AndroidHealthClinic

opdrukken uit de mode???

deed het vroeger (toen ik nog niet op fitness zat) eigenlijk elke avond voor het slapen gaan :P en ik moet zeggen, het leverde me toch wel wat borstspieren op.

nu doe ik af en toe eens pushups thuis om eens te kijken hoeveel ik er kan (40 :( ) en op vakantie doe ik het om een beetje in vorm te blijven.

one arm pushups kan ik helaas niet, kan mezelf niet echt in evenwicht houden enzo.

• Topic Starter Topic Starter
riggard zei:
one arm pushups kan ik helaas niet, kan mezelf niet echt in evenwicht houden enzo.

ik heb er ook al veel op geoefend, nu lukt het wel aardig: in het begin de benen goed wijd, op den duur meer bij elkaar:)

ik heb het m'n vader een keer zien doen: geen BB'er, maar deed wel meerdere achter elkaar:eek:

Opdrukken is relax, de meeste zijn hier van die karmaslijmerds, daarom praat iedereen de 'bekende' van dit forum na. Opdrukken is gewoon een mooie compound oefening en kan echt geen kwaad. Het is gewoon een goeie oefening punt uit.

ik zal je vast vertellen, opdrukken doet geen ene derde been met je borst, k heb t voor ik ging bben jarenlang gedaan...nada result

Opdrukken voor spiertoename is dikke onzin.

Pushups zijn voor breezah's.

Opdrukken is iegenlijk alleen goed als strafmiddel

opdrukken doe ik nu thuis omdat ik voorlopig geen sportschool zie........, net als chinnen en dippen!

;)

Ikzelf doe 't nooit. Ik zie sommige 't wel eens doen als pompoefening.

ik doe ze altijd vlak voordat ik uitga, mn borst wordt er namelijk 2 x zo groot van en ik vind het wel geil 2 van die zweetvlekken onder mn oksels.

Opdrukken is gewoon geen massabouwer, daarom doe ik het niet zo vaak.

idd, ik geloof dat het iets van 60% van je eigen lichaamgewicht is wat je dan drukt. dus als je 100 kilo weegt dan doe je dus hh van 60 kilo, als je beetje kunt benchen is dat dus een fluitje van een cent, hoogstens een opwarmertje dus.

SHUTTERSPEED zei:
idd, ik geloof dat het iets van 60% van je eigen lichaamgewicht is wat je dan drukt. dus als je 100 kilo weegt dan doe je dus hh van 60 kilo, als je beetje kunt benchen is dat dus een fluitje van een cent, hoogstens een opwarmertje dus.

Er zijn genoeg varianten die het fluitje van een cent laten verdwijnen, knokkels, knikkels, vingertoppen, 1 hand 2 voeten, 1 hand 1 voet, handen gestrekt naar buiten, onder de buik etc...

SHUTTERSPEED zei:

Ja vast! Ik kan 100 keer aan 1 stuk door opdrukken. Ook op het moment dat ik 100kg was. Maar 100 keer met 60kg lukt me niet hoor ouwe ;)

Het is gewoon een andere beweging dan bankdrukken omdat je schoudergordel helemaal vrij kan bewegen, en daarom puur als beweging ook een stuk natuurlijker.

Zelf heb ik momenteel bankdrukken (elke variant) even uit m'n schema gebannen omdat m'n schouder het maar niet wil, en heb ik het vervangen door opdrukken (op de knokels, pak beter voor je polsen). 'k Hou het nu nog bij BW omdat m'n horizontale presskracht twee keer niets is, maar ben wel van plan om met banden te experimenteren als het te licht wordt.

Terug
Naar boven