Fitness Seller

oppepper

• Topic Starter Topic Starter
Wazzup ik wilde toch nog even reageren op je advies, als ik Ceska's verhaal lees wil zij afvallen. Je adviseert zwaar en lage reps, dit mag dan werken bij een man maar om heel eerlijk te zijn heb ik zo jaren geleden getraint zonder het beoogde resultaat (lagere vetpercentage & definitie) ik kwam echt geen stap vooruit. Ook je advies over het eten ben ik echt niet mee eens, door meerdere kleine maaltijden te nuttigen zorg je ervoor dat je verbranding (metabolisme) op peil blijft en zelfs kan verhogen. Ik maak gebruik van eiwitshakes (2 per dag, "snelle" eiwitten) voor en na de training, waardoor het dieet ook wat makkelijker vol te houden is.
Ceska probeer eens de volgende link http://www.oxygenmag.com/
Ik heb een abonnement maar op de site vindt je ook veel informatie afgestemd op vrouwen. We willen in veel dingen hetzelfde zijn als mannen maar helaas... ons lichaam werkt toch iets anders :>)

Suc6!

tnx voor je reactie, ik weet dat het bij vrouwen anders werkt dan bij mannen don't worrie :)
Maar ik dacht dat voor vrouwen ook kracht werkte op hetzelfde principe dus meer gewicht minder reps. Ik drink zelf ook shakes, alleen heb ik hier geen whey in amsterdam, maar in praag doe ik er ook 2 per dag. meestal als ik wakker wordt dan combineer ik het of met water, of ik doe het door mijn magere yogurt heen, en vaak na het trainen drink ik er ook nog 1.

ik zal je site binnenkort eens checken!

oh btw op de opmerking dat er ook anderen trainen;
ja maar ik ken ze niet, het is ook niet echt dat er veel contact is tussen de mensen daar. Maar wellicht komt dat nog wel.

Laatst bewerkt:
Ahh gelukkig :>) Ik vindt het namelijk jammer dat een zo gedreven persoon als jij zoveel tijd aan trainen besteed en dan geen resultaat boekt. Op de Oxygen site zal je lezen dat je juist niet te zwaar en hoger in reps moet zitten als vrouw zijnde als je wilt afvallen (vetpercentage verlaging). Onder het kopje Training staan zelfs schema's, hartstikke handig! Ik train ook in hoog tempo, met weinig rust tussen de reps, ook werkt de "super set" bij mijn schouders zeer goed. Ik hou me wel aan mijn dieet (6x per dag kleine maaltijden, zoveel mogelijk "powerfood" kip, kalkoen, tonijn, zalm, bruine rijst, olijfolie, zoete aardappel, havermout en verse groente en fruit en natuurlijk de eitwit shakes . 1x in de week heb ik een "cheat" dag en eet ik waar ik trek in heb (ja ook patat of pizza en een glaasje wijn:>) Ik heb door dit dieet geen hongergevoel omdat je elke drie uur iets eet, zo is het tenminste ook vol te houden. Gun jezelf wat tijd om af te vallen, je hebt alles er ook niet in 1 mnd aan gegeten. Als je 3 mnd verder bent en je blijft zo gemotiveerd en denkt aan je voedingspatroon ga je zeker resultaat zien!

Goed advies
mooi buikje trouwens Bibi (is die van jou?)

Ahh gelukkig :>) Ik vindt het namelijk jammer dat een zo gedreven persoon als jij zoveel tijd aan trainen besteed en dan geen resultaat boekt. Op de Oxygen site zal je lezen dat je juist niet te zwaar en hoger in reps moet zitten als vrouw zijnde als je wilt afvallen (vetpercentage verlaging).

Sorry dat zal daar best staan enzo maar het lijkt me toch echt dikke BS!
Als je dieet geschikt is voor een cut val je sowieso af. Of denk jij soms dat je dan spieren zult verliezen als je dan zwaar blijft trainen, en niet als je veel herhalingen doet (maar dus noodgedwongen wel lichter)???

Dat het bij mannen allemaal wat beter lukt (vooral spieren krijgen/behouden in een cut) blijft zwaar balen maar dat heb je bij iedere vorm van trainen lijkt me:o

Grosje> Ja, dat is inderdaad mijn buikje :)

Miss deadlift> Als ik je denkwijze zo lees moet ik daar even over nadenken en eerlijk gezegd klinkt het ook redelijk. Ik heb een aantal jaren getraind met zware gewichten en 3 x reps (12, 10, 8), maar dat gaf me niet het resultaat dat ik beoogde. Mijn nieuwe manier van trainen (nu ong. 5 mnd) wel en daar ben ik erg blij mee natuurlijk :) Waarom werkt dit wel voor mij en die andere wijze niet, misschien ligt het voor elk persoon wel anders?

Toch vindt ik het een interessante opmerking van je (en ik ben niet bang voor spieren, ik weet hoe moeilijk het is om ze te krijgen:(

Misschien hebben anderen hier nog ideeen over? Ik ga er ook nog even op broeden :rolleyes:

Ceska,

Ik wil je mail beantwoorden maar helaas mag ik niet replyen (schijn ik eerst 15 posts voor te moeten hebben:>( Indien je je e-mail adres via een prive bericht wilt sturen zal ik kunnen reageren:>)

Sorry dat zal daar best staan enzo maar het lijkt me toch echt dikke BS!
Als je dieet geschikt is voor een cut val je sowieso af. Of denk jij soms dat je dan spieren zult verliezen als je dan zwaar blijft trainen, en niet als je veel herhalingen doet (maar dus noodgedwongen wel lichter)???

Dat het bij mannen allemaal wat beter lukt (vooral spieren krijgen/behouden in een cut) blijft zwaar balen maar dat heb je bij iedere vorm van trainen lijkt me:o

Dikke BS is het zekers niet!!

Ceska als je wilt afvallen neem het onderstaande in acht...en onthoud dat spiermassa zwaarder weegt dan vet....daarom verteld de spiegel het verhaal en niet de weegschaal.

Als je massa aan wilt zetten ga je in een piramide down als je wilt cutten ga je in een piramide up.

Als eerste het metabolisme opjagen...dus vaker en schoner eten. En heel belangrijk...VEEL drinken heel veel drinken!! (Water!!)

Dit alles om te zorgen dat we reserves uit vetten gaan trekken en niet onze massa opvreten en het onderhuidse vetlaagje laten zitten waar het zit.

Onthoud:
Alcohol is de makkelijkste vorm van energie (suikers) voor je lichaam en zal een groot deel van wat je daarnaast eet opgeslagen worden als (vet)reserve.

Trainen:
Meer herhalingen maken (dus automatisch) met minder gewicht tijdens je training om overtraining te voorkomen. En nemen je reps per set toe 12-15-18 reps
Na het trainen nog wat aan cardio doen....doe maar een minuutje of 20. Schroef dit na een maand op naar zo'n 30 minuten na iedere trainingsessie.

Na een paar maanden beginnen de eerste resultaten te komen.

Daarnaast hebben de mannen het voordeel van testosteron en verbranden om die reden makkelijker vet en zetten om die reden ook makkelijker massa aan.

Suc6 je komt er wel! ;)

Laatst bewerkt:
Spiermassa weegt helemaal niet zwaarder dan vet.

Spiermassa weegt helemaal niet zwaarder dan vet.

Nee inderdaad een kilo is een kilo....maar het gaat om het volume van vet vs spiermassa!! Daarnaast is het soortelijk gewicht van een spiercel zwaarder dan een vetcel alleen heeft de laatst genoemde het vermogen 4-8X in gewicht toe te nemen...maar per definitie is een spiercel zwaarder....ff terug naar de biologieboeken!!

Liever een kilo spiermassa dan een kilo VET!! Hoewel de jeugd van tegenwoordig daar anders over denkt!

Laatst bewerkt:
Grosje> dank je wel voor het compliment:D

Dikke BS is het zekers niet!!
Gelukkig ;)

Trainen:
Meer herhalingen maken (dus automatisch) met minder gewicht tijdens je training om overtraining te voorkomen. En nemen je reps per set toe 12-15-18 reps
Na het trainen nog wat aan cardio doen....doe maar een minuutje of 20. Schroef dit na een maand op naar zo'n 30 minuten na iedere trainingsessie.

Ik wilde nog even terugkomen op de opmerking van Deadlift, de mannelijke BB's die ik gesproken heb hanteren de stelling van MadCow. Dus als ze gaan cutten, dieet aanpassen maar tevens ook hoger in reps, lager in gewicht en cardio erachteraan...

Ceska wil afvallen ivm de eisen die haar beroep blijkbaar stelt, dus lijkt mij dat deze wijze beter voor haar werkt...

ten eerste wil ik iedereen echt super bedanken voor alle info en steun !!!
het doet me echt goed om alles te lezen en jullie ervaringen te horen, ik krijg helemaal het gevoel dat jullie met me meeleven :)

Ik zal dus wel weer lager in het gewicht zeggen en meer reps gaan doen.
ik zal het dus aanpassen, ik blijf wel bij full body methode en wil extra buik been en bilspier oefeningen gaan doen.

Hoeveel sets raden jullie aan zijn 3 sets voldoende of meer?
dan wil ik beginnen met herhalingen van 10,15 en daarna 20. of maakt het ook nog uit hoeveel reps je toevoegd liever minder dan 5?

Ik zal de squat dan verlagen naar weer 10 of 12,5 kg en ook mijn andere gewichten aanpassen.
Na welke periode is het verstandig om gewicht toe te voegen na 'n maand bijv?

ben net boodschappen wezen doen en heb alleen maar gezonde schone voeding binnen gehaald, veel kipfilet, vis, groentes etc etc. rijst, volkoren past, roggenbrood.
Was afgelopen week ff paar dagen thuis dus heb ook wat pindakaas meegenomen voor de eiwitjes :) En ik ga toch weer proberen kwark naar binnen te werken.

Ik ben zelf nog maar een beginner, maar ik vind het toch maar vreemd dat er aangeraden wordt om hoger in reps te gaan. Ik dacht dat we het er ongeveer over eens waren dat vrouwen op dezelfde manier als mannen moeten trainen.
Ik moet de eerste (cut)log nog lezen waar er systematisch in reprange 15-20 gegaan wordt.
Misschien moet je er eerst voor zorgen dat je voeding goed zit. Als je er achter komt dat het probleem daar niet ligt, kan je aan je trainingsschema (je doet toch stronglifts hé - lijkt me een goed schema) beginnen morrelen.

Ik ben zelf nog maar een beginner, maar ik vind het toch maar vreemd dat er aangeraden wordt om hoger in reps te gaan. Ik dacht dat we het er ongeveer over eens waren dat vrouwen op dezelfde manier als mannen moeten trainen.
Ik moet de eerste (cut)log nog lezen waar er systematisch in reprange 15-20 gegaan wordt.
Misschien moet je er eerst voor zorgen dat je voeding goed zit. Als je er achter komt dat het probleem daar niet ligt, kan je aan je trainingsschema (je doet toch stronglifts hé - lijkt me een goed schema) beginnen morrelen.

Ik ben zelf ook niet voor hoge reps.
We willen in de cut geen spierverlies dus wat mij betreft gewoon tussen de 8 en 12 hh.

Ik ben zelf ook niet voor hoge reps.
We willen in de cut geen spierverlies dus wat mij betreft gewoon tussen de 8 en 12 hh.

Goeie tip
Denk dat dit het beste is
Rond de 12 reps doe je aan spierbehoud en dan verbrand je ook nog genoeg vetten.
Waarom kan ik jou nou nooit karma geven? ik moet altijd maar eerst andere karma geven potverdorie.

Ik sluit me hier bij aan. zoiezo is afvallen niet makkelijk. Het zorgen voor meer spiermassa zorgt er voor dat je een hoger verbranding krijgt. Hoger verbranding zorgt er voor dat er meer energie gebruikt wordt. Als Ceska idd er voor zorgt dat haar voeding op orde is (en alcholol gematigd tot nihil) zal ze er op langer termijn veel meer profijt van hebben. En leuke bijkomstigheid is het lichamelijk sterker worden.

@Ceska: In AMS kan je toch ook gewoon trainen? koop dagkaarten of 10 ritten kaarten:)

ja in de buurt bij mij in ams vind ik het nogal prijzig om per keer 10 euro neer te leggen voor n uurtje trainen. 10 rittenkaarten heb ik nog niet echt gevonden ergens. Ik hou het wel bij een rondje sloterplas, beetje skeeleren als het beter weer wordt en een mooi stuk fietsen.

Terug
Naar boven