AndroidHealthClinic

Shocking News Ook Belgische fastfoodketen Quick islamiseert

Met moslim bedoelen we natuurlijk, buitenlanders over het algemeen. Want de eerste generatie kwamen uit dorpen en waren minder hoog opgeleid.

om mee te bleiten ja

Laag opgeleide moslims? Hoor ik dat goed? Lees dit maar eens:

Ik ben werkzaam als arts, moslim
Een goede kameraad van mij is tandards, moslim
Mijn zus heeft eerste graads lerarenopleiding Engels gevolgd (uni), moslim
Vriend is advokaat, moslim
Aantal kennisen zijn tandarts, moslim
Mijn broertje is net afgestudeerd als arts, moslim
Kennis studeert voor apotheker op universiteit, moslim
Goede kameraad studeert wis en natuurkunde (uni), moslim
Een paar vrienden studeren Economie, moslim
Zal ik doorgaan?

Als je een beetje hersenen hebt, maak je onderscheid tussen de eerste en de tweede generatie moslims hier in dit land. En onderzoek heeft uitgewezen dat de tweede generatie of meer hier in Nederland ambitieuzer is dan de meeste Nederlanders hier...

Jullie begaan beide de fout van de veralgemenisering en het anecdotisch bewijs imo. Dat jij mensen kent die zeer goed zijn opgeleid (petje af btw) én het zeggen dat bevolkingsgroepen laag zijn opgeleid op een wijze zoals vertoond in de thread doet er niet zoveel toe. Wat je wel op hen voorhebt is de afwezigheid van het bewijs van causaliteit: ligt het aan het feit dat je moslim bent dat je laag of hoogopgeleid zou zijn? A statement of fact can not be insolent. En ook daar heb je absoluut wat voor mbt de stelling dat men internet maar wat kan roepen. Beetje Nederlandse cultuur bijbrengen dan maar: in Nederland hebben we het BIG register. In het BIG register staan alle artsen, verpleegkundigen, tandartsen, apothekers, etc genoteerd. Geen BIG registratie => mag vak niet uitoefenen, of zelfs de titel voeren.

Mocht men werkelijk zo achterdochtig zijn dat iemand zich voor arts zou uitgeven en dat niet is (wat overigens een ernstig vergrijp is imo) dan is die kwestie vrij snel opgelost.

Dat laat overigens niet verlet gaan dat ik van mening ben dat met een goede opleiding een letterlijke lezing van de koran of bijbel een behoorlijk stuk zelfmisleiding inhoudt. Daarom lijkt het me, als men stelt dat islam en laagopgeleidheid in elkaar causale verlengde ligt, dat er alles aan gelegen is om juist dat opleidingsniveau te verhogen.

tja in belgie zijn het toch o zo grote moslims vriendjes,kunt u geen nederlands en wilt u niet werken?welkom in belgie:rolleyes:
op naar de mc donalds...:mad:

Big T, van welk geloof ben je dat je absolut geen halal-vlees wilt eten?

Daarbuiten zijn er natuurlijk genoeg opties als je niet wil "assimileren", imo beetje onzinnig om er dan moeilijk over te gaan doen.

CHALLAH is groot
CHALLAH is klein
CHALLAH is alles
wat CHALLAH wil zijn.

---------- Toegevoegd om 22:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

Big T, van welk geloof ben je dat je absolut geen halal-vlees wilt eten?

Daarbuiten zijn er natuurlijk genoeg opties als je niet wil "assimileren", imo beetje onzinnig om er dan moeilijk over te gaan doen.

Ik wil niet geforceerd zijn om via eten ook al religieuze principes in mijn strot geduwd te krijgen. Pun intended.
Ik kan me voorstellen dat dit is waar Big T ook over struikelt.

Ik heb trouwens al Halal vlees geëten op een Turkse bruiloft, niks mis mee.

Laatst bewerkt:
Ik zie niet in hoe je het kan zien als: "religieus vlees door je strot geduwd krijgen" terwijl 1. je zelf ongelovig bent en 2. er genoeg andere fastfood ketens zijn waar je gewoon niet-halal kan eten.

Maar euhm hamburgers zijn toch altijd rundsvlees. Dus wat veranderd er nu in hallal ketens?

CHALLAH is groot
CHALLAH is klein
CHALLAH is alles
wat CHALLAH wil zijn.

---------- Toegevoegd om 22:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

Ik wil niet geforceerd zijn om via eten ook al religieuze principes in mijn strot geduwd te krijgen. Pun intended.
Ik kan me voorstellen dat dit is waar Big T ook over struikelt.

Ik heb trouwens al Halal vlees geëten op een Turkse bruiloft, niks mis mee.

waarom je er om drukmaken? wanneer je vlees door je strot douwt heb je sowieso elk moreel principe al op zij gelegd.

waarom je er om drukmaken? wanneer je vlees door je strot douwt heb je sowieso elk moreel principe al op zij gelegd.

dat is jouw mening.

Ik zie niet in hoe je het kan zien als: "religieus vlees door je strot geduwd krijgen" terwijl 1. je zelf ongelovig bent en 2. er genoeg andere fastfood ketens zijn waar je gewoon niet-halal kan eten.

Dus ik ben verplicht om een ander ff-joint te gaan zoeken? Waarom niet gewoon normaal doen?

Laatst bewerkt:
Dus ik ben verplicht om een ander ff-joint te gaan zoeken? Waarom niet gewoon normaal doen?

Eh wat? Een eigenaar van een onderneming in het vrije westen moet eerst toestemming gaan vragen aan een deel van de markt voordat hij zijn core product naar eigen inzicht kan aanpassen?

weet niet of het al genoemd is, maar was misschien gewoon beter geweest als ze niet het hele menu halal hadden gemaakt maar gewoon een paar nieuwe hamburgers e.d. introduceerden die wel halal waren en een paar niet, dan zou iedereen er eerder vrede mee hebben denk ik xD

weet niet of het al genoemd is, maar was misschien gewoon beter geweest als ze niet het hele menu halal hadden gemaakt maar gewoon een paar nieuwe hamburgers e.d. Introduceerden die wel halal waren en een paar niet, dan zou iedereen er eerder vrede mee hebben denk ik xd

qft

weet niet of het al genoemd is, maar was misschien gewoon beter geweest als ze niet het hele menu halal hadden gemaakt maar gewoon een paar nieuwe hamburgers e.d. introduceerden die wel halal waren en een paar niet, dan zou iedereen er eerder vrede mee hebben denk ik xD

Misschien wel.
Al vraag ik me serieus af of er veel quick bezoekers zijn die er een groot probleem van maken dat het vlees halal was. Als ze zo sociaalmaatschappelijk zouden zijn kan ik me voorstellen dat ze uberhaupt al niet meer fastfoodketens bezoeken.

Misschien is de inkoop van halal-vlees ook wel gewoon goedkoper.

Hoe bedoel je gewoon beter? Quick handelt puur op grond van het idee dat ze hiermee grotere omzetten gaan behalen, of dacht je dat Quick een sociaal-culturele instelling is of zo?

+1 de meest faire oplossing om alle betrokken partijen te laten beslissen. Misschien ook de koeien eens vragen of ze slachting wel zien zitten?

http://www.youtube.com/watch?v=TcPYBuecCjI

Laatst bewerkt:
Koeien kunnen toch niet praten, slimmerd.
Like...DUH.

Misschien wel.
Al vraag ik me serieus af of er veel quick bezoekers zijn die er een groot probleem van maken dat het vlees halal was. Als ze zo sociaalmaatschappelijk zouden zijn kan ik me voorstellen dat ze uberhaupt al niet meer fastfoodketens bezoeken.

Misschien is de inkoop van halal-vlees ook wel gewoon goedkoper.

sommige mensen willen gewoon liever hun eigen cultuur aanhouden zonder dat die opgedrongen word, waarvan ik best kan begrijpen dat dit ook zon geval is. beter doe je 50/50 en maak je iedereen happy dan dat je 1 kant van de bevolking pleziert.

Terug
Naar boven