AndroidHealthClinic

Osgood-Schlatter

trizz1

Cool Novice
Waardering
0
Goedemorgen,
vroeger toen ik een jaar of 12 was heb ik door overmatig sporten de ziekte van Osgood-Schlatter opgelopen. Nou heb ik hier toentertijd een flinke periode last van gehad. Rond m'n 16 had ik er minder last van. Maar onlangs kwam het weer ineens aanzetten, de pijn. Heeft iemand hier ook ervaring met pijnlijke knieen en eventueel handige tips? thx iig :D

Heb hetzelfde, bij mij komt het door vele voetballen. Ik heb er ook nog steeds last van, tijdens mijn trainingen heb ik er geen last van, met squatten en dl'en voel ik er niks van. Ik zou gewoon doorgaan met wat je doet, en de inspanning staken als het pijn doet. sterkte

same here, het is bij mij een beetje een zwakke plek gebleven. Maar ben er ook nog eens hard op gevallen een x maanden terug. Dus denk dat het nog wel ff wat zwakker blijft.

Heb zelf er ook last van gehad door't voetballen. Maar gelukkig heb'k er nu geen last meer van... Alleen hoor je mn knie een beetje kraken bij het buigen...

Heb het zelfde gehad en ben er aan geopereerd aan m'n knie
toen ik 20 was
nu met train'n nog wel eens last maar voornamelijk niet veel problemen meer mee

• Topic Starter Topic Starter
Thx guys!

Ik heb het een tijdje geleden ook gehad, is inderdaad een vervelend gevoel
Het enige wat helpt is rust en ijs erop... maar vooral rust!!

Verder kun je er niks aan doen... wanneer krijg je er last van dan?
Bij de squat en deadlift zeker?

Heb dit vroeger ook gehad. Volgens mij nu ook nog. Nog steeds een grote bobbel onder me linkerknie. Zat toen op atletiek Kwam bij mij door het vele sprinten, afzetten met me linkerbeen en springen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja idd bij squat-bewegingen heb ik er flinke last van gehad. Zolang ik mijn quadriceps maar rust gaf, ging het beter.
Ik heb inmiddels fysio gehad om mijn knie-stabiliteit te vergroten, en het werkt tot nu toe, dus dat is erg lekker.

Terug
Naar boven