XXL Nutrition

opdrukken uit de mode???

Vanwege het betrekkelijk lage gewicht dat je verplaatst en de daaraan gekoppelde hoge aantal herhalingen is de normale push natuurlijk geen echte massa bouwer.

Dat het een p*ssy oefening is gaat me te ver want laten we heel eerlijk zijn, wie kunnen hier allemaal meer dan 50 mooie, diepe, non-stop push-ups maken in een langzame, vloeiende beweging met de borst net boven de vloer en een rechte rug?;) En als je het kan, hoe hard schreeuwt je lijf dan?

Oh echt Bas? ik dacht echt dat opdrukken een massa bouwer was, wat kom ik van een koude kermis thuis haha.

In het leger word opdrukken vaak als straf gebruikt.
Het ligt ook aan welk onderdeel je zit hoeveel de minimumeis is..
Maar ik vind het gewoon een goede oefening, zoiezo als opwarmer..

Tripel zei:
In het leger word opdrukken vaak als straf gebruikt.
Het ligt ook aan welk onderdeel je zit hoeveel de minimumeis is..
Maar ik vind het gewoon een goede oefening, zoiezo als opwarmer..

Ja, en in duitsland squats, daarom gaven wij ons over binnen 1 dag ofzo.

Ten eerste, met 56 keer opdrukken kan je nu niet bepaald uitpakken..
Ten tweede, opdrukken heeft wel nut (andere zegge mss gay of nutteloos)
ik vind het zeer goede opwarmer voor bvb BP
ipv BP met losse dumbbells te doen licht gewicht om op te warmen, doet iemand anders push-ups.. iedereen doet gwn wat het beste bij hem aanvoelt..

Heb zelf toen ik nog niet actief trainde veel push-ups gedaan, je zal niet echt veel massa bijkomen maar je borstspier train je er alleszins wel mee..
Ik zou dan niet gwn 56 push-ups doen en stoppen, doe dan wel een aantal setjes ofzo..

• Topic Starter Topic Starter
Om even hierop terug te komen, in de vorige post wordt gezegd:

'doe dan wel een aantal setjes ofzo'', heeft 3*20 meer nut dan 60 in één keer?

alvast bedankt:)

Ja ik pomp, dit komt mede doordat ik thuis train en geen fitness bank heb voor 'bench press".

Meestal doe ik gewoon series, 1 x 50(gewoon), 1x30(breed), 1x50(gewoon),1x10(verhoogd).

Je borstspieren worden hier wel niet groot van maar het verschil merk je toch wel hoor.

Dat over die handstand push up; een kameraad van mij die atletiek doet was die handstand push up aant doen, toen wij met school op parijs rijs waren. :rolleyes:

Ik doe het af en toe na me 4 oefeningen van 3 sets. 2 Keer zo vaak mogelijk, eerste x haal ik vaak nog wel de 25 (spieren zijn dan ook al vet moe voor ik begin).

Vorige week nog gedaan als toetje, lekker hoor

ik doe er 90 in 3 sets als opwarmer voor mn borst dag, en ga daarna nog benchen en incline benchen.

Ik word er sterker door, dat weet ik zeker :) Ik kan veel meer benchen sinds in push ups doe.

Ik vind het een heerlijke oefening:) Direct is het misschien geen massabouwer, indirect zeker wel. Qua kracht ga je er zeker wel op vooruit ja.

the better dayz zei:
Opdrukken op het einde van je training, om te kijken of je "kapot" bent is OK,of als opwarming voor het bankdrukken.
Maar wat heb je nu aan pompen, ook al doe je 56 keer, om in massa bij te komen moet je meer gewicht, minder herhalingen;)

Pompen is goed als je de Benchpress-bar niet omhoog krijgt, anders overbodig als volwaardige oefening...:)

mass_builder zei:

Gorill0r zei:
Wat ik me dan wel af vraag he. Mensen hier doen wel andere lichaamsgewicht oefeningen zoals Chin-ups, Sit-ups enz maar Push-ups zouden dan dom zijn?

Ik denk dat een paar setjes na borst training echt wel nut heeft.

mass_builder zei:
is ook zo. mensen praten elkaar meestal na he;)

@mass_builder: Lol, je beweert eerst dat het dus geen volwaardige oefening is, en 3 reply's later zeg juist jij dat iedereen elkaar napraat en dat het dus wel een goede oefening is :roflol: Zit je hier om vriendjes te maken of om je eigen mening te verkondigen?

Ik doe geregeld push-ups in de gym, gewoon met gewicht op m'n rug. In de start positie laat ik m'n trainingsmaat gewoon gewicht op m'n rug leggen en dan doe ik push-ups. Is echt heerlijk voor de afwisseling. Als je imo push-ups op de juiste manier gebruikt kan het een toevoeging zijn voor je borst training.

Doe het sinds kort ook ter opwarming..

luuc zei:
de laatste tijd hoor ik steeds minder dat mensen opdrukken, is Bench Press hiervoor in de plaats gekomen, of is er een andere reden?
dit is namelijk een van mn favoriete oefeningen:D

Te lichte oefening voor bb. wanneer je een beginner bent, oke, maar na verloop van tijd moet je meer massa gaan duwen en werkt opdrukken niet meer voor je doel.

Om even terug te komen op dit topic. Wat doet dit opdrukken met je schouderspieren? Iemand zei me dat je ook de achterkant van je schouders mee pakt. Daar heb ik nu dus voor de eerste keer spierpijn in als het daardoor komt.

Ik heb het dus niet over zo snel en zo veel mogelijk keren opdrukken maar gewoon net zoals je de rest traint.

• Topic Starter Topic Starter
Zal dan waarschijnlijk voor de voorkant zijn, maar (net als bankdrukken)

gebruik je de schouders als je de techniek nog niet kent.

Denk ik:rolleyes:

Gorill0r zei:
Heb ik een tip voor jouw, stop flink wat schijven in een rugzak en doe deze op je rug :thumb:

Op deze manier kan je chin-ups ook verzwaren.

Of met van die gordels voor de versteviging van de rug. Je doet eerst gewoon 1 gordel normaal aan en dan steek je er nog een gordel door en gespt die ook vast zodat je als het ware voor je buik een lus hangen hebt. In deze lus kan je een dan een dumbbell hangen. Works lake a charm for me

de laatste tijd hoor ik steeds minder dat mensen opdrukken, is Bench Press hiervoor in de plaats gekomen, of is er een andere reden?
dit is namelijk een van mn favoriete oefeningen:D

ik heb veel benchpress gedaan drie jaar lang
heb nu vervangen met opdrukken decline en vlak alle twee 3x20

en bevalt me goed me borst wordt aangepakt waar ik hem met bench niet voelde
en het is nog makkelijker ook+conditie wordt beter
als je op weegschaal leunt weet je hoeveel je drukt

opdrukken is niet voor p*ssy maar voor atleten
182cm
100kg

bankdrukken 100kg
sqaut 100kg
chinnen 3x20