Fitness Seller

Op weg naar meer massa

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad...deze producten wist ik al. Al ben ik zelf niet zo van de brinta/havermout.

Maar als Kcal drinken en eten niet echt samen gaan. Wat heeft chocolademelk drinken ermee te maken?

Inderdaad...deze producten wist ik al. Al ben ik zelf niet zo van de brinta/havermout.

Maar als Kcal drinken en eten niet echt samen gaan. Wat heeft chocolademelk drinken ermee te maken?

Kcal drinken en eten gaan prima samen :o ik bedoel er zijn niet veel dranke zijn die en gezond en hoog in kcal zijn

Ahaaaa! Duidelijk verhaal. Op naar de koelkast voor een glas choco

Daar ben ik weer!

Lekker begin gehad met trainen en eten, maar helaas 2 keer griep in korte tijd waardoor ik wat minder tot niet train. Van het weekend ga ik gewoon weer knallen en beginnen met een nieuw schema (ben benieuwd wat voor schema ik krijg voor geschoteld) Dus daar gaan we is mee stoeien!

Maar nu heb ik weer 2 vraagjes.
- Iedereen heeft het over choco. Waarom zweert iedereen hier bij en waarom bijvoorbeeld geen Dubbel Drank?
- Wat zijn nou handige caloriehoudende tussendoortjes voor op het werk?

Ps; De 70 Kg komt in zicht! Momenteel 68 Kg.

- Iedereen heeft het over choco. Waarom zweert iedereen hier bij en waarom bijvoorbeeld geen Dubbel Drank?
- Wat zijn nou handige caloriehoudende tussendoortjes voor op het werk?

Ps; De 70 Kg komt in zicht! Momenteel 68 Kg.
Omdat er in 1 litertje volle chocomelk al 880kcal zitten, waarvan 36gram eiwit is. Ik weet niet of je je onderhoud al hebt berekend maar als je hier niet aan komt kan je makkelijk één liter chocomelk na je training toevoegen voor makkelijke calorieën.

Ik drink zelf ook 1 liter volle chocomelk, anders kom ik echt niet aan 5.000 kcal :p

Het verschil tussen choco en bv dubbeldrank is denk ik alleen de eiwitten die erin zitten? Kwa Kcal zou je ook Kcal kunnen drinken? (Niet dat ik te zuipen vind....maar ben benieuwd waarom nou juist choco)

Dan nog vraag 2.
- Ik ben altijd druk op werk..en kan niet constant eten maken. Wat zijn goede tussendoortjes waar veel Kcal in zitten?

Piim heeft je het antwoord al gegeven, veel kcal en veel eiwitten. Dubbel drank zit alleen maar suiker in en is dus niet aan te raden.

Dat snap ik. Genoeg Kcal en eiwitten binnen krijgen...
Maar wat eten jullie dan zoal als tussen doortjes? Ik vind bijvoorbeeld die Btween muesli repen wel effectief en erg lekker.

En idd..andere dranken is inderdaad voornamelijk suikers. Dan is dat voor mij duidelijk!

Zo! Ik kom maar is een kleine update geven. Het is ondertussen alweer even geleden dat ik wat heb gepost.

Momenteel heb ik al wat leuke vorderingen gemaakt, maar we zijn er natuurlijk nog lang niet. Gelukkig weeg ik ondertussen wel 69 kilo en heb ik mijn eerste schema met redelijke gains afgesloten.

Seated Leg Press:
50 Kg. 3 x 10 reps. Naar 62, 5 Kg.
Seated Leg Extension:
45 Kg. 3 x 10 reps. Naar 57,5 Kg.
Seated Leg Curl:
50 Kg. 3 x 10 reps. Naar 55 Kg.
Row/Deltaroid:
35 Kg 3 x 10 reps. Naar 42,5 Kg.
Shoulder Press:
20 Kg 3 x 10 reps. Naar 22,5 Kg (slechte gain?)
Pulldown:
35 Kg 3 x 10 reps. Naar 42,5 Kg.
Chestpress:
35 Kg. 3 x 10 reps. Naar 45 Kg.
Abdominal:
35 Kg 3 x 15 reps. Naar 40 Kg. 3 x 10 reps.
Tricep press:
35 Kg. 3 x 10 reps. Naar 52,5 Kg.
Bicep curl (machine):
25 Kg. 3 x 10 reps. Naar 30 Kg.

Nu heb ik dus mijn tweede schema gekregen. Die zal ik hier ook posten!
Die duurt nog een paar weken, en dan krijg ik ook mijn schema met de naar mijn mening wat leukere oefeningen. Lekker met dumbels en barbels slingeren!

Ik had laatst trouwens mij zelf eens een vet meting gedaan. Omdat ik al dacht dat ik niet veel kon hebben. En ik had gelijk..hij gaf 11% aan. Dus ik hoop dat met de kilo's ook wat vet erbij komt.

Ik zal ook nog is even het schema posten waar ik nu 3 weken mee bezig ben.
Het zijn nog steeds bijna allemaal apparaten, maar wel lekker dat ik weer wat anders kan doen. Na 6 weken het zelfde schema wordt dat toch al gauw wat saai.

MTS Incline Chest Press:
25 Kg. 3 x 8 reps. Naar 27,5 Kg.
MTS Shoulder Press:
25 Kg. 3 x 8 reps. Naar 30 Kg.
MTS Row:
32,5 Kg. 3 x 8 reps. Naar 32,5
MTS Pulldown:
30 Kg. 3 x 8 reps. Naar 35 Kg.
MTS Abdominal:
30 3 x 10 reps. Naar 35 Kg.
Fly (apparaat):
50 Kg. 3 x 8 reps. Naar 62,5
Hyper Extension:
5 Kg. 3 x 8 reps.
Leg press:
67,5 Kg. 3 x 8 reps. Naar 70 Kg.
Bicep Curl (dumbell):
8 Kg. 3 x 8 reps. Naar 10 Kg.
Tricep Extension met Kabel:
20 Kg. 3 x 8 reps. Naar 30 Kg.

Nog 3 weken, en dan ben ik ook met dit schema klaar. Tevens heb ik ook Whey Isolaat bij www.powersupplements.nl gehaald.

1 ''Normale'' en 1 met stevia zoetstoffen.
Welke van de 2 raden jullie aan?

Ik heb weer een vraagje!

Je hoort en leest overal dat je de spier eerst moet ''beschadigen'', voor het kan gaan herstellen en dus groeien.

Maar tegenwoordig houd ik geen tot weing spierpijn over van mijn training. En dat terwijl ik naar mijn idee tot het maximale ga op dat moment.

Hoe komt dit?
En houd dit in dat mijn spieren nu niet optimaal groeien?

Hoe komt dit?
En houd dit in dat mijn spieren nu niet optimaal groeien?

Nee.

Spierpijn krijg je als je een tijd iets niet hebt gedaan en je spieren laat 'schrikken'.
Wanneer jij consequent je spieren traint, bijvoorbeeld iedere week 4x, dan ga je geen spierpijn meer krijgen.

Spierpijn is geen indicatie van spiergroei, en nee je gaat dus niet minder spier aanmaken als je geen spierpijn hebt :D

Top! Dan ga ik op dezelfde voet verder.

Ik dacht al dat het te maken zou hebben met gewenning. Met een nieuw schema voel je alles wel weer.

Ook lees ik wel is dat je dan je sets kan aanpassen. Bijvoorbeeld 3x 8 naar bijvoorbeeld 4x6. Dit om je spieren weer even anders te belasten.

Maar als het betekend dat ik ook groei als ik praktisch geen spierpijn heb. Laat ik het lekker voor wat het is.

Maar als het betekend dat ik ook groei als ik praktisch geen spierpijn heb.

Ja, waarom spierpijn willen als je ook kan groeien zonder spierpijn :p
Natuurlijk kan je altijd om de zoveel tijd je schema omgooien, maar persoonlijk
vind ik het fijn om eerst een geruime tijd lineaire progressie te maken op 1 schema & hierna pas op een andere te springen

Helemaal mee eens!
Ookal is een beetje spierpijn nog wel lekker.

Ik heb nu nog schemas van de sportschool. Die ik elke ongeveer 6 weken aan moet houden. Zodra ik door die schemas hern ben ga ik het zelf een beetje uitvogelen.

Maar tot nu toe maak ik nog steeds progressie. Dus gaat goed zo! Hoop van de zomer toch wel 75 te wegen

Weegschaal goed in de gaten houden, kom je niet meer aan? Meer eten!
Je komt er wel hoor :D

Zo..daar ben ik weer eventjes. Even een kleine update van de stand van zaken.
Momenteel ben ik een half jaartje bezig met trainen, en ben al mooi ruim 10 kilo aangekomen. Ik zit nu op de 74, 4 kilogram. Jaja, ik heb bijna mijn eerste doel bereikt. Dat is/ was van 64 naar 75 kilo gaan. Nu wordt het tijd om mijn doel bij te stellen, en door te groeien tot de 80 Kg.

Ook heb ik mijn training even om gegooid. Ik ben namelijk van de full body training afgestapt en nu over gegaan tot een split training. En dat bevalt mij uitstekend!

Zaterdag mijn benen gedaan. En zondag de rug! Ik had een drukke week en kwam weinig van trainen..dus gelijk maar het hele weekend geknald. En de t*ring...wat een spierpijn heb ik hahaha. Ik dacht dat ik niet meer van de trap kon lopen joh. Bij elke stap leek het of mijn benen zouden verkrampen.
Gelukkig is de ergste spierpijn weer weg en kan ik vanavond weer lekker buffelen.

Hoi allemaal.
Ik heb gisteren weer heerlijk gebuffeld in de gym. Ik weer een benendag, en gelukkig kon ik deze keer wel ''fatsoenlijk'' de trap af komen. Ze moeten gewoon nog wat wennen aan deze grote inspanning.

Maar nu heb ik een ander puntje. In mijn schema heb ik lunges staan. Voorheen deed ik ze met dumbells. Simpelweg omdat ik het nog nooit met de barbell gedaan heb. In mijn schema staat hij met de barbell aangegeven. Dus ik dacht; laat ik het is proberen.
Op dat moment ging het wel, maar heb nu wat last van mijn nek. Ik denk omdat ik de barbell te hoog in mijn nek had liggen? Of kan het ook wat anders zijn? (Low bar) ging mij matig af. Lastig om de juiste techniek toe te blijven passen. Maar dan zal ook wel gewenning zijn denk ik?

Dit is trouwens momenteel het schema waar ik mee train.

DAG 1

Cross Trainer - 6 min
Shoulder Press staand (dumbels) - 3x10
Front Raise zittend - 3x8
Exorotatie staand (kabels) - 3x8
Lateral Raise staand (kabels) - 3x10
Tricep Extension staand (kabels) - 3x10
Tricep Extension liggend (barbell) - 3x10
Crunch Diagonal

DAG 2

Cross Trainer - 6min
Push Ups - 3x15
Bench Press (dumbels) - 3x10
Fly's - 3x10
Bicep Curl - 3x10
Hammer Curl - 3x10
Concentrated Bicep Curls - 3x8
Push ups - 3x15

DAG 3

Cross Trainer - 6min
Pull Up wide - 3x3 (beroerd)
One Arm Row - 3x10
Reverse Fly liggend - 3x8
Reverse Fly staand (kabels) - 3x10
Shrugs - 3x10
Hyper Extension - 3x10

DAG 4

Cross Trainer - 6min
Seated Leg Press - 3x10
Seated Leg Curl - 3x10
Seated Leg Press - 3x10
Squat (barbell) - 3x10
Lunges (barbell) - 3x10 (voorkeur dumbels)
Standing Calf Raises - 3x15
Calf Machine - 3x10

Een beetje feedback zou fijn!
En andwoord op 3 vragen.

- Zoals je al kan zien zijn mijn pull ups beroerd. Hoe, en met welke oefeningen kan ik verbeteren?
- Is er een verschil in resultaat als je Lunges doet met een barbell of dumbels?
- Komt mijn nekpijn van de Lunge of Squat verkeerd uitvoeren?

Mooi om te lezen dat je trainingen nog goed gaan
Wat de vragen betreft:

- Zoals je al kan zien zijn mijn pull ups beroerd. Hoe, en met welke oefeningen kan ik verbeteren?
gewoon oefenen met pull ups, steeds eentje meer proberen. Of met lat pulldown dat is een soort gelijke beweging

- Is er een verschil in resultaat als je Lunges doet met een barbell of dumbels?
persoonlijk vind ik een barbell fijner omdat je meer gewicht kunt pakken, en beter evenwicht houd vind ik. Maar als je ze allebei zwaar pakt zal het voor het resultaat niks uit maken imo

- Komt mijn nekpijn van de Lunge of Squat verkeerd uitvoeren?
waarschijnlijk leg je de barbell niet goed in je nek. Zorg dat je hem op je traps legt en niet op een nekwervel. Ik heb dit ook weleens gehad

Succes verder:D

Terug
Naar boven