Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Denken jullie dat Wagner voor Oekraïne wil vechten als ze er genoeg voor betalen? Ik zie dit wel gebeuren. In Rusland zijn ze nu persona non grata. Bij een groepering als Wagner wil ik wel nadenken om bij aan te sluiten als ze zich tegen Rusland moesten keren.

Denken jullie dat Wagner voor Oekraïne wil vechten als ze er genoeg voor betalen? Ik zie dit wel gebeuren. In Rusland zijn ze nu persona non grata. Bij een groepering als Wagner wil ik wel nadenken om bij aan te sluiten als ze zich tegen Rusland moesten keren.
Waarom wel bij Wagner en niet bij dat vreemdelingenlegioen dat in Oekraïne vecht?

Maar denken jullie dat Wagner voor Oekraîne wil vechten ?

Ik kijk geen films, dus ook geen slechte. Maar hoe werkt de psychologie van een soldaat dan wel volgens jou?
Zoals @Spambod hierboven beschreef. Een beroepssoldaat doet het voor het geld en misschien de spanning, slechts mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis kunnen zomaar een ander doden. Mijn vader was beroepssoldaat in het Indische leger (KNIL) en die raakte een keer een Japanner in zijn been. Hij had later nog steeds nachtmerries van diens pijnkreten.

Zoals @Spambod hierboven beschreef. Een beroepssoldaat doet het voor het geld en misschien de spanning, slechts mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis kunnen zomaar een ander doden. Mijn vader was beroepssoldaat in het Indische leger (KNIL) en die raakte een keer een Japanner in zijn been. Hij had later nog steeds nachtmerries van diens pijnkreten.
Zal ie leren wat ze gedaan hebben in pearl harbor

Zal ie leren wat ze gedaan hebben in pearl harbor
Het is nog extremer, toen mijn vader gevangen werd gezet in een POW kamp waar ze dwangarbeid moesten doen, zweerden ze dat ze hun cipiers zouden afmaken als ze zouden worden bevrijd. Hebben ze dus niet gedaan.

Altijd bijzonder hoe mensen, al dan niet getraind, totaal verschillend op zoiets kunnen reageren, ook bij wie dat soms pas later komt.

De meeste soldaten doen het op het moment dat het echt telt volgens mij vooral voor degenen die naast ze staan: hun maten.

Parlementslid Andrej Goeroeljov, die ooit eens op tv suggereerde om de haven van Rotterdam te bombarderen, ging nog verder. "Ik ben er heilig van overtuigd dat verraders in oorlogstijd vernietigd moeten worden. Het maakt niet uit wat er gezegd wordt, wat voor sprookjes er worden verteld: een kogel in het voorhoofd is de enige redding voor Prigozjin en Oetkin", zei Goeroeljov over de Wagner-baas en een van de medeoprichters van het huurlingenleger. "Ze weten wie ik ben, ze weten dat ik achter ieder woord sta. Er is geen andere oplossing."

Altijd bijzonder hoe mensen, al dan niet getraind, totaal verschillend op zoiets kunnen reageren, ook bij wie dat soms pas later komt.

De meeste soldaten doen het op het moment dat het echt telt volgens mij vooral voor degenen die naast ze staan: hun maten.
Psychopaten zullen oververtegenwoordigd zijn bij de beroepssoldaten.

Ja, soldaten zijn ook mensen met gevoelens en geen robots. Maar dan zou de motivatie waarvoor gestreden wordt toch juist wèl verschil kunnen maken? Daarnaast snap ik niet helemaal waarom je onderscheid maakt tussen beroeps en niet-beroeps.

• Like
Waarderingen: Pren
Ja, soldaten zijn ook mensen met gevoelens en geen robots. Maar dan zou de motivatie waarvoor gestreden wordt toch juist wèl verschil kunnen maken? Daarnaast snap ik niet helemaal waarom je onderscheid maakt tussen beroeps en niet-beroeps.
Idd. Als je daar in een loopgraaf ligt en overal dood en verderf ziet, is dat al erg genoeg. Als dat dan ook nog eens niet duidelijk is waarom je daar zit, ga je twijfelen. Dan geven soldaten zich eerder over etc.

Dit is ook exact waarom propaganda werkt: je geeft het volk een reden waarom ze de ellende van oorlog moeten ondergaan. Als dat niet nodig zou zijn, zou men er geen tijd en geld aan besteden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.977
Denken jullie dat Wagner voor Oekraïne wil vechten als ze er genoeg voor betalen? Ik zie dit wel gebeuren. In Rusland zijn ze nu persona non grata.
Na de slachtpartij in Bakhmut zullen ze met open armen worden ontvangen door de Oekraïners. Een hele welkomstceremonie met alle toeters en bellen. Duizenden vaderloze kinderen en weduwenaren die met Wagner vlaggetjes vrolijk bij de parade staan te juichen om de komst van de moordenaars van hun vaders, echtgenoten en zonen.

Klinkt plausibel.

Na de slachtpartij in Bakhmut zullen ze met open armen worden ontvangen door de Oekraïners. Een hele welkomstceremonie met alle toeters en bellen. Duizenden vaderloze kinderen en weduwenaren die met Wagner vlaggetjes vrolijk bij de parade staan te juichen om de komst van de moordenaars van hun vaders, echtgenoten en zonen.

Klinkt plausib
Volgens mij gaat dit gebeuren.. Oekraïne zal volledig bevrijd worden door andere Russen en buitenlandse huurlingen van Wagner en zullen in Oekraïne helden worden. En ook wij Belgen en Nederlanders kunnen geschiedenis schrijven door dan aan te sluiten. Zou eigenlijk nog eens graag iets spannends doen wel.

Laatst bewerkt:
Mooie beeldspraak van EU-buitenlandchef Josep Borrell over wat er afgelopen weekend in Rusland is gebeurd:

"Het monster komt in actie tegen zijn schepper."

Terug
Naar boven