XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Terug naar de inhoud van het topic: wat zou dit toneelstuk doen met het moreel van de Russische soldaten? Moreel was al niet erg hoog, zal er niet beter op worden?
Het Westen roept in koor dat dit toneelstukje van gisteren het moreel van de Russische soldaten ondermijnt. Lijkt me een inkoppertje waar je geen professioneel psycholoog voor hoeft te zijn.

Het Westen roept in koor dat dit toneelstukje van gisteren het moreel van de Russische soldaten ondermijnt. Lijkt me een inkoppertje waar je geen professioneel psycholoog voor hoeft te zijn.
Nee dat lijkt mij ook, maar kan het ook niet juist zorgen voor eenheid tussen oud Wagner troepen en het Russische leger nu ze samen één worden? Het Russische leger krijgt Wagner nu als soort van extra leger onder volledige controle. Kan ook in hun voordeel uitpakken?

Nee dat lijkt mij ook, maar kan het ook niet juist zorgen voor eenheid tussen oud Wagner troepen en het Russische leger nu ze samen één worden? Het Russische leger krijgt Wagner nu als soort van extra leger onder volledige controle. Kan ook in hun voordeel uitpakken?
"Als het in de top druppelt, dan regent het onder" zei Mart de Kruif gisteravond in Op1. Denk dat dit het grootste probleem is, wat niet in een paar dagen is opgelost. Hij heeft dan over de legertop.

"Als het in de top druppelt, dan regent het onder" zei Mart de Kruif gisteravond in Op1. Denk dat dit het grootste probleem is, wat niet in een paar dagen is opgelost. Hij heeft dan over de legertop.
Ik denk en hoop ook dat Mart gelijk heeft.

Wel vaag verhaal hoor. Wat gaat Progozhin doen dan?
In ballingschap teruggetrokken in de anonimiteit in Wit-Rusland? Treurig einde van zijn 'carrière'.

Of hij valt straks per ongeluk uit een raam. Overkomt dit soort mensen ook nog wel eens. :roflol:

Wat gaat Progozhin doen dan?
In ballingschap teruggetrokken in de anonimiteit in Wit-Rusland? Treurig einde van zijn 'carrière'.
Prigozhin is een ondernemer pur sang. Die gaat voorlopig nog niet achter de geraniums zitten. Wel oppassen wie je thee inschenkt. ;)

Alsof daar wonen betekent dat je de geopolitieke situatie goed kunt inschatten. Net als wij vormen ook Russen hun wereldbeeld op basis wat ze voorgeschoteld krijgen.
Niemand weet precies hoe dit soort dingen werken, behalve de leiders die echt aan de touwtjes trekken. En ook zij kunnen niet alles voorspellen toch? Rationeel kun je wel een voorspelling doen maar zolang mensen ook besluiten nemen op basis van emoties krijg je dit soort rare situaties die niemand aan zag komen of begrijpt.

Ik verbaas mij er elke dag weer over hoe goed de gemiddelde Nederlander (of DBB'er) de situatie daar denkt te begrijpen. We begrijpen nog niet het topje van de ijsberg..
Net als wanneer het Nederlands elftal voedbalt. Dan hebben we er allemaal meer verstand van dan de bondscoach.
Als het over stikstof of klimaat gaat zijn we allemaal klimaatwetenschappers.
Als het over corona gaat weet iedereen ineens meer dan alle virologen bij elkaar.
Enzovoorts..
We overschatten onze kennis echt schromelijk. Dunning-Kruger effect was het toch? :clown:

Als iemand hier iets voorspelt en dat komt uit dan is het 99% geluk. :roflol:

Leuk om te volgen maar de zienswijze van een random Nederlander op een bodybuilding forum zou ik nooit zomaar voor waarheid aannemen. :p
Rutte en de virologen waren hele betrouwbare mensen idd

Zo lang je je in Nederland aan de wet houdt, kun je demonstreren en gaat er geen geweld gebruikt worden.
Whahaha ja tot je systeem kritiek hebt, het anders wilt en het volk meekrijgt dmv een politieke partij. Dan krijg je een 6 kogels!

Tegenwoordig is social media voldoende om een politieke partij te decimeren, zo dom zijn we geworden met zijn allen.. Wie won de 1e kamer verkiezingen ook alweer in 2018... racistische 'gekke' Tjerry.

• Like
Waarderingen: Vonk
Mijn excuses dat ik dit topic heb laten ontsporen door in te gaan op een vraag over het demonstratierecht in NL. Daarvoor hebben we dit en dit topic. Hier graag verder over Putin's 'speciale militaire operatie'.

Was het gisteren dan ook een 'Speciale onderhandelingstechniek'

Was het gisteren dan ook een 'Speciale onderhandelingstechniek'
Het schoothondje van Putin zag zijn kans schoon zijn imago op te poetsen als vredesstichter. ;)
1687700768811.png

Laatst bewerkt:
"Eigenlijk is er maar één winnaar en dat is Oekraïne", stelt De Kruif, die benadrukt dat ruzie tussen de militaire leiders van de Wagner-groep en het reguliere Russische leger, een negatief effect heeft op militairen aan het front. "Als jij als Russische soldaat in een loopgraaf zit en je weet dat jouw leiding het niet met elkaar eens is, dan vraag je je af: 'waar vecht ik nou voor?"

De domheid van dit soort artikelen, lol. Wat er ook gebeurt, Oekraine is altijd de winnaar. Oke dat weten we nu wel. Maar die laatste zin… “Waar vecht ik nou voor?” Uhm nou wat dacht je van voor je eigen leven, om je moeder / vrouw / kind ooit nog eens te zien? Ik denk niet dat iemand in een loopgraaf die van alle kanten beschoten wordt ergens anders aan kan denken. Laat staan politieke issues.

"Eigenlijk is er maar één winnaar en dat is Oekraïne", stelt De Kruif, die benadrukt dat ruzie tussen de militaire leiders van de Wagner-groep en het reguliere Russische leger, een negatief effect heeft op militairen aan het front. "Als jij als Russische soldaat in een loopgraaf zit en je weet dat jouw leiding het niet met elkaar eens is, dan vraag je je af: 'waar vecht ik nou voor?"

De domheid van dit soort artikelen, lol. Wat er ook gebeurt, Oekraine is altijd de winnaar. Oke dat weten we nu wel. Maar die laatste zin… “Waar vecht ik nou voor?” Uhm nou wat dacht je van voor je eigen leven, om je moeder / vrouw / kind ooit nog eens te zien? Ik denk niet dat iemand in een loopgraaf die van alle kanten beschoten wordt ergens anders aan kan denken. Laat staan politieke issues.
Volgens mij ben jij intelligent genoeg om te begrijpen dat de vraag "Waar vecht ik nou voor?" slaat op het hogere doel van deze oorlog voor Rusland. Los van de individuele overlevingsdrang van een soldaat in een loopgraaf. Als jij wordt aangevallen in een loopgraaf is overleven inderdaad het enige doel op dat moment, maar elke soldaat met meer dan drie hersencellen vraagt zich als hij op zijn veldbedje ligt echt wel af welk hoger doel deze oorlog dient waar hij voor vecht.

Laatst bewerkt:
Rutte en de virologen waren hele betrouwbare mensen idd
De politiek heeft lang niet altijd gedaan wat de experts de beste keuze vonden en ze hebben ook lang niet naar alle soorten experts geluisterd.

Uiteindelijk zijn de beleidskeuzes vaak voor een groot deel politieke keuzes, het is alleen zo jammer dat het politieke deel zo overheersend is dat het al niet meer om het resultaat lijkt te gaan.

Onder de streep:
Liever Rutte dan Baudet en liever Koopmans dan Engel, maar wel met een goed onderzoek wat er allemaal fout is gegaan en hoe in de toekomst beter.

De politiek heeft lang niet altijd gedaan wat de experts de beste keuze vonden en ze hebben ook lang niet naar alle soorten experts geluisterd.

Uiteindelijk zijn de beleidskeuzes vaak voor een groot deel politieke keuzes, het is alleen zo jammer dat het politieke deel zo overheersend is dat het al niet meer om het resultaat lijkt te gaan.

Onder de streep:
Liever Rutte dan Baudet en liever Koopmans dan Engel, maar wel met een goed onderzoek wat er allemaal fout is gegaan en hoe in de toekomst beter.
Dat klinkt een beetje als "liever Mussolini dan Hitler".

Volgens mij ben jij intelligent genoeg om te begrijpen dat de vraag "Waar vecht ik nou voor?" slaat op het hogere doel van deze oorlog voor Rusland. Los van de individuele overlevingsdrang van een soldaat in een loopgraaf. Als jij wordt aangevallen in een loopgraaf is overleven inderdaad het enige doel op dat moment, maar elke soldaat met meer dan drie hersencellen vraagt zich als hij op zijn veldbedje ligt echt wel af welk hoger doel deze oorlog dient waar hij voor vecht.
Je hebt te veel naar slechte films gekeken.

Mentat ben je weer wat bijgekomen van gister ?
😉

Terug
Naar boven