MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Nee, in rijk Rusland merken ze er niets van.
Inmiddels worden de dienstplichtigen met nauwelijks 4 maanden basis training naar Oekraïne gestuurd om te vechten.

Ze mogen niet in het buitenland vechten, dus doen de Russen alsof Oekraïne van hun is. Dan mag het wel :D

Kijk Spam, dit is wat wij zien. Rammelende Russische interviews.

Ik heb anders al een tijdje niets meer van Russia Today gezien...

Al een tijdje vraag ik me af wat een goede nieuwsbron zou zijn om een beetje bij te blijven en óók wat meer perspectieven te zien, dat grazen op twitter wordt een mens ook niet beter van.

Misschien maar weer terug naar NOS of RTL icm GeenStijl, dat is dan accepteren dat je het nieuws een week of een dag later krijgt, maar geeft misschien wat meer rust.

Iemand suggesties?
Vooral zelf zoeken naar podcasts en onbevooroordeeld een paar afleveringen luisteren. Maar ik ben dan ook niet zo bezig met actualiteiten van de dag.

Nee, in rijk Rusland merken ze er niets van.
Inmiddels worden de dienstplichtigen met nauwelijks 4 maanden basis training naar Oekraïne gestuurd om te vechten.

Ze mogen niet in het buitenland vechten, dus doen de Russen alsof Oekraïne van hun is. Dan mag het wel :D

Ja, praat maar weer totaal langs hem heen.

Vooral zelf zoeken naar podcasts en onbevooroordeeld een paar afleveringen luisteren.
Het punt met zo'n podcast is dat daar mensen van alles kunnen roepen en het is vaak niet (eenvoudig) te controleren.

Een voorbeeld.
Toen dr. Diederik Smit te gast was bij die podcast riepen de twee heren de hele tijd van alles over de werking van allerlei supplementen, vooral die de show sponsorden. Dan is Diederik een verademing om te horen zeggen dat bepaalde dingen niet bewezen zijn of dat hij dat verband niet kent.

Ook bij een Joe Rogan kunnen gasten rustig aangetoonde onzin herhalen zonder hierop aangesproken te worden. Rogan zelf heeft hier soms ook een handje van.

Maar ik ben dan ook niet zo bezig met actualiteiten van de dag.
Ik ben daar mogelijk teveel mee bezig, maar ik wil wel een beetje op de hoogte zijn van wat het nieuws is. Het is even zoeken naar een balans.

Het punt met zo'n podcast is dat daar mensen van alles kunnen roepen en het is vaak niet (eenvoudig) te controleren.

Een voorbeeld.
Toen dr. Diederik Smit te gast was bij die podcast riepen de twee heren de hele tijd van alles over de werking van allerlei supplementen, vooral die de show sponsorden. Dan is Diederik een verademing om te horen zeggen dat bepaalde dingen niet bewezen zijn of dat hij dat verband niet kent.

Ook bij een Joe Rogan kunnen gasten rustig aangetoonde onzin herhalen zonder hierop aangesproken te worden. Rogan zelf heeft hier soms ook een handje van.

Ik ben daar mogelijk teveel mee bezig, maar ik wil wel een beetje op de hoogte zijn van wat het nieuws is. Het is even zoeken naar een balans.
Ben wel eens 20 jaar in Afrika geweest. Toen ik terug was ff bij mijn moeder langsgeweest, maar die moest eerst het nieuws zien op tv. Dus ik zeg mam, ik ga nu voorspellen wat er allemaal aan de orde komt en zat er niet ver naast...

Laatst bewerkt:
Gaat dat niet op voor elk medium?
Je hoopt bij nieuws- en actualiteitenprogramma's dat daar een gedegen redactie achter zit, al is het vaak afhankelijk van visie en mening in hoeverre er gecorrigeerd wordt.
Ik zou vooral argwanend zijn tov van de kanalen die constant afgeven op de MSM.
Dat doet GeenStijl in zekere zin ook en die vind ik vrijwel altijd beter dan de MSM, zeker gezien hun bezetting.
Die heb ik ook nooit serieus kunnen nemen.
Hij heeft regelmatig mooie gasten en mooie gesprekken, maar dat is niet hetzelfde.
Ben wel eens 20 jaar in Afrika geweest. Toen ik terug was ff bij mijn moeder langsgeweest, maar die moest eerst het nieuw zien op tv. Dus ik zeg mam, ik ga nu voorspellen wat er allemaal aan de orde komt en zat er niet ver naast...
Maar ik ben dan ook nog lang niet van jouw niveau, al zie ik her en der wel terugkerende thema's, dus wellicht wordt het nog wat met me.

Genoeg of topic van mij nu!

Laatst bewerkt:
Ik denk het niet.

Binnenkort met Trump in office denk ik sowieso dat men Oekraine loslaat en Rusland al het gebied links van de Dnjepr pakt en eventueel ook Odessa. En daar zal het wel een beetje stoppen / bevriezen / whatever.

2024-08-3017.52.214167608909503002259.jpg

Geschreven door https://en.m.wikipedia.org/wiki/Robert_C._O'Brien

Ik denk dat er BEHOORLIJK was backlash zou komen als Oekraine nu meteen in de EU toegelaten zou worden, waarvan een groot deel ook terechte kritiek zou zijn.

Potentieel een hoop negatieve gevolgen voor de andere EU landen.

De EU moet wel een unie blijven waar we uiteindelijk allemaal van profiteren, niet een liefdadigheidsproject waar rijke landen de rekening betalen voor de problemen van de arme landen, zoals het nu soms al zo is.

Ik denk dat er BEHOORLIJK was backlash zou komen als Oekraine nu meteen in de EU toegelaten zou worden, waarvan een groot deel ook terechte kritiek zou zijn.

Potentieel een hoop negatieve gevolgen voor de andere EU landen.
Nog erger dan het associatieverdrag?

De EU moet wel een unie blijven waar we uiteindelijk allemaal van profiteren, niet een liefdadigheidsproject waar rijke landen de rekening betalen voor de problemen van de arme landen, zoals het nu soms al zo is.
Hoe bedoel je allemaal, bedoel je dan alle landen of alle mensen? De lusten en de lasten van de EU zijn nogal onevenredig verdeeld binnen Nederland, maar als land kunnen we ongetwijfeld schermen met mooie cijfers over BNP en gemiddeld een maandsalaris extra verdienen.

Een uiteengevallen EU is absoluut niet wenselijk voor de VS dus dat gaat nooit gebeuren

Ben wel eens 20 jaar in Afrika geweest. Toen ik terug was ff bij mijn moeder langsgeweest, maar die moest eerst het nieuws zien op tv. Dus ik zeg mam, ik ga nu voorspellen wat er allemaal aan de orde komt en zat er niet ver naast...
Afrika interessant. Vertel eens daarover

Terug
Naar boven