MuscleMeat

Only in Belgium: Staat betaalt 55 asielzoekers 500 euro per dag

Goed om te zien dat het belastinggeld in Belgie een grote vetpot wordt voor asielzoekers:thumbup:

je kunt beter asielzoeker zijn dan werkloos hier in belgië... :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben heel blij voor de asie's

Mooi signaal naar de rest die op komst is.

Die asielzoekers valt niets te verwijten wat deze geldsommen betreft!

Sommigen begrepen het niet wanneer ze plots die massa geld in de handen kregen. Ze moeten ook wel gedacht hebben dit klopt niet.

Het is die klote Belgische regering met hun eeuwig geknoei die hier de schuldige is. Als dit in Nederland gebeurd dan is de kans groot dat de verontwaardiging bij de bevolking zo groot is dat de regering gewoon valt.

Maar hier is het dagelijkse kost, en niemand kijkt er nog van op.
Jij hebt ook naar de reportage op Canvas gekeken, of iigv een fan van Bart De Wever. :D

Heb al vaker gemerkt dat mijn mening overeenkomt met die van de Wever, één van de weinige Belgische politici waar ik nog vertrouwen in heb en die mijn stem waard is.

Holy crap, zomaar 15.000 euro uit de lucht per maand.

Het is compleet belachelijk dat het zo ver heeft moeten komen...je kan mij niet vertellen dat de overheid haar zorgplicht niet had kunnen nakomen voor een schijntje van dit bedrag!

Had dus imo voorkomen kunnen worden.....het zou overigens wel eens prettig zijn als de falende uitvoerder en toezichthouder hierop een keer ter verantwoording werd geroepen.

**

Overigens gaat het hier om een dwangsom...het idee achter een dwangsom is dat dit zo hoog is dat de bestrafte eerder zal overgaan tot oplossen van het probleem dan kiest om het af te kopen.

jij vind 500 euro per dag niet overdreven?

zie:

Overigens gaat het hier om een dwangsom...het idee achter een dwangsom is dat dit zo hoog is dat de bestrafte eerder zal overgaan tot oplossen van het probleem dan kiest om het af te kopen.

Ik denk (en hoop) dat hij gewoon bedoeld dat als de wet het zegt het ook moet worden uitgevoerd.

Dat klopt als een bus Big-T. Vergeef me mijn genot om dit eens op de rechtse spits te drijven. A bit of pun was intended.

je kunt beter asielzoeker zijn dan werkloos hier in belgië... :rolleyes:

Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Als asielzoeker ben je trouwens praktisch per definitie werkloos, dus je stelling bevat wel enkele terminale tekortkomingen.

Het is compleet belachelijk dat het zo ver heeft moeten komen...je kan mij niet vertellen dat de overheid haar zorgplicht niet had kunnen nakomen voor een schijntje van dit bedrag!

Had dus imo voorkomen kunnen worden.....het zou overigens wel eens prettig zijn als de falende uitvoerder en toezichthouder hierop een keer ter verantwoording werd geroepen.

Absoluut! Goed bestuur had de Belgische belastingbetaler én de asielzoeker in kwestie in een heel wat gunstiger positie gebracht.

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat België qua bestuur een bananenrepubliek is, tenminste als ik het vergelijk met Nederland. [/generalisatie modus]

Ik denk dat het goed is voor Nederland om dat zo af en toe ook eens te belichten... No offence to the Belgen natuurlijk. Maar ****... :D

sta ik me rot te werken hele jaar..altijd aanwezig... voor paar rotcenten
moet ik de helft afstaan en waar gaat het allemaal naar toe...................................

Hoe komen ze hier?
Wie "aanvaard" deze asielzoekers?
500 euro/dag :eek:?

Dat is een goed systeem... maar alleen als dat geld dan bezit van de partij is die in gebreke blijft. Nu betaalt de burger de prijs voor de incompetentie van de overheid!

een verhaaltje

ik ben 33. ik heb praktisch mijn hele leven gewerkt.
ik betaal 725€ huur, 150€ electriciteit & water, een autoafbetaling van 300€, autoverzekering, inkomensbelasting, verkeersbelasting, verplichte zorgverzekering, gemeentebelasting, water (!!), kijk- en luistergeld, internetfactuur, ziekenhuiskosten, brandverzekering en ik ben er zeker en vast nog wat vergeten...
ik kom dus gewoon niet toe, ondanks een leven lang werken. ik ben dan ook de citroen doie de overheis uitnijpt ten behoeve van de niet-europeaanse loser die hier elke dag aanspoelt.

de asielzoeker hiernaast nu:

*OCMW heeft voor hem een kamer in een VILLA - EEN VILLA..en die vent zit daar dus alleen.
*alle kosten (elektriek, gas enz) zijn voor t ocmw
* hij krijgt nog geld vant ocmw erbovenop
* ziekenhuis en alles betaald door ocmw
* alle bus & trein gratis
* ...

* die vent spaart dus elke maand onegeveer 500€. ik weet dat hij 2x per jaar op vakantie gaat naar zijn familie in moskou (ik ben de laatste 5 jaar niet op vakantie geweest) . ik weet dat hij 5000€ op zijn zichtrekening heeft. ik weet dat hij geregulariseerd werd omdat hij zijn lever kapot gezopen heeft en dat belgie hem niet wegstuurt omdat hij ziek is en wij dus voor alle kosten moegn opdraaien.

ik weet dit allemaal omdat hij uit kirgizie komt, een ex republiek ind e USSR en wij samen russisch spreken. hij is te lomp (of afgetakeld) om een pinautomaat te gebruiken - dt doe ik dus voor hem

die man kost de staat handenvol geld en zal nooit ooit ene € opbrangen.

mijn punt is: alser ooit een tsunami/aardbeving/wat dan ook gebeurt, profiteer ik van de chaos om elke politieker én elke advocaat die tegenkom, te liquideren.
als haiti hier gebeurt, mak ik daar gebruik om de score ff gelijk te trekken.

ik weet zeer goed wat ik zeg. als kind he b ik heel veel miserie mogen meemaken, en GEEN ENKELE keer heeft de staat een poot uitgetoken. ik heb alles zelf opgelost.
ik vind dat wij, de blanke europeanen, verraden worden door onze leiders. en dat zal ik ze laten voelen van zodra ik de kans heb.

dit is geen grap of sarcasme. ik meen dat, ik wacht op de moment to even the score

PS ik heb geen wrok tegen de asielzoekers, ik zou dat ook doen als ik daar geboren was. mijn probleem is met onze politiekers die LANDVERRADERS zijn.

Laatst bewerkt:
Moet wel vervelend voor je zijn om daar naast te wonen.
Ik zou het niet kunnen opbrengen om die persoon een goeiedag te zeggen als ik hem tegenkwam...

mijn punt is dat die man niet de schul is van zulks. dat zijn verhofstadt, pater de man, en al de andere linkse mafia die vinden dat die uitheemse losers méér rechten hebben dan wij, de eigen bevolking...

hoe komt het denk je dat de eigen bevolking armer wordt? en dat er in marokko bvb steeds meer welvaart komt?
de hoeveelheden kapitaal en welvaart die HIER ij ons, verloren gaan duiker elders weer op.

gelukkig is dit nog n rus, en de man heeft ze niet meer op n rij. moets het n afrikaan zijn die er bewust van prifeert en hier nog wat met meiden in zijn villa komt aanzetten had ik mijn strafblad weer een beetje langer zien worden.

ik spreek hasst nooit meer over zulke dingen omdat ik het zeer frustrerend vind, en er geen oplossing voor is, dus ik probeer het allemaal zo veel mogelijk te negeren.

maar soms lukt het dus niet...

(en dit heeft dus niks te maken met de grote hoop marokknen/turken/etc die wel gewoon werken - dit heeft te maken met het feit dat belgie armer wordt en zeker de doorsnee belg die geen master degree electronica heeft en n leasebak en alles moet betalen wat de bijstander gewoo gratis krijgt.)

eigenlijk komt het er op neer dat je een beter leven hebt aande bijstand in sommige gemeenten dans als werkende mens met n klei inkomen. - en wie zegt dat ik lieg is een lompe kloot zonder realiteitszin

• Like
Waarderingen: sic
Terug
Naar boven