AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Bezoekers in dit topic

Sancties werken goed, jongens.

We drinken allemaal pis hier om te overleven
 

Bijlagen

  • EA6B910B-AB3C-4608-9A2C-78075DE31D84.jpeg
    EA6B910B-AB3C-4608-9A2C-78075DE31D84.jpeg
    268,5 KB · Weergaven: 70
Welke taal is dat? Chinees?

Denk ‘t. Maar ik heb ook al Coca Cola uit Servie in de winkels zien staan.

En bovendien kost het ongeveer hetzelfde als voorheen… Het is niet zo dat een fles cola nu 5 euro kost ofzo. Misschien maar een paar cent duurder tov vroeger.
 
Denk ‘t. Maar ik heb ook al Coca Cola uit Servie in de winkels zien staan.

En bovendien kost het ongeveer hetzelfde als voorheen… Het is niet zo dat een fles cola nu 5 euro kost ofzo. Misschien maar een paar cent duurder tov vroeger.
Nou, hier is alles wel vele male duurder geworden ...
 
Dank. Hopelijk wordt deze niet verwijderd door de fascistische en russofobische forumleiding.
Een beer doet het altijd goed, Ted, Teddy, Tommy,Yogi, Rupert, en de hele Bereboot :thumb:
 

Mogelijk biased, maar als deze cijfers zelfs maar voor de helft waar zijn, is dat dramatisch voor de Russische oorlogsmachine. Succes met het maken van enigszins gecompliceerde wapens zonder chips. En uiteraard komen die deels via China binnen. Maar wel aanzienlijk minder dan nodig is.
Ik citeer je bericht even in dit topic, dat is iets relevanter.

Eind januari heeft Silverado Policy Accelerator een uitgebreid rapport gepubliceerd over Russische importstromen tijdens de sancties. Rusland heeft in 2021 en begin 2022 deels op ingespeeld door buitengewoon veel te importeren, voornamelijk LNG Tankers en elektronica (smartphones, computers).
1675466187246.png

Deze voorraden zullen van te voren al enigszins de klap hebben opgevangen van de sancties, maar ook nu heeft Rusland grotendeels andere toestromen gevonden voor hun goederen, waaronder chips uit voornamelijk China en Hongkong.
1675466746881.png

Nu is het in het geval van semiconductors wel het geval dat daar de schoen het meest wringt bij de Russen en dat de import zeker niet op pre-oorlogsniveau zit. Ook al wordt het vaak gememed, ze nemen niet voor niks wasmachines en koelkasten mee uit Oekraïne :p. Die chips kun je namelijk 'gewoon' gebruiken in wapensystemen. Er zijn ook meerdere kruisraketten gevonden die tijdens de oorlog zijn geproduceerd, wat in ieder geval indiceert dat zij nog de capaciteit en mogelijkheid hebben om deze te produceren (wat eerder ook weleens in twijfel werd getrokken).

Even een korte side note, productie van artilleriemunitie, kruisraketten en ander gecompliceerde wapensystemen/munitie kunnen nooit het gebruik in een oorlog bijbenen. Ook hetgeen wat de Oekraïners wegschieten per dag is niet aan te slepen voor het Westen.
 

Zelensky ontneemt verschillende oud-politici het staatsburgerschap​

In Oekraïne is verschillende invloedrijke oud-politici het staatsburgerschap ontnomen. Dit is volgens president Zelensky een nieuwe poging om het land te "zuiveren" van pro-Russische invloeden.
"Vandaag heb ik de documenten ondertekend waarmee ik een volgende stap zet om onze staat te beschermen en te zuiveren van mensen die zich achter de agressor scharen", zei Zelensky in zijn dagelijkse videoboodschap. De Oekraïense president noemde geen namen. Hij zei alleen dat het ging om mensen met een dubbele Russische nationaliteit.
Volgens Oekraïense media gaat het om oud-politici die zich in de kring rond Viktor Janoekovitsj bevonden. Hij werd in 2010 president van het land, en was pro-Russisch. In 2014 werd hij uit zijn ambt ontheven. Volgens persbureau RBC-Ukraine staan op de lijst onder anderen een oud-minister van Onderwijs en Wetenschap, voormalig vicepremier en oud-minister van Binnenlandse Zaken.

Lol

Dat hij woorden als “zuivering” in de mond neemt vind ik wel vrij heftig. Het beeld van een regime met neonazistische idealen wordt meer en meer bevestigd.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier zitten opeens ook allemaal Oekraïners in de buurt, de één rijdt ik een Porsche cayanne en de ander in een bmw x5 😂
Same here. Allemaal dikke wagens.
 
Same here. Allemaal dikke wagens.

Ja mooi verhaal, ze zitten allemaal in van die sociaal huur woningen. Waar mensen geen stuiver hebben. En staan er zulke auto’s voor de deur haha. Ze doen ook allemaal geen donder heel de dag.

Sinds vorige week zit er ook eentje bij m’n dochter in klas. Spreekt enkel Oekraïens dus groot succes natuurlijk met allemaal 5 jarigen.
 
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier zitten opeens ook allemaal Oekraïners in de buurt, de één rijdt ik een Porsche cayanne en de ander in een bmw x5 😂

Is normaal. Weinig landen in Europa waar je dikkere auto’s ziet dan in Rusland, Oekraine, Belarus etc.
 
Back
Naar boven