AndroidHealthClinic

Opnieuw juridische hulp gevraagd!

Vorige week al alleen wil hij mij dus langer laten zitten omdat het volgens hem een 12 maand minimum is, en hoe zit dat met dit stukje in het contract?
Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst tussentijds door opzegging beëindigen

Idioot stuk tekst idd. Als dat het enige is: Gwn opzeggen via aangetekende brief! Een juridish adviseur lacht die gast recht in znbek uit.

Haha opzeggen. Wordt ergens nog gerefereerd naar 3.1?

Je kunt je herroepen op een mondelinge afspraak, verder opzeggen dmv aangetekende brief. Ik zou een screenshot maken van wanneer deze is bezorgd.

Duur, verlenging en opzegging

3.1 Deze overeenkomst is aangegaan voor de duur van zes maanden ingaande op 1 november 2015 en lopende tot en met 31 oktober 2016.

- Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst tussentijds door opzegging beëindigen.
- Verhuurder zal het gehuurde op de ingangsdatum van de huur aan huurder ter beschikking stellen, tenzij dit geen werkdag is, althans als huurder heeft voldaan aan alle op dat moment bestaande verplichtingen jegens verhuurder.
- Indien in 3.1 een bepaalde tijd is opgenomen en deze periode verstrijkt zonder opzegging, loopt de overeenkomst voor onbepaalde tijd door. Beëindiging van de overeenkomst door opzegging dient te geschieden overeenkomstig 19 van de algemene bepalingen.

Enkel dit. In het andere oude contract precies het zelfde enkel staat er 12 maanden ipv 6

Die tekst slaat nergens op, en is zelfs in strijdt met de wet. Een contract voor tijdelijke verhuur mag niet tussentijds beëindigd worden (maar als beide partijen dat toch met wederzijdse instemming doen is er natuurlijk niets aan de hand).

Letterlijk komt de tekst er op neer dat je altijd kunt opzeggen, dus zelfs aan die 6 maanden zit je niet vast.

Die tekst slaat nergens op, en is zelfs in strijdt met de wet. Een contract voor tijdelijke verhuur mag niet tussentijds beëindigd worden (maar als beide partijen dat toch met wederzijdse instemming doen is er natuurlijk niets aan de hand).

Letterlijk komt de tekst er op neer dat je altijd kunt opzeggen, dus zelfs aan die 6 maanden zit je niet vast.

Iig voor de verhuurder ism wet. Voor huurder lijkt me geen probleem want doel van wet is huurbescherming. Lol

Jawel bepaalde tijd huurovereenkomst kan door huurder tussentijds opgezegd worden als partijen dit hebben afgesproken. Dit is het geval dus kun je gewoon opzeggen met opzegtermijn van een maand (als je de huur per maand betaalt).

Verhuurder kan huurovereenkomst alleen maar opzeggen onder bepaalde omstandigheden.

En als hij moeilijk blijft doen kunnen we eventueel een DBB knokploeg optrommelen? ;)

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn de gevolgen als ik de laatste maand niet zou betalen om zo zeker te zijn dat ik mijn borg terug krijg? In het contract staat bij te laat betalen van de huur kan er een boete worden opgelegd.
@ijzer @Moshi @Pallas Athene

Wat zijn de gevolgen als ik de laatste maand niet zou betalen om zo zeker te zijn dat ik mijn borg terug krijg? In het contract staat bij te laat betalen van de huur kan er een boete worden opgelegd.
@ijzer @Moshi @Pallas Athene

Er kunnen inderdaad incassokosten bijkomen, maar daarvoor moet er eerst een herinnering zijn verstuurd. Na een maand kun jij verrekenen met de borg, dus dan moet de verhuurder wel snel zijn met de herinnering en het in rekening brengen van incassokosten.

De incassokosten zijn 15% met een minimum van E 40,-. Een 'boete' die hoger zou zijn is niet toegestaan, ook als die is vastgelegd in het contract.

Dus voor jou de keuze, risico op die incassokosten of het risico dat je de borg kwijt bent.

Er kunnen inderdaad incassokosten bijkomen, maar daarvoor moet er eerst een herinnering zijn verstuurd. Na een maand kun jij verrekenen met de borg, dus dan moet de verhuurder wel snel zijn met de herinnering en het in rekening brengen van incassokosten.

De incassokosten zijn 15% met een minimum van E 40,-. Een 'boete' die hoger zou zijn is niet toegestaan, ook als die is vastgelegd in het contract.

Dus voor jou de keuze, risico op die incassokosten of het risico dat je de borg kwijt bent.

Gwn smoesje dat je later betaal en dan als borg opeisbaar is verrekenen.

Terug
Naar boven