XXL Nutrition

Onervaren

vw2008

Novice
Waardering
0
Ik ben begonnen met krachttraining maar ben onervaren.

Ik heb een paar vragen!
Als je je borst traint maakt het dan nog uit de volgorde van de apparaten ik doe nu bijvoorbeeld bank drukken daarna pac deck daarna oefening met losse gewichten maar kan ik ook eerst met losse gewichten doen daarna bankdrukken en daarna pac deck of maakt de volgorde wat uit?

ik gebruik ook het apparaat breast press maar die kan je aan de binnenkant beet pakken en aan de bovenkant maar wat is het verschil?

alvast bedankt

Hallo,
Ik zou altijd eerst een compound oefening pakken(zoals bankdrukken) en daarna was een isolatieoefening (zoals bijv. de peck deck)

als je bij bankdrukken je triceps eerder dan je borst voelt doe je beter eerst pec-deck
anders weet ik het niet

Mij is op de sportschool verteld altijd eerst de grote spieren te trainen.

dus bijv. zoals bij mij op een borst en triceps dag eerst de borst(grote spier) door te bank drukken.

ja dat zeg ik ook
pec deck is alleen borst. bench press is ook wat triceps erbij
dus...

• Topic Starter Topic Starter
Wat is een compounds en wat word er bedoelt met isolatieachtige oefening?

Ik doe nu dit

Bank drukken
Bank drukken midden (doe ik me handen wat meer bij elkaar)
Dumbbell's (2 oefeningen met de dumbbell's)
Pac Deck
Schuin Bankdrukken
Breast press

Is dit goed ofniet?

Maar wat ik vroeg met de breast press wat is het verschil met de 2 verschillende manier om het handvat beet te pakken

Ik weet nog niet zogoed hoe alle oefeningen heet is er niet toevallig een site waar dat op staat?

als je googled op RIPPETOE krijg je een hele leuk schema, dat moet je gaan doen, word je vanzelf groot en sterk!:cool:
(als je goed eet)

• Topic Starter Topic Starter
nog een vraagje.

Als je bijvoorbeeld je borst traint maakt de volgorde van oefeningen nog wat uit?
Volgens mijn wel als ik het goed begrijp maar hoe weet ik welke volgorde van oefeningen ik moet doen het beste is

Terug
Naar boven