XXL Nutrition

Op weg naar meer massa

Krookster

Novice
Waardering
0
Hoi allemaal,

Ik heb besloten om ook maar een profiel aan te maken, en zal zoveel mogelijk bij gaan houden. Ik zal mij snel even voorstellen... Ik ben Harry, 30 jaar en weeg rondt de 64 kilo. Nu denken jullie natuurlijk; wat is dat voor een magere lat!? Nou....dat vind ik dus ook! Dus mijn doel is om ieder geval wat spiermassa aan te gaan komen zodat ik boven de 70 Kg. uitkom.

Van mijzelf heb ik een snelle verbranding en lichamelijk druk werk. Ik moet dus flink wat callorieën binnen krijgen als ik aan wil komen.

Ik zal een post plaatsen, met wat ik gemiddeld op een dag eet. Ja, ik weet het....ontbijt is erg belangrijk! Maar daar ga ik nog verandering in brengen..

Vorig jaar had ik ook een jaartje getrained...en daar hield ik mij aan de volgende trainingswijze die ik her en der lees. Borst/Triceps, Rug/Biceps en laatste dag mijn Schouders/Benen/Buik. Dat beviel mij uitstekend! Maar nu ik een tijdje gestopt ben en naar een andere sportschool ga...Heb ik besloten om een trainings begeleider te nemen die een schematje geeft. Maar hun zeggen dat het beter is om te beginnen met "Full Body"....Waar nog niet eens oefeningen voor biceps en tripeps bij zitten. Wat is jullie mening hier over? Want ook op dit forum zag ik dat de meningen nogal uiteen lopen.

Ja ik zelf vind het een beetje raar dat er dan geen oefeningen voor de biceps en triceps bij zitten terwijl eigenlijk die bijna je hele armen zijn qua spieren. Als ik jou was zou ik die wel gewoon gelijk trainen. Toen ik begon begon ik ook met een begeleider en daarvan moest ik wel gewoon gelijk alles trainen. Dus ik zou gewoon zeggen wat je precies wilt. Dus dat je alles wilt trainen.

Voor de rest zou ik eerst opmeten wat je nodig hebt qua kcal. en dan een goed voedingsschema maken want als je echt goed een schema maakt houdt je je er ook beter aan dan dat je het niet doet.

En genoeg rust is het allerbelangrijkste! En houdt de fun erin. En ik zeg gewoon alles trainen. Succes

• Topic Starter Topic Starter
Dat vond ik dus ook raar. Zijn verklaring was dat het beter was om eerst de grotere spiergroepen aan te pakken. Ik denk dat ik inderdaad gewoon mijn armen erbij ga pakken.
Het is het mooist als alles in proportie is natuurlijk.

Maar of in het begin full body te trainen nou aan te raden is, kan ik niet uit je bericht halen.

Ik moet nog is aan een mooi schema werken, maar probeer zowiezo minimaal 3000 kcal binnen te krijgen.

Wie weet er een goede manier om te berekenen hoeveel calorieën je per dag nodig hebt?

Ik heb een app genaamd Fat Secret, waar ik mijn eten bijhoud. Maar deze geeft ook aan dat ik minimaal 3400 Kcal binnen moet krijgen. Ik zou dit graag nog is op een andere manier berekenen.

fullbody is zeker aan te raden als beginnner (3x per week). Daarnaast zijn upperbody/lowerbody splits ook goed aangeschreven

De zware grote oefeningen dien je zeker eerst aan te pakken aangezien je bijvoorbeeld bij pull-ups ookal je biceps traint. Maar uit ervaring blijkt bij veel mensen inderdaad de armen achterlopen zonder isolatie, dus je kan altijd een 1 oefening triceps en biceps in je schema gooien als je alle grote oefeningen hebt gedaan.

Goede training routines waar je inspiratie uit kan halen zijn of zelf kan gebruiken:
Stronglifts 5x5 (en zelf 2 isolatie oefeningen voor armen of core toevoegen)
ICF 5x5
Westside for skinny bastards
P.H.U.L.

En de beste manier om je kcal van 3000 te bereiken is om veel te eten en soms niet altijd te kieskeurig zijn. Probeer zo gezond mogelijk te eten, maar om een hoog aantal kcal te halen kun je ook je kcal gaan drinken. (veel mensen die hier tot een liter chocomel drinken per dag)

Maar hun zeggen dat het beter is om te beginnen met "Full Body"....Waar nog niet eens oefeningen voor biceps en tripeps bij zitten.

Nog niet eens...?

Dat er in een schema geen bicep curl en tricep extensie variaties zitten betekent nog niet dat de biceps en triceps niet getraind worden. :rolleyes:

Bij alle push en pull oefeningen (bench press, OH press, dips, pullups/chins, rows e.d.) worden de armbuigers en strekkers zwaar aangepakt.
Vooral wanneer je net begint met trainen is dat al ruim voldoende voor resultaat.

Dat er in een later stadium extra aandacht wordt gegeven aan biceps en triceps middels 'isolatie' oefeningen is ook pas van later belang.

Gewoon veel eten en full body gaan doen. Armpjes apart doen is echt nog niet nodig.

fullbody is zeker aan te raden als beginnner (3x per week). Daarnaast zijn upperbody/lowerbody splits ook goed aangeschreven

De zware grote oefeningen dien je zeker eerst aan te pakken aangezien je bijvoorbeeld bij pull-ups ookal je biceps traint. Maar uit ervaring blijkt bij veel mensen inderdaad de armen achterlopen zonder isolatie, dus je kan altijd een 1 oefening triceps en biceps in je schema gooien als je alle grote oefeningen hebt gedaan.

Goede training routines waar je inspiratie uit kan halen zijn of zelf kan gebruiken:
Stronglifts 5x5 (en zelf 2 isolatie oefeningen voor armen of core toevoegen)
ICF 5x5
Westside for skinny bastards
P.H.U.L.

En de beste manier om je kcal van 3000 te bereiken is om veel te eten en soms niet altijd te kieskeurig zijn. Probeer zo gezond mogelijk te eten, maar om een hoog aantal kcal te halen kun je ook je kcal gaan drinken. (veel mensen die hier tot een liter chocomel drinken per dag)

Meer dan 1 liter :p

Nog niet eens...?

Dat er in een schema geen bicep curl en tricep extensie variaties zitten betekent nog niet dat de biceps en triceps niet getraind worden. :rolleyes:

Bij alle push en pull oefeningen (bench press, OH press, dips, pullups/chins, rows e.d.) worden de armbuigers en strekkers zwaar aangepakt.
Vooral wanneer je net begint met trainen is dat al ruim voldoende voor resultaat.

Dat er in een later stadium extra aandacht wordt gegeven aan biceps en triceps middels 'isolatie' oefeningen is ook pas van later belang.

Naar mijn ervaring is een extra oefening voor de triceps niet overbodig in de beginnersfase (na de eerste 8 weken). daarnaast geeft het psychologisch ook een boost als je iets voor je armen doet (iedereen wil grote armen)

Naar mijn ervaring is een extra oefening voor de triceps niet overbodig in de beginnersfase (na de eerste 8 weken). daarnaast geeft het psychologisch ook een boost als je iets voor je armen doet (iedereen wil grote armen)

In mijn ervaring is binnen de eerste 9-12 maanden- extra isolatiewerk voor zowel triceps en biceps voor het overgrote deel een kwestie van psychologie en heeft het geen fysieke noodzaak (hypertrofie).

(Helemaal niet als er al compounds zoals dips, OH press, chins e.d. in de FB indeling zitten.)

Maar ik snap heel goed de behoefte voor wat extra curl/extensie pompwerk en je hebt daar m.b.t. intrinsieke motivatie een heel goed punt.
Als iemand dat er iets bij wil doen prima, maar laat het dan 1 oefening extra zijn en niet meer dan dat.

In mijn schema zitten geen oefeningen met dumbells. Gewoon erg basic op de machines. Ik weet niet alle oefeningen uit mijn hoofd. Maar er zit oa. Shoulder press/ Chest press/ Deltaroid/ Crunches/ Lateral wide pull(of iets wat er op lijkt) en nog wat oefeningen voor de benen als leg press en extended legg press.

Maar ook nu zie ik toch weer redelijk uiteenlopende meningen over de full body training. Maar het komt er dus op neer dat het in de begin fase (eerste maanden) gewoon full body moet trainen. Met 1 oefening voor de bicep en tricep eraan toe gevoegd.

En aan de 3000 kcal komen vind ik niet zo lastig eigenlijk hoor. Maar wat is een goede en vertrouwelijke manier om mijn dagelijkse verbruik te kunnen berekenen?

Maar ook nu zie ik toch weer redelijk uiteenlopende meningen over de full body training. Maar het komt er dus op neer dat het in de begin fase (eerste maanden) gewoon full body moet trainen. Met 1 oefening voor de bicep en tricep eraan toe gevoegd.

Dit lijkt me heel acceptabel ja.

Er bestaan talloze "ABABAB" of "ABCABC" (variatie) fullbody schema's, waarbij je alle spiergroepen 3x per week voldoende aanpakt en ook steeds per training verschillende oefeningen/variaties doet.

1 bicep/tricep oefening toevoegen zal dan geen probleem zijn.

Thnx man. Dan is dit uit de lucht geholpen!

Wat zijn allemaal goede oefeingen waar je meerdere spiergroepen mee pakt?

Én ik ben nog steeds op zoek naar een vertrouwde formule om mijn calorieën verbruik te berekenen! Hier zullen ook vast verschillende manieren voor zijn. Maar welke formule gebruiken jullie?

Ik gebruik deze:
88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)

Dit beschouw ik persoonlijk als de top 10 beste compound (samengestelde) oefeningen.
Iedere oefening spreekt meerdere spiergroepen aan het soms ook bijna het hele lichaam, zoals de deadlift en squat.

- Squat
- Deadlift
- Bench press
- bent row
- Pullups/chins
- Standing overhead press
- Wide upright row/high pull
- Dips
- Ab wheel rollouts
- Hanging leg raises

Je hoeft ze niet allemaal in dezelde trainingsessie te doen (liever niet zelfs), maar als je ze allemaal toepast in je (week of 2 weken)schema dan kun je er zeker van zijn dat je iedere spiergroep aanpakt.

Past bijvoorbeeld goed in een ABABAB aanpak zoiets als dit:

A
- Squat
- Bench press
- bent row
- Ab wheel rollouts
- Wide upright row/high pull
- Extra triceps oefening naar keus

B
- Deadlift
- Pullups/chins
- Standing overhead press
- Hanging leg raises
- Dips
- Extra biceps oefening naar keus

en dan ABABAB uitgevoerd op ma/wo/vr/ma/wo/vr
Klaar ben je!

Deze is om je verbruik in totale ruststand te berekenen of niet?
En zo ja.... Wat voor verbruik kan je gemiddeld rekenen op een actieve werkdag?

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:47 ----------

En top Harpep...hier kan ik wel wat mee. Mooie oefeningen!

Je hebt het steeds over ABABAB of ABCABC. Is elke letter 1 trainingssessie of 1 week? Ik neem aan dat elke letter 1 sessie is?

Thnx man. Dan is dit uit de lucht geholpen!

Én ik ben nog steeds op zoek naar een vertrouwde formule om mijn calorieën verbruik te berekenen! Hier zullen ook vast verschillende manieren voor zijn. Maar welke formule gebruiken jullie?

Die formules geven slechts een indicatie. De realiteit kan daar een stuk vanaf liggen. Enige manier om het zeker te weten is proberen.

In choc zitten dus veel Kcal... Dus je kan je Kcal ook opkrikken door middel van drinken? Dat maakt het wel een stukje makkelijker.

Wat zijn gezondere producten waar veel Kcal in zitten?

In choc zitten dus veel Kcal... Dus je kan je Kcal ook opkrikken door middel van drinken? Dat maakt het wel een stukje makkelijker. Wat zijn gezondere producten waar veel Kcal in zitten?
Pindakaas/pinda's en noten avocado's havermout/brinta/volkoren producten eieren olijfolie (alleen erg laxerend :o) pannenkoeken en bananen

edit: kcal drinken en gezond gaan niet echt samen. Alleen vruchtensapjes kan ik bedenken (wel duur) en melk natuurlijk

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven