XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Zelensky moet oprotten. Iemand met enig historisch beseft overweegt zoiets geeneens. Misschien heeft Putin toch een punt wat betreft het nazisme aldaar. :roflol:

"Zelensky roept iedereen die dat kan op om ten strijde te trekken tegen het Russische leger. Alle inwoners die dat willen kunnen een wapen krijgen om mee te vechten."

Volk, steh auf und Sturm, brich los! 🤭

Trouwens, ik wil nog even een officiële verklaring afleggen. Vrouwelijke Oekraïense vluchtelingen tussen 21 en 40 jaar oud kunnen zich aanmelden bij mij.

Zelensky moet oprotten. Iemand met enig historisch beseft overweegt zoiets geeneens. Misschien heeft Putin toch een punt wat betreft het nazisme aldaar. :roflol:
Verklaar je nader? Mijn zwager zei dat gisteren ook al (master geschiedenis). Ik ben helemaal niet thuis in deze materie en ben er oprecht benieuwd naar.

Verklaar je nader? Mijn zwager zei dat gisteren ook al (master geschiedenis). Ik ben helemaal niet thuis in deze materie en ben er oprecht benieuwd naar.
Na D-Day en het, iets later gestarte, compleet verwoestende offensief van de Sovjets (Bagration) werd er door Duitsland een militie, genaamd de Volkssturm, opgericht. Dat was ook onder het mom van totale oorlog. Dezelfde weg die we nu blijkbaar zijn ingeslagen met die cabaretier in Kiev. ("algehele mobilisatie")

Het was een miserabel lichtbewapend samenraapsel van, op papier althans, mannen tussen 16 en 60 jaar oud. Het resultaat was een compleet bloedblad. Nergens heeft die militie enige significante militaire impact gehad. Bij wie het overleefde en gevangen werd genomen moest het nog even meezitten door wie, wat en waar. De Sovjets had doorgaans het minste sympathie. In het beste geval mocht je naar huis, anders was het gevangenschap of in het slechtste geval een enkeltje richting onze lieve heer.

De gelijkenissen tussen die episode en Zelensky begint ietwat bizar te worden. Straks zien we dus misschien beelden van vijftigers onderweg om het tegen de Russen op te nemen. Hij is ook erg onduidelijk over welke wapens het gaat. Wat moeten ze gebruiken tegen tanks als ze er geeneens de wapens voor hebben.

HUN PIK?

Je kan net zo goed toegeven dat het een verloren strijd is. Ongetrainde, fysiek ongeschikte, burgers bewapenen doe je alleen uit complete wanhoop.

Na D-Day en het, iets later gestarte, compleet verwoestende offensief van de Sovjets (Bagration) werd er door Duitsland een militie, genaamd de Volkssturm, opgericht. Dat was ook onder het mom van totale oorlog. Dezelfde weg die we nu blijkbaar zijn ingeslagen met die cabaretier in Kiev. ("algehele mobilisatie")

Het was een miserabel lichtbewapend samenraapsel van, op papier althans, mannen tussen 16 en 60 jaar oud. Het resultaat was een compleet bloedblad. Nergens heeft die militie enige significante militaire impact gehad. Bij wie het overleefde en gevangen werd genomen moest het nog even meezitten door wie, wat en waar. De Sovjets had doorgaans het minste sympathie. In het beste geval mocht je naar huis, anders was het gevangenschap of in het slechtste geval een enkeltje richting onze lieve heer.

De gelijkenissen tussen die episode en Zelensky begint ietwat bizar te worden. Straks zien we dus misschien beelden van vijftigers onderweg om het tegen de Russen op te nemen. Hij is ook erg onduidelijk over welke wapens het gaat. Wat moeten ze gebruiken tegen tanks als ze er geeneens de wapens voor hebben.

HUN PIK?
Bedankt voor het lesje geschiedenis. Het lijkt mij ook eerder een methode om hele hele nare beelden, teksten en boeken over te zien in de toekomst.

Wat ga je doen als burger tegen getrainde militairen met het bijbehorend materiaal... Behalve inderdaad "heroïsch" gruwelijk aan je einde komen.

Zware explosies in centrum Kiev gehoord
In het centrum van de Oekraïense hoofdstad Kiev zijn in de nacht van donderdag op vrijdag zware explosies gehoord door onder meer journalisten van CNN, persbureau AFP en het Russische persbureau Interfax. Het zou gaan om zeker twee explosies.

"De aanvallen tegen Kiev met kruisraketten of ballistische raketten zijn hervat. Ik heb twee zware ontploffingen gehoord", schrijft de Oekraïense viceminister van Binnenlandse Zaken Anton Gerachtchenko.

Duizenden mensen brengen de nacht door in metrostations in Kiev na een oproep in die zin van burgemeester Vitali Klitsjko.

Eerder meldde het parlement van Oekraïne al vrijdagochtend vroeg een aanval van Russische troepen op onder meer hoofdstad Kiev te verwachten. Onafhankelijke media in het land schrijven dat naast Kiev ook onder meer Charkov en Soemy aangevallen kunnen worden.

Het Oekraïense ministerie van Defensie heeft in een videoboodschap in de nacht van donderdag op vrijdag ook een update gegeven over de huidige stand van zaken in het land. Er wordt onder meer in kustplaatsen aan de Zwarte Zee gevochten en ook Kiev maakt zich klaar voor de verdediging.
Sommige bronnen melden dat Kiev al omsingeld is.

Een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken heeft laten weten dat in de nacht van donderdag op vrijdag een Russisch vliegtuig is neergeschoten boven Kiev. Dit kan niet geverifieerd worden door onafhankelijke media.

De bewering komt nadat er luide explosies klonken in de Oekraïense hoofdstad.

The New York Times meldt intussen dat beelden van een "grote explosie" in de lucht boven Kiev zijn geverifieerd. Wat er geëxplodeerd is blijft onduidelijk, wel is volgens de Amerikaanse krant vastgesteld dat voorafgaand aan de explosie raketten zijn afgevuurd vanaf de grond in Kiev.

Een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken heeft laten weten dat in de nacht van donderdag op vrijdag een Russisch vliegtuig is neergeschoten boven Kiev. Dit kan niet geverifieerd worden door onafhankelijke media.

The New York Times meldt intussen dat beelden van een "grote explosie" in de lucht boven Kiev zijn geverifieerd. Wat er geëxplodeerd is blijft onduidelijk, wel is volgens de Amerikaanse krant vastgesteld dat voorafgaand aan de explosie raketten zijn afgevuurd vanaf de grond in Kiev.

Ik las net ergens dat het vermoeden was dat het ballistische/kruisraketten waren.

Russische troepen zouden op 30 kilometer van Kiev zijn
Russische troepen zouden de Oekraïense hoofdstad Kiev tot op ruim 30 kilometer genaderd zijn. Dat melden anonieme functionarissen van de Amerikaanse regering in de nacht van donderdag op vrijdag aan CNN.

De troepen zijn Oekraïne volgens de functionarissen binnengekomen via de grens met Wit-Rusland. Het doel van de Russen zou zijn om Kiev te omsingelen.

De Amerikaanse buitenlandminister Antony Blinken stelde donderdag in een interview met ABC News dat het bredere doel van deze militaire operatie is om de Oekraïense regering omver te werpen.
Nog even en Zelensky mag fietsen gaan stelen in London.

President Zelensky benadrukt dat hij de hoofdstad niet verlaat, zelfs nu Rusland hem naar eigen zeggen als “doelwit nummer één” heeft bestempeld en zijn familie als “doelwit nummer twee”. Ook het Pentagon vermoedt dat Rusland de regering in Kiev omver wil werpen als onderdeel van zijn aanval op Oekraïne. Volgens het Pentagon kan het Oekraïense leger het hoofd bieden aan de Russische soldaten.
Ojee, nu denkt hij nog doelwit nummer één te zijn ook.

De burgemeester van Kiev meldt dat drie mensen gewond zijn geraakt, van wie één ernstig, als gevolg van een raketinslag bij een flatgebouw. Het gebouw zou in brand zijn gevlogen en "op instorten" staan, schrijft burgemeester Vitali Klitsjko op Twitter.

Op beelden die niet geverifieerd kunnen worden is flinke schade aan en brand te zien in een gebouw met meerdere verdiepingen. Volgens Klitsjko gaat het om het getroffen flatgebouw. In de nacht van donderdag op vrijdag werden in Kiev, waar een avondklok van kracht is, meerdere zware explosies gehoord.

Een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken sprak over een aanval met ballistische en kruisraketten die door Oekraïens luchtafweergeschut zouden zijn bestookt. Dit kon niet worden geverifieerd. Wel verifieerde The New York Times beelden van een "grote explosie" in de lucht boven Kiev. Het bleef echter onduidelijk wat er explodeerde.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom ben je feitelijk pro Rusland is deze context?
Heb je de Navo ooit kinderdagverblijven zien bombarderen omdat er iemand zijn tampon foutief heeft steken?
Heb je gemist wat er de afgelopen 20 jaar is gebeurd in Irak en Afghanistan? Het Westen is wat dat betreft wel de laatste die de morele superioriteitskaart mag trekken. Was het niet Snowden die beeldmateriaal lekte van o.a. drones die burgers bombardeerden? Er staat mij nog een filmpje bij van een cameraploeg die een hellfire raket kopt.

Maar dat staat er los van. Rusland heeft in deze kwestie gelijk, in mijn opzicht. Westerse expansie is hier de oorzaak.

Ik ben ook niet pro Rusland, ik ben pro vrede. Deze oorlog is onvermijdelijk geworden door de Westerse expansiedrift. Er is dan ook al jaren tal van keren voor gewaarschuwd door zowel Russen (bijv. Putin) als Westerse leiders/politici (bijv. Farage). Het Westen wilt niet luisteren en blijft maar meer en meer druk zetten en de Russische beer meer en meer in een hoek drukken. Dat dit gebeurd door landen zoals Oekraïne een wortel voor te houden lijkt men ook te vergeten. Ik denk dat veel Oekraïners zich nu verraden voelen door het Westen. (Net zoals de Afghanen trouwens maar dat terzijde.) Maar wat hadden ze dan verwacht, dat wij serieus onszelf WWIII in zouden trekken voor hen?

Wat hadden de Westerse leiders gedacht dat er zou gebeuren? I.t.t. het Westen bluffen de Russen niet. Deze hele clusterfuck had simpel voorkomen kunnen worden door officieel te bevestigen dat Oekraïne niet tot de Navo toe zou treden, in ruil dat de Russen Oekraïnes soeveriniteit zouden respecteren.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk

KLM vliegt niet meer boven Kiev?

Maar Rusland is natuurlijk slecht, want dat heb ik geleerd op school en wordt mij al mijn hele leven verteld door mijn morele meesters op tv. :o

FMa83rpX0AIjbwp.jpeg

waar blijven de gruwelijke filmpjes!

waar blijven de gruwelijke filmpjes!
Apart. Ik ben nou juist gestopt met 9gag te kijken en twitter enzo omdat ik het precies niet wil zien.
Vind het een dagtaak om mezelf om de gruwelijkheden heen te manoeuvreren.

Paar pagina's terug had ook iemand een NSFW filmpje gedeeld waar ik zo stom ben geweest om op te klikken...

Terug
Naar boven