AndroidHealthClinic

Ouders en computers

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Weet er iemand wat je kan doen om te zorgen dat je ouders eindelijk onhouden hoe ze iets moeten doen op de computer, zoals het attachen van foto's, het (laten) afdrukken van foto's. Iets effectief opzoeken op internet etc etc. Ik heb al zo vaak uitgelegd hoe iets moet, maar het lijkt wel of ze gewoon fundamenteel niet met computers overweg kunnen.

Zelfs dingen als je wachtwoorden onthouden, wat in principe niets met computers te maken heeft, zit er niet in. Ik kan dus elke keer opnieuw hotmail accounts en dergelijke aanmaken voor ze. En gigantisch grote links op sites naar wat ze zoeken zien ze simpelweg niet staan, ook al heb je ze er eerder op gewezen.

Ik ben nu laatst begonnen met allerlei basishandelingen stap voor stap te beschrijven op papier, maar het lukt nog steeds niet om dan te beredeneren welke combinatie van basishandelingen ze moeten verrichten om een bepaald doel te bereiken. Zo heb ik bijvoorbeeld stap voor stap beschreven hoe je in de map met foto's komt, en op een ander papier stap voor stap beschreven hoe je een file attacht aan een email. Maar om dan een foto te attachen lukt niet, omdat je via de knop attachment niet op precies dezelfde manier bij die map komt maar een stukje (op start klikken enzo) overslaat. *zucht*

M'n ouders zijn echt niet dom ofzo, integendeel, en ook niet heel oud, ze zijn begin zestig. Ze kunnen wel wat op de computer, zoals tekstverwerken en emails versturen en lezen, maar dat is al echt op het randje en gaat regelmatig mis.

Wie herkent deze situatie of weet hoe je deze generatie effectief de basisvaardigheden leert? Zijn er goede cursussen voor ofzo? Het kan af en toe nogal vermoeiend zijn namelijk. :o

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit ook wel eens te denken of een Apple niet veel beter is voor ze, die zouden ook een stuk makkelijker zijn, maar hier heb ik verder weinig ervraing mee.

Ze willen gewoon niet leren. Irritante oude idioten allemaal. Ze laten alles opknappen door de de jonge generatie. Als ze zich erin verdiepen hebben ze het binnen no-time door.

Op discovery was tijdje terug een test... Leren mensen beter als ze gestraft worden bij een foute handeling?

Antwoord is Ja! Dus als ze wat verkeerd doen na je uitleg gelijk slaan! :cool:

same problem here, uitleggen maar ene oor in andere weer uit he.

Op discovery was tijdje terug een test... Leren mensen beter als ze gestraft worden bij een foute handeling?

Antwoord is Ja! Dus als ze wat verkeerd doen na je uitleg gelijk slaan! :cool:

Kijk, nu begrijp ik dat er security gasten zijn die 'zomaar' met een groepje gaan turkenharammen.

Sla dat bord voor hun kop eens kapot :D

mijn ouders willen geen computer maar mijn schoonouders hebben er eentje en daar ben ik dus blij mee ;wqant elke keer als ik er kom dan is het van Jacky dit doet ie niet en dat doet ie maar dat moet niet en kan jij dat even fixxen...en dan doe je dat en dan lukt er weer iets niet en dan is het jouw schuld weer......

En als wraak woon je hun dochter in alle gaten uit :D

Ik irriteer mij er niet meer over. Ik heb mij er bij neer gelegd dat ik alle computerklusjes mag oplossen voor mijn ouders.

Mijn vader is er handiger in dan ik... mijn moeder.. tsja.. weet het eigenlijk niet.. ze intereseerd zich er totaal niet voor.. ze laat mijn vader alles doen als ze iets nodig heeft :D

Terug
Naar boven