AndroidHealthClinic

Nieuws Opvallend: Geert zegt...

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit het eigenlijk met Christenen in de Vlaamse politiek? Is dat net zo'n sloophamer als in Nederland?

Hoe zit het eigenlijk met Christenen in de Vlaamse politiek? Is dat net zo'n sloophamer als in Nederland?
De christen democraten (CD&V) zijn hier vrij gematigd en heel licht/centrum rechts, ook al is er ook een 'linkervleugel' binnen de partij. Geloof weegt niet echt meer door. Een zeer christelijke partij als de CU hebben we hier (gelukkig) niet.

Ik ben niet tegen een fusie, ik vind holland toch stukken chiller dan belgië (van wat ik heb opgestoken van mijn schoolreis naar Amsterdam dan toch :D )

Ik zou bijna al zijn vorige uitspraken vergeven....

Belgen (of beter gezegd Vlamingen) zijn veel dommer als ze bij Wallonië willen blijven ;) Wallonië zuigt harder dan alle zuigstaten van heel Europa bij elkaar.

Ik zou dan ook strijden voor onafhankelijkheid. Viva la vlamië?

Vlaanderen + Nederland = :thumbup:

Strafkampen in Wallonië bouwen waar de straatboefjes (allochtonen) heen gestuurd worden :D

van mij mag het erbij :D

Ik vind het best, kijk maar naar dit forum, een heel zooitje gezellig ongeregeld bij elkaar.. en het belgisch accent is wel schattig :D

• Topic Starter Topic Starter
Trouwens, het schijnt dat het academische niveau in Belgie veel hoger ligt dan in NL.

Qua absolute top schijnt het in NL niet achter te blijven, maar de geschoolde 'sub-top, die een grote bijdrage levert aan de ontwikkeling van een land, schijnt aantoonbaar te kelderen in Nederland.

In Belgie hebben ze de lat een stuk hoger gelegd met voldoende uitdaging. Ik zie wel mooie aanvullingen eigenlijk.

Overigens zal dit NOOIT gebeuren zolang de Christenen in NL in het zadel zitten. Die staan zonder tegenspraak voor het Koningshuis en die zullen dat nooit accepteren.

Terug
Naar boven