XXL Nutrition

Opzeggen sportschool na 2e contributieverhoging

• Topic Starter Topic Starter
Erg bedankt allemaal voor de tips! Doet me weer goed :D.

@Klusmier: Ik ga een powerrack kopen met gewichten en bench. Geen sportschool meer voor die Manke ;)

10 dagen later en nog geen enkele reactie van gym...:coffeepc:

Heb je het aangetekend gestuurd??

Zo, 9 maanden verder en ik ben er dan eindelijk vanaf zonder een rooie cent te hebben betaald. :banana::woot:
Mijn Powercage heb ik er nu al bijna uit. :D

Nog bedankt.

:slotje:

Tof voor je, geniet van je overwinning

Enjoy!! :D

Wat heb je nou precies gedaan? Want bij ons komt er ook per 1 jan 2008 een tariefsverhoging. Voor mij dus een kans om er eindelijk weg te kunnen. Mijn contract loopt tot mei 2008, opzegging moest 2 maanden van tevoren maar dat heb ik vorige maand alvast gedaan. Kan ik die shit nu alsnog opzeggen door die tariefsverandering?

In de Algemene voorwaarden staat wel:

mylife.jpg

Ik heb eerst de gym in kennis gesteld dat ik het met bepaalde dingen niet eens was, contributieverhoging, nieuw apparatuur (dit was een downgrade) wat ze gesponserd kregen.

Ik heb dit allemaal uitgebreid schriftelijk aan hun kenbaar gemaakt. Toen ik hier geen enkele reactie op ontving, mede door mijn schuld omdat ik de brief persoonlijk heb afgegeven ipv aan te tekenen, heb ik daarop een andere brief wel aangetekend opgestuurd met de mededeling dat als ze niet binnen 5 werkdagen zouden reageren, ik er vanuit ging dat ze het met mij eens waren.
Ik kreeg toen een reactie via de mail van hun, tja, ze reageren zelf niet op niet aangetekende brieven dus die bal kregen ze terug. Ik had dus geen reactie ontvangen, mede omdat een email niet wettig is.
Ik heb toen de automatische incasso ingetrokken. Hier trokken ze zich alleen niets van aan en ze bleven maar de contributie van mijn rekening afhalen, waarop ik telkens het bedrag storneerde. Ik heb vanaf november geen contract meer met ze dus ze incasseren ook niets meer.

Ik moet wel zeggen dat ik juridisch gezien geen poot had om op te staan. Ik heb alles doorgemaild naar mijn advocaat en die zag het somber in.
Pech, maar ik hield mijn poot stijf en maar goed ook.

Wel leuk dat ik vanmiddag hoorde dat de contributie van desbetreffende gym weer met €4,- omhoog ging.

Ik zal die brief van de advocaat eens opzoeken want daar stond iets in over contributieverhogingen. Ik zal het straks nog ff posten.

Op grond van de wet artikel 236 Boek 6 sub i van het Burgelijk Wetboek is een prijsverhoging die op de algemene voorwaarden berust onredelijk bezwarend indien deze prijsverhoging plaatsvindt binnen 3 (drie) maanden nadat het contract gesloten is, tenzij de consument bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden.

Ook zagen zij de contributieverhoging niet als onredelijk.

Ik zou gewoon met de baas van jouw gym gaan praten en leg het hem voor.
Die van mij wilde niet eens fatsoenlijk discussieren en dan zet ik mijn hakken in de grond.

"Nadat het contract gesloten is" geldt dit ook voor verlengingen van een contract?

Meestal ga je een éénjarig contract aan die daarna stilzwijgend verlengd wordt. Volgens mij ga je dan een nieuw contract aan voor eenzelfde periode. Of dat zo is durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Hier werd ook niet over gesproken door de advocaat omdat het niet van toepassing was op mij.

Als je er serieus weg wilt dan zou ik gewoon een aangetekende brief opsturen, niet geschoten is altijd mis.

Zwarte lijst (artikel 236, BW6)
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding:
i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;

Kamer van Koophandel: Wettelijke eisen aan de algemene voorwaarden

ik ga ze een aangetekende brief sturen, mijn zaak lijkt vrij sterk :cool:

krijg je bij het versturen een aangetekende brief een bewijs of kopie ofzo? Zodat zij later niet kunnen liegen over de inhoud ofzo.

als je nog niet betaalt had voor die tijd dan zou ik gewoon wegblijven en klaar

@Baka boko: Op het postkantoor krijg je een mooi bonnetje als bewijs. Goed bewaren!

En mocht ik ze dan voor de rechter slepen als ze niet toegeven, is dat bonnetje dan het bewijs van de inhoud van de brief enzo?

Dat is het bewijs dat zij voor de brief getekend hebben (zonder tegenbericht van het postkantoor). Wat ze er dan mee doen is aan hun, maar ze hebben de brief gehad en daar gaat het om. Met dat bonnetje heb je een wettelijk bewijs.

Problemen met Arendse Health

Ik heb ook problemen met een fitness centrum, met Arendse Health Club die ook al eerder genoemd werd. Ook in mijn omgeving hoor ik hier veel klachten over. Niet zo'n goede zaak dus!

Bij mij is het volgende gebeurd. Meer als een jaar geleden heb ik netjes binnen de opzegtermijn een formulier ingevuld om het abbonement op te zeggen. Echter beweren ze nu dat formulier nooit gekregen te hebben. (ze zijn het dus kwijt geraakt) Mijn probleem is dat ik geen kopie heb gehad van het opzegformulier, en dus geen bvewijs.

Ik ben sinds mijn opzegging niet meer gaan sporten daar. Na 3 of 4 maanden kreeg ik een eerste brief over een betalingsachterstand van 1 jaar. (het abbonement wordt automatisch met een jaar verlengd)

Daarop heb ik geantwoord dat ik mij hierover verbaas omdat ik het op tijd heb opgezegd. En dat ik er van uit ga dat ze het in hun administratie op orde zullen maken. Hier kreeg ik geen reactie op en ik dacht dat het opgelost was.

Na nog eens 3 maanden kreeg ik weer een brief. Exact dezelfde als die daarvoor. Waarna ik een andere brief heb teruggestuurd. En telefonisch contact heb gehad. Maar dat mocht allemaal niet baten

Nu ruim een jaar later, krijg ik weer een brief, ditmaal dreigend met deurwaarde en rechtelijke stappen. Maar weer niets over de brieven van mij of het contact dat ik met ze gehad heb. Ze doen gewoon net alsof hun neus bloed.

Het gaat trouwens om een bedrag tegen de 500 euro. Ik ben uiteraard niet van plan om dit te betalen.

Heeft misschien iemand suggesties wat te doen in deze situatie?

Dat is het bewijs dat zij voor de brief getekend hebben (zonder tegenbericht van het postkantoor). Wat ze er dan mee doen is aan hun, maar ze hebben de brief gehad en daar gaat het om. Met dat bonnetje heb je een wettelijk bewijs.
Wat is de contributie daar nu per maand/jaar? Ben ik wel benieuwd naar. En wat zit er daarbij allemaal inbegrepen?

na twee jaar dreigen met deurwaarders

Ik heb dit probleem ook en ben op het moment zoveel mogelijk reacties aan het verzamelen die hetzelfde probleem hebben met Arendse.

Wil iedereen die dit probleem ook heeft met Arendse met onrechtvaardige betalingsherinneringen en dreiging met deurwaarders zich a.u.b. melden bij loesoe @ gmail .com .

Ik ga dit probleem aanvechten en met zoveel mogelijk andere gedupeerden staan we sterk.

Alvast bedankt.

Terug
Naar boven