MuscleMeat

Opzeggen sportschool na 2e contributieverhoging

Als je een half jaar contract hebt, of een jaar contract voor bijvoorbeeld 30 euro per maand; en ze verhogen het opeens met 2 euro per maand, dan zou jij nog steeds 30 euro per maand moeten betalen, omdat jij een 30e/maand contract hebt afgesloten.

De nieuwkomers of als je een maandcontract zou hebben, zouden wel die verhoging moeten krijgen maar mensen die al een abbo hebben, zouden niet geaffecteerd mogen worden door die verhoging.

Ook is het zo dat zodra er een verhoging doorgevoerd wordt, je je huidig abonnement op mag zeggen, meestal zit er wel een maand opzegtermijn aan vast.

Ik heb dit probleem ook en ben op het moment zoveel mogelijk reacties aan het verzamelen die hetzelfde probleem hebben met Arendse.

Wil iedereen die dit probleem ook heeft met Arendse met onrechtvaardige betalingsherinneringen en dreiging met deurwaarders zich a.u.b. melden bij loesoe @ gmail .com .

Ik ga dit probleem aanvechten en met zoveel mogelijk andere gedupeerden staan we sterk.

Alvast bedankt.

k*tBUMP!!!
permban voor jou:mad:

Ik heb dit probleem ook en ben op het moment zoveel mogelijk reacties aan het verzamelen die hetzelfde probleem hebben met Arendse.

Wil iedereen die dit probleem ook heeft met Arendse met onrechtvaardige betalingsherinneringen en dreiging met deurwaarders zich a.u.b. melden bij loesoe @ gmail .com .

Ik ga dit probleem aanvechten en met zoveel mogelijk andere gedupeerden staan we sterk.

Alvast bedankt.

gewoon s'nachts alle ramen ingooien. als ze er nieuwe inzetten gooi je die er ook weer uit

Hallo,

Als jurist kan ik je hierbij wel wat helpen denk ik.

Het basisprincipe is dat een overeenkomst door alle partijen moet nageleefd worden en dat één contracterende partij een overeenkomst niet eenzijdig kan wijzigen.

Een overeenkomst in de gym bestaat uit wederzijdse verbintenissen. De verbintenis van de sportschool is dat u de infrastructuur mag gebruiken. Als tegenprestatie moet u daar een bepaalde prijs voor betalen.

Een overeenkomst kan schriftelijk of mondeling zijn.

Ik neem aan dat je een geschreven overeenkomst hebt? Ga dus eerst eens goed na wat je precies bent overeengekomen, wat er precies in dat contract staat, in het bijzonder over de te betalen prijs. De prijs die je overeengekomen bent is de prijs die je moet betalen, punt.
Een clausule die vermeldt dat de prijs eenzijdig kan gewijzigd worden is in principe niet geldig.

Kijk ook eens goed in die overeenkomst wat er staat over de DUUR van de overeenkomst en de OPZEGMOGELIJKHEDEN. Daar zul je terugvinden wat je precies moet doen om van jouw overeenkomst af te geraken.

Bottom line: je moet je contract naleven, de sportschoolbaas ook. Geen van beide kan eenzijdig wijzigingen aanbrengen.

Vriendelijke groeten,

Krist

Niet als er in het contract staat dat er verhogingen kunnen optreden, toch?

lol je gaat toch niet voor een lidmaatschap betalen bij een sportschool.

Niet als er in het contract staat dat er verhogingen kunnen optreden, toch?

Er kan wel van alles in de kleine lettertjes staan. Dat wil niet zeggen dat een partij zich zomaar boven de wet kan plaatsen. Dergelijke speculaties wordt niemand wijzer van. Een goede jurist informeren blijft toch het beste wat je kan doen als het je de tijd, moeite en geld waard is.

Terug
Naar boven