AndroidHealthClinic

opstellen trainingsschema

yoghurt1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
86kg
Ik train ondertussen alweer een tijdje, maar ik zat nog met een paar vraagjes:
1. Ik las dat je per training maar 45-60 minuten mag besteden. Geldt dat alleen voor beginners of mag je daar ook iets langer over doen als je al wat gevorderder bent. Is dat anders wel te doen, om een fatsoenlijk split-schema binnen 60 min af te krijgen?
2. Ik las ook ergens in de sticky's dat je per week de oefeningen ongeveer 2,5% zwaarder maakt. Moet ik het zo zien dat je begint onder je maximale kunnen (70%), om er uiteindelijk overeen te kunnen gaan (naar 120%, of zoiets)? Of moet je gewoon op 100% van je kunnen beginnen en er dan vanuit gaan dat je per week omhoog kunt
3. Hoe groot is nou het voordeel dat je krijgt bij het gebruik van een trainingsschema? Bij ons op de sportschool lopen een paar gasten rond die naar mijn idee maar wat aanklooien, maar die zijn op de een of andere manier toch breder dan ik. Ze zijn wel wat ouder, misschien dat dat scheelt.

Iemand die het weet?

1. Een training mag best wat langer.
2. Ik vind het fijner om gewoon een vast gewicht te nemen en dan 4x8 te doen. Als ik het dan 4x10-12 kan doen gaat het gewicht weer omhoog.
3. Die gasten hebben vaak wel een trainingsschema alleen weten ze dit uit hun hoofd.

• Topic Starter Topic Starter
Ga je gelijk aan het begin van een nieuw schema ook tot failure of ga je in het begin net eronder zitten om er daarna overeen te kunnen?

Ga bij een nieuw schema maar wat lager zodat je goed kunt opbouwen. En idd, ik weet ook mijn schema van buiten. Het lijkt alsof ik maar wat doe maar dat is dus niet zo :P. Maar er zijn wel degelijk mensen die al lang trainen en zelfs gewoon maar wat aanklooien. Die zijn wel breder maar trainen dan wss ook veel langer al.

Terug
Naar boven