XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ik heb wel het idee dat de kans op EU/Navo oorlog met Rusland sinds het begin van de oorlog niet zo groot is geweest als nu.

Rusland steeds dreigender naar de Baltische staten.
Rusland laat burger in NAVO land vermoorden.
Rusland 'officieel' dictatuur sinds dood Navalny.

Frankrijk spreekt over gebruik van NAVO troepen in Oekraine
Trump steunt Putin met uitspraken over intrekken steun aan gierige NAVO landen.

Ik heb wel het idee dat de kans op EU/Navo oorlog met Rusland sinds het begin van de oorlog niet zo groot is geweest als nu.

Trump schiet eind dit jaar te hulp

Putin waarschuwt voor kernoorlog als de NAVO soldaten naar Oekraïne stuurt.

Wake up Vla

Ik ook.

Op zich zou officieel grondtroepen sturen nog niet om een nuke vragen, althans niet in de ‘public view’.

Ik ook.

Op zich zou officieel grondtroepen sturen nog niet om een nuke vragen, althans niet in de ‘public view’.

Desalniettemin zie ik het niet gebeuren. In Oekraine gaan per dag ongeveer 1000 soldaten dood aan Oekrainse zijde. Stel de NAVO stuurt officieel troops en een paar honderd van die dagelijkse doden zijn Nederlanders, Belgen, Portugezen etc etc. Ik denk dat na een maand de weerstand binnen de EU veels te groot wordt tegen zulke praktijken.

En je kan je ook afvragen: hebben de soldaten uit al die landen (op een paar gefrustreerde Polen en Litouwers na) zin om in Oekraine te gaan vechten? Ik weet niet hoor, maar ik denk dat bijvoorbeeld het Nederlandse of Belgische leger voornamelijk bestaat uit gasten die Call of Duty en camperen / hiken leuk vinden ipv dat dat hardcore warriors zijn.

Desalniettemin zie ik het niet gebeuren. In Oekraine gaan per dag ongeveer 1000 soldaten dood aan Oekrainse zijde. Stel de NAVO stuurt officieel troops en een paar honderd van die dagelijkse doden zijn Nederlanders, Belgen, Portugezen etc etc. Ik denk dat na een maand de weerstand binnen de EU veels te groot wordt tegen zulke praktijken.

En je kan je ook afvragen: hebben de soldaten uit al die landen (op een paar gefrustreerde Polen en Litouwers na) zin om in Oekraine te gaan vechten? Ik weet niet hoor, maar ik denk dat bijvoorbeeld het Nederlandse of Belgische leger voornamelijk bestaat uit gasten die Call of Duty en camperen / hiken leuk vinden ipv dat dat hardcore warriors zijn.
Nederlandse defensie staat bijzonder hoog aangeschreven en in het bijzonder de luchtmobiel , kct , korps mariniers , marsof etc etc . We laten grotere landen ver achter ons wat operationele slagvaardigheid betreft en dat zonder aan de navo norm te komem budgetwise.

1709215629766981.jpg

Putin heeft geluk dat hij niet in mijn sportschool traint.
Hij zou waarschijnlijk ook een goede vriend van de sportschoolhouder zijn.

Scenario: die ziet de escalatie aankomen omdat Poet door het lint gaat met stoer doen voor zijn nieuwe vriendin (o.a. ten koste van mij) -> verbergt zich in de bezemkast -> P. wordt na (te) veel waarschuwingen geïnformeerd dat ik de eigenaar om toestemming ga vragen om te slaan -> na lang zoeken vind ik de eigenaar en Steven Segal in het Kremlin en krijg schoorvoetend toestemming waarbij Steve kwam te overlijden -> P. wordt nader geïnformeerd maar gaat nu zelf dreigen met nukes -> ik doe 1 stap naar voren -> P. grijpt de hand van zijn nieuwe vriendin en sleurt haar mee naar buiten -> zijn superieure Russische scooter start niet -> ik help ze aanduwen maar plaats een tracker en bel daarna Robby Robinson -> die vraagt zijn buddy A'nold om een kleine vriendendienst -> rip

pics (or it did not happen):

1709217209092.png

In 2003 was Robinson een van de Afrikaans-Amerikaanse mensen die Arnold Schwarzenegger aanklaagden vanwege racistische opmerkingen tegen Afrikaanse mensen.
1709219593090.png

1709217349412.png
1709217755257.png

Laatst bewerkt:
En huurlingen bekostigen vanuit NAVO, is dat wel een optie?
Die zijn er/ waren er al. Bij de laatste raket aanval op een hotel in Kharkov gingen verschillende Franse huurlingen dood, waaronder een zoon van een Franse generaal.

Wordt ook toegegeven door Franse minister (dat er Franse mercs vechten in Oekraïne)

Weerstand zal er zeker komen, alleen dat betekent natuurlijk niet ineens dat de inzet weg zou vallen.

Weerstand van de bevolking =/= grootschalige weigering beroepsmilitairen.

In Rusland is er ook grote weerstand, maar daar gaat het ook door. Natuurlijk is Rusland wel een dictatuur waar weerstand niet getolereerd wordt, maar die vechten ook niet uit verdediging.

WBT het idee dat beroepsmilitairen uit landen als NL minder proffesioneel zijn lijkt me kleine denkfout.

Weerstand zal er zeker komen, alleen dat betekent natuurlijk niet ineens dat de inzet weg zou vallen.

Weerstand van de bevolking =/= grootschalige weigering beroepsmilitairen.

In Rusland is er ook grote weerstand, maar daar gaat het ook door. Natuurlijk is Rusland wel een dictatuur waar weerstand niet getolereerd wordt, maar die vechten ook niet uit verdediging.

WBT het idee dat beroepsmilitairen uit landen als NL minder proffesioneel zijn lijkt me kleine denkfout.

Ten eerste is er in Rusland helemaal geen grote weerstand. Anders had ik het wel geweten.

En het wel of niet vechten uit verdediging is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

Anyways, ik heb eens een documentaire gezien over Nederlandse militairen die in Yugo zijn geweest in de 90s. Het kwam er een beetje op neer dat de meesten 20 jarige kneusjes waren die op dat moment een beetje faalden in het leven en daarom maar het leger ingingen. Na een paar maanden Yugo psychisch voor de rest van hun leven helemaal naar de t*ring.

Nou, ik vraag me af wie daar anno 2024 nog zin in heeft. Het is en blijft een conflict waar EU burgers helemaal niks mee (te maken) hebben. Om daar nu je leven voor op te offeren…

Ten eerste is er in Rusland helemaal geen grote weerstand. Anders had ik het wel geweten.

En het wel of niet vechten uit verdediging is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

Anyways, ik heb eens een documentaire gezien over Nederlandse militairen die in Yugo zijn geweest in de 90s. Het kwam er een beetje op neer dat de meesten 20 jarige kneusjes waren die op dat moment een beetje faalden in het leven en daarom maar het leger ingingen. Na een paar maanden Yugo psychisch voor de rest van hun leven helemaal naar de t*ring.

Nou, ik vraag me af wie daar anno 2024 nog zin in heeft. Het is en blijft een conflict waar EU burgers helemaal niks mee (te maken) hebben. Om daar nu je leven voor op te offeren…
Slecht geïnformeerd maat , Karremans heeft herhaaldelijk om luchsteun gevraagd en werd gesommeerd too stand down . Veel van die kneusjes zoals jij ze noemt zijn getraumatiseerd door dat ze niet konden ingrijpen.

Komop gast, het is een dictatuur waar demonstreren verboden is, maar toch grootschalige demo's waren die keihard neergeslagen werden.

Putin durft tot vandaag nogsteeds de oorlog geen oorlog te noemen.

De huurlingen besloten een muiterij op te zetten waarbij ze in een kolone recht op Moscow af reden en daarbij nauwelijks weerstand kregen. Noch bevolking nog de militairen in Rusland zelf.

Dat is dan wel een heel losse definitie van verdediging.

Ik heb zelf wel wat meegekregen van defensie, ik ken nu een hoop oud militairen via mijn huidige werk.

De beschrijving '20 jarig kneusje die faalt in het leven en dan maar bij defensie gaat' is in mijn ogen zeker niet wat je kan gebruiken om de gemiddelde Nederlandse beroepsmilitair te beschrijven.

En anders is defensie een goede plek voor ze geweest om er wel wat van te maken.

Stukje over 'daarna psychisch naar de t*ring' is overigens niet exclusief aan Nederlanders in Yugo. Dat zie je overal, ongeacht afkomst. Iets met veteranen in Rusland die zichzelf massaal in een paar jaar in een graf zuipen.

Daar zit niemand echt op te wachten. Maar niemand zat ook te wachten om te vechten in het huidige conflict.

Hoe leg je aan een Rus uit Jelizovo uit dat hij nu moet gaan vechten in een land wat de halve wereld van hem vandaan is, voor een dictator die hij niet mag bekritseren, tegen een land dat zijn thuisland niks misdaan heeft, omdat de dictator een rijk in ere wilt herstellen dat al maar 100 jaar niet meer bestaat.

Om daar nou je leven voor op te offeren...

@Fallingout En jij denkt dat Spambot een uitzondering is op de gemiddelde Rus ?
Ze zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk, dat het compleet debiel is. Net zo fanatiek als Moslim terroristen. Met hun eigen waarheid.
Die paar Russen die het niet met Putin eens zijn, die krijgen we hier te zien.
Dat is hele slechte propaganda en speelt in de kaart van Putin.
De meerderheid stemt op Putin. Dat zouden ze hier eens moeten laten zien, dat volk is al kapot.

Terug
Naar boven