Als je een (te) hoog bf hebt gaat het cutten ook langer duren.Ik heb op 23.5% gestaan en dat nooit meer.Ik groeide als kool ,spiermassa en vetmassa uiteraard.Maar ik groei liever wat langzamer en gecontroleerder dan snel en doelloos maar zoveel mogelijk gainen.Eenmaal klaar met cutten zal je zien dat de winst niet erg groot is en je beter rustig had kunnen bulken waardoor je bf minder snel opliep en je minder hoefde te cutten.Uiteindelijk zal je meer vvm winnen met rustig bulken imo.Ik neem verder aan dat jij niet naar een te hoog bf gaat aangezien dat niet in je genen zit gezien je stats.
Bodybuilding is een lange termijn sport en je weet wat ze zeggen hardlopers zijn doodlopers dus niet teveel naar andere kijken en gewoon trainen en vreten bro !!!![]()
goed gesproken..
verder als je op +14% (misschien zelfs +12) heb je imo te veel vet. hierdoor kan je nooit je zwakke punten zien(dus ook niet verbeteren)
verdr heeft het ook negatieve gevolgen op je hormoon huishouden een te hoog bf

.Ik groeide als kool ,spiermassa en vetmassa uiteraard.Maar ik groei liever wat langzamer en gecontroleerder dan snel en doelloos maar zoveel mogelijk gainen.Eenmaal klaar met cutten zal je zien dat de winst niet erg groot is en je beter rustig had kunnen bulken waardoor je bf minder snel opliep en je minder hoefde te cutten.Uiteindelijk zal je meer vvm winnen met rustig bulken imo.Ik neem verder aan dat jij niet naar een te hoog bf gaat aangezien dat niet in je genen zit gezien je stats.