AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Na een headshot beweeg je ook heel weinig.
Het zou je verbazen :roflol:

Maar lichaam is sws raar, je kan op slag dood zijn bij een enkele 9mm kogel en je kan er na 10 nog doorlopen.

Er zijn mensen die met hele simpele lijken steekwonden ineens toch binnen een minuut doodbloeden en er zijn mensen die 50+ steekwonder overleefd hebben.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.622
Er zijn meer dan zat voorbeelden van mensen met een kogel in hun kop die 't overleven. Nu zal dat niet vaak een 5.56 of 7.62 kogel zijn maar toch :p
Kwil net zeggen, bij dat kaliber blijft er weinig over. Maar ja, true.

.22 is trouwens ook niet fijn. Die kan flipperkasten in je hoofd (aldus de instructeur bij de schietbaan).

Het zou je verbazen :roflol:

Maar lichaam is sws raar, je kan op slag dood zijn bij een enkele 9mm kogel en je kan er na 10 nog doorlopen.

Er zijn mensen die met hele simpele lijken steekwonden ineens toch binnen een minuut doodbloeden en er zijn mensen die 50+ steekwonder overleefd hebben.
Meer gear > dikker bloed > minder snel doodbloeden > ?? > Profit

Ik heb filmpjes gezien van een sniper headshot waarbij het hoofd gewoon letterlijk in meerdere stukken uiteenspatte

Tuurlijk, ligt er maar net aan wat er wordt doorgesneden.
Slagader in je dijbeen is het snel klaar.
Ik heb helaas een video gezien van iemand die bij een ruzie ineens in zijn hals gesneden werdt, die had net genoeg tijd om zijn nek vast te grijpen en rond te kijken met een blik van 'wtf just happend' en 10 seconden later stortte hij door zijn benen in een plas bloed. Binnen 30 seconden dood.

Echt teringnaar.

Ik heb helaas een video gezien van iemand die bij een ruzie ineens in zijn hals gesneden werdt, die had net genoeg tijd om zijn nek vast te grijpen en rond te kijken met een blik van 'wtf just happend' en 10 seconden later stortte hij door zijn benen in een plas bloed. Binnen 30 seconden dood.

Echt teringnaar.

Gebeurt dagelijks in Rotterdam

Kwil net zeggen, bij dat kaliber blijft er weinig over. Maar ja, true.

.22 is trouwens ook niet fijn. Die kan flipperkasten in je hoofd (aldus de instructeur bij de schietbaan).
Klopt, een 22 heeft niet zoveel kracht dus als die iets raakt krijg je zo'n ricochet effect en springt ie overal en nergens heen. Zo schiet een 5.56 ( 't standaard nato kaliber) soms dwars door je heen en slaat een 7.62 je tegen de grond. Tijdens de "overgang" van de 7.62 naar 5.56 was daar best veel commentaar op geloof ik. Schoten ze raak, liep de tegenstander gewoon door.

Beste gewoon een 50cal, die blaast lichaamsdelen van je romp af.

Klopt, een 22 heeft niet zoveel kracht dus als die iets raakt krijg je zo'n ricochet effect en springt ie overal en nergens heen. Zo schiet een 5.56 ( 't standaard nato kaliber) soms dwars door je heen en slaat een 7.62 je tegen de grond. Tijdens de "overgang" van de 7.62 naar 5.56 was daar best veel commentaar op geloof ik. Schoten ze raak, liep de tegenstander gewoon door.

Beste gewoon een 50cal, die blaast lichaamsdelen van je romp af.
Ik begreep dat een van de grote redenen voor de overgang naar 5.56 juist ook de mindere kracht was, omdat je met 7.62 veel meer kans hebt in urban warfare dwars door de muur te schieten en daarmee mogelijk je collega's of onbedoelde doelwitten raakt.

Afschuwelijk.
De leiders beslissen dat ze geld willen verdienen dus sturen ze het volk naar de frontlinie.
De.oplossing? Zijn de leiders het niet eens? Laat hen zelf vechten.
Nog een oplossing. Over de hele wereld legers en wapens en bommen verbieden. Wie ze wel verzamelt... economisch straffen.
Utopisch...ik weet het.
Maar wanneer leert het volk zijn les?

Afschuwelijk.
De leiders beslissen dat ze geld willen verdienen dus sturen ze het volk naar de frontlinie.
Nog een oplossing. Over de hele wereld legers en wapens en bommen verbieden. Wie ze wel verzamelt... economisch straffen.
Utopisch...ik weet het.

Nooit.

Afschuwelijk.
Utopisch...ik weet het.

Tja...
Ik denk dat in 2022 wereldleiders gewoon lekker zelf naar voren moeten stappen.

Er zou een regel moeten zijn dat leiders van landen in oorlog elkaar voor een vuistgevecht tot de dood mogen uitdagen, weigeren is automatisch terugtrekken uit het land.

Als ik Zelenski was had ik dit serieus voorgesteld aan Putin. Al is het alleen maar om te laten zien dat Putin gewoon een oude aftakelende man is die een uitdaging niet meer aan durft.

Zelenski heeft ook echt niks te verliezen.

Als Putin weigert wint hij nog meer van de bevolking en de wereld voor zich door te laten zien dat hij zijn leven op het spel wil zetten zodat het volk minder lijdt.

Als Putin wel mee gaat en verliest, kijkt de wereld toe hoe live op TV mee hoe we een dictator armer zijn en verliest Rusland denk ik erg snel de motivatie om door te vechten.

Als Putin wel mee gaat en somehow wint, kijkt de wereld toe hoe voor het eerst een leider van het underdog land zijn leven geeft voor het volkn en er waarschijnlijk nog meer druk tegen Rusland komt.

Gaat hem niet worden denk ik

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.634
Over de hele wereld legers en wapens en bommen verbieden. Wie ze wel verzamelt... economisch straffen.
Strak plan. En dan besluit dat land die economische straffen tegen te gaan door een gewapende invasie en genocide in het buurland te plegen.
En niemand die er iets tegen kan doen want niemand heeft nog wapens.

Deze is tè leuk om niet te delen... :roflol:

1687172392939.png

Ik begreep dat een van de grote redenen voor de overgang naar 5.56 juist ook de mindere kracht was, omdat je met 7.62 veel meer kans hebt in urban warfare dwars door de muur te schieten en daarmee mogelijk je collega's of onbedoelde doelwitten raakt.
Kan ik me iets bij voorstellen idd. Weet dat vooral in 't begin er wel gasten bij de SpecOps teams waren die liever hun "oude" 7.62 zoals de M14 meenamen. Als je dan raakte hield je tegenstander er iig mee op haha. Volgens mij was dat in Somalië enzo waar die gasten high on qat waren en gewoon doorliepen als ze door een 5.56 werden geraakt.

Parlementscommissie Zweden: Russische aanval is denkbaar​

Een speciale Zweedse parlementscommissie zegt dat het land bij het maken zijn defensieplannen rekening moet houden met een aanval van Rusland. "De agressieve acties van Rusland hebben de veiligheidssituatie structureel en ernstig verslechterd. Rusland heeft zijn drempel voor het gebruik van militair geweld verder verlaagd en toont dat het geneigd is om veel risico's te nemen", staat in een rapport van de commissie.
De uit alle partijen samengestelde commissie zegt dat de oorlog in Oekraïne tot aanvallen op andere landen kan leiden en zelfs tot het gebruik van kernwapens of anderen massavernietigingswapens. Zweden heeft net als veel andere landen zijn defensie-inspanningen na het einde van de Koude Oorlog afgeschaald. De laatste jaren zijn de uitgaven weer omhoog gegaan en vorig jaar werd een toelatingsverzoek tot de NAVO ingediend. NAVO-lidstaten Turkije en Hongarije moeten de aanvraag nog goedkeuren.
"De uitgangspositie van het Zweedse defensiebeleid is fundamenteel veranderd", schrijft de commissie. "Dat is iets wat Zweedse burgers zich moeten realiseren. Het heeft gevolgen."

:hahaha: :hahaha: :hahaha:

Gelijk hebben ze. Zo lang Turkije en Hongarije nog een stokje steken voor het NAVO lidmaatschap van Zweden en Putin nog aan de macht is, zou ik ook kiezen voor het 'better save than sorry' principe. Dat Rusland Oekraïne binnenviel hadden velen ook niet zien aankomen.

Parlementscommissie Zweden: Russische aanval is denkbaar​

Een speciale Zweedse parlementscommissie zegt dat het land bij het maken zijn defensieplannen rekening moet houden met een aanval van Rusland. "De agressieve acties van Rusland hebben de veiligheidssituatie structureel en ernstig verslechterd. Rusland heeft zijn drempel voor het gebruik van militair geweld verder verlaagd en toont dat het geneigd is om veel risico's te nemen", staat in een rapport van de commissie.
De uit alle partijen samengestelde commissie zegt dat de oorlog in Oekraïne tot aanvallen op andere landen kan leiden en zelfs tot het gebruik van kernwapens of anderen massavernietigingswapens. Zweden heeft net als veel andere landen zijn defensie-inspanningen na het einde van de Koude Oorlog afgeschaald. De laatste jaren zijn de uitgaven weer omhoog gegaan en vorig jaar werd een toelatingsverzoek tot de NAVO ingediend. NAVO-lidstaten Turkije en Hongarije moeten de aanvraag nog goedkeuren.
"De uitgangspositie van het Zweedse defensiebeleid is fundamenteel veranderd", schrijft de commissie. "Dat is iets wat Zweedse burgers zich moeten realiseren. Het heeft gevolgen."

:hahaha: :hahaha: :hahaha:
Wat is hier zo lachwekkend aan?

Zweden is dan nog geen officieel lid van de NAVO, maar Groot-Brittannië en de V.S. hebben ieder op zijn beurt al bilaterale afspraken gemaakt met Zweden om het land te verdedigen mocht het worden aangevallen. De kans dat Rusland Zweden binnenvalt acht ik zeer klein, maar ieder West-Europees land zou na 30 jaar lang uitkleden van Defensie en het uitbesteden van hun veiligheid aan de V.S eens na moeten nadenken over hun eigen krijgsmacht.

Terug
Naar boven