Het gaat me niet om het geld maar om het principe. Als je de contributie verhoogt en je geeft als reden op dat de vaste lasten zijn gestegen, een maand later open hij een nieuwe sportschool... Dan betaalt de klant daar dus aan mee.
Nu zeggen dat door, wederom de vaste lasten verhoging én de aankoop van nieuwe apparatuur, de contributie omgaat. Prima, maar als je dan leest dat het nieuwe apparatuur als showroom geldt voor dat merk apparatuur, waar je dus een fikse korting op krijgt, al dan niet gratis, kun je dat natuurlijk niet doorberekenen aan de klant.
Als je dan al meer moet gaan betalen voor het nieuwe apparatuur, mag je toch verwachten dat het een verbetering is van wat er al stond. Mooi niet dus. (Lees startpost).
Ze hebben het zelf continue over de algemene voorwaarden, ze mogen een contributieverhoging doorvoeren wanneer zij willen. Heel leuk, maar ze kunnen het dus ook zomaar met 15 euro omhoog gooien. Hier zijn wettelijke regels voor die ze blijkbaar zelf niet weten. Als je de manager ermee confronteert en hij je apatisch staat aan te gapen en alleen maar roept, inflatie! inflatie! Ja inflatie up your ass! Bij inflatie spreken we geloof ik maar over 1 á 2 % verhoging. Ze hadden de redenen voor de contributieverhogingen beter niet aan kunnen geven, dan had ik waarschijnlijk geen poot om op te staan. Nu ligt dat anders.
Tevens staat er in dat dit op een duidelijke wijze middels publicatie plaats vindt. Niet middels een nieuwsbrief die op de balie tussen andere formulieren zit weggestopt. Ik ben er dan ook via andere mensen achtergekomen. Heb je het gehoord, de contributie gaat weer omhoog. Ow nee, waar staat dat? Lekker duidelijk dus.
Dit alles, plus het feit dat de sportschoolhouder een centenneuker eerste klas is, maar dat even buiten zijde

, voor mij genoeg redenen om mijn contract op te zeggen.
Mochten ze niet mee willen werken en het niet op een vriendelijke manier op willen lossen, dan maar op een wat minder vriendelijke manier.
Mijn opzegbrief is in ieder geval persoonlijk afgeleverd en verwacht toch spoedig een reactie. Ik ga uiteraard ook niet meer naar de gym op te sporten, tot die tijd maar veel cardio en veel chinnen aan mijn carpoort...