Hoi!
Ik heb me een tijd geleden hier aangemeld en in de tussentijd ff wat meegelezen.
Nu ik eindelijk weer mag beginnen met krachttraining en cardio heb ik toch maar besloten een eigen topic aan te maken.
Vanaf mijn 6e heb ik altijd aan vechtsport gedaan.Ik ben begonnen met judo maar de laatste paar jaren hield ik me voornamelijk bezig met boksen,krav maga en pro-wrestling.
Ongeveer 6 maanden geleden heb ik tijdens de training een blessure opgelopen (nekwervel gebroken,scheurtje in schouderblad en scheurtje in bekken)waardoor ik het afgelopen half jaar dus weinig heb kunnen doen.
Onder begeleiding van een sportfysiotherapeut mag ik nu dan eindelijk weer aan de slag
.
Hij heeft een schema opgesteld waarmee ik morgen ga beginnen:
Maandag :
Triceps : overhead dumbbell extension, tricep push down, tricep kickback
Borst: dumbbell chest press, bench press
+30 min cardio
Woensdag:
Benen: Squat, leg extension, standing leg curl
Schouders :dumbbell shoulder press, dumbbell front raise
+30 min cardio
Vrijdag
rug: pull down , dumbbell row, barbell shrugs
biceps: barbell curl , dumbbell curl, rope curl
+30 min cardio
Aantal sets en gewicht krijg ik morgen pas te horen
Mijn doel op dit moment is natuurlijk weer helemaal te herstellen,bf omlaag en spieropbouw.
Hopelijk kan ik dan over een half jaartje gaan overwegen om met MMA te beginnen.
Ik moet me in principe aan dit schema houden omdat het op medisch advies is,maar tips en op-en aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!
Ik heb me een tijd geleden hier aangemeld en in de tussentijd ff wat meegelezen.
Nu ik eindelijk weer mag beginnen met krachttraining en cardio heb ik toch maar besloten een eigen topic aan te maken.
Vanaf mijn 6e heb ik altijd aan vechtsport gedaan.Ik ben begonnen met judo maar de laatste paar jaren hield ik me voornamelijk bezig met boksen,krav maga en pro-wrestling.
Ongeveer 6 maanden geleden heb ik tijdens de training een blessure opgelopen (nekwervel gebroken,scheurtje in schouderblad en scheurtje in bekken)waardoor ik het afgelopen half jaar dus weinig heb kunnen doen.
Onder begeleiding van een sportfysiotherapeut mag ik nu dan eindelijk weer aan de slag
.Hij heeft een schema opgesteld waarmee ik morgen ga beginnen:
Maandag :
Triceps : overhead dumbbell extension, tricep push down, tricep kickback
Borst: dumbbell chest press, bench press
+30 min cardio
Woensdag:
Benen: Squat, leg extension, standing leg curl
Schouders :dumbbell shoulder press, dumbbell front raise
+30 min cardio
Vrijdag
rug: pull down , dumbbell row, barbell shrugs
biceps: barbell curl , dumbbell curl, rope curl
+30 min cardio
Aantal sets en gewicht krijg ik morgen pas te horen
Mijn doel op dit moment is natuurlijk weer helemaal te herstellen,bf omlaag en spieropbouw.
Hopelijk kan ik dan over een half jaartje gaan overwegen om met MMA te beginnen.
Ik moet me in principe aan dit schema houden omdat het op medisch advies is,maar tips en op-en aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!