Fitness Seller

Optimaal vetpercentage voor spiergroei?

Als je een (te) hoog bf hebt gaat het cutten ook langer duren.Ik heb op 23.5% gestaan en dat nooit meer:p.Ik groeide als kool ,spiermassa en vetmassa uiteraard.Maar ik groei liever wat langzamer en gecontroleerder dan snel en doelloos maar zoveel mogelijk gainen.Eenmaal klaar met cutten zal je zien dat de winst niet erg groot is en je beter rustig had kunnen bulken waardoor je bf minder snel opliep en je minder hoefde te cutten.Uiteindelijk zal je meer vvm winnen met rustig bulken imo.Ik neem verder aan dat jij niet naar een te hoog bf gaat aangezien dat niet in je genen zit gezien je stats.
Bodybuilding is een lange termijn sport en je weet wat ze zeggen hardlopers zijn doodlopers dus niet teveel naar andere kijken en gewoon trainen en vreten bro !!!;)

goed gesproken..

verder als je op +14% (misschien zelfs +12) heb je imo te veel vet. hierdoor kan je nooit je zwakke punten zien(dus ook niet verbeteren)

verdr heeft het ook negatieve gevolgen op je hormoon huishouden een te hoog bf

TESTOSTERONE NATION - The Truth About Bulking

This brings me to one of my biggest pet peeves and what I believe to be one of the biggest mistakes a person can make when training to build an aesthetic and muscular physique: eating way too much junk to grow bigger and accepting a large body fat gain in hope of stimulating more muscle growth.

1. Very few people will ever set foot on a bodybuilding stage. Those who have no aspiration to compete train mostly to look good. Is looking good two months out of the year what you're really after? Of course not. Most want to look good all year long!

I don't mean be stage-ready 365 days a year, but being at a body fat percentage where you look lean and muscular. In my opinion, someone who's training for aesthetic purposes should never go above 10% body fat. Trust me, 10% is actually not that lean! But it's a point where muscle definition and muscularity are sufficient to make you look very good. It also leaves you within four weeks or so of being in superb, super-lean condition.

So what if you're at 13% body fat and don't have that much muscle? Should you bulk up? No! You should go down to 10% then gradually increase your nutritional intake until you reach a point where you're gaining 1.5 to 2 pounds per month. This will allow you to gain muscle at your optimal rate while staying at 10%.

2. The leaner you are, the better your body becomes at nutrient partitioning. This means that lean individuals are more effective at storing the ingested nutrients in the muscle (as muscle tissue or glycogen) or in the liver (glycogen), and less effective at storing them as body fat. Simply put, leaner individuals can eat more nutrients without gaining fat.

leerzaam artikel ;), komt er bij vraag dus op neer dat het eerder positief is mbt spieropbouw om op een laag% te zitten dan op een hoog%.

Heel leuk allemaal die artikelen maar de ervaring leert dat gasten met een vrij hoge bf% ook vaak heel sterk zijn. Kijk maar naar de meeste powerlifters of strongmen

ja dus? kracht is en spiermassa zijn 2 verschillende begrippen.. jij moet ook cutten zie ik aan je stats:p

ja dus? kracht is en spiermassa zijn 2 verschillende begrippen.. jij moet ook cutten zie ik aan je stats:p

Ik voel me alleen maar slapper door te cutten. Ben door de vakantie (een en al cut door voedselgebrek) niks vooruit gegaan in kracht, dat gaat pas goed sinds een paar weken.

Denk dat het er ook aan licht wat je doelen zijn. Als bodybuilder zou ik niet hoger dan 15% gaan zitten, maar als je op kracht traint denk ik dat dat geen probleem is, zolang je maar geen fatty fat wordt.

Terug
Naar boven