MuscleMeat

Paar kleine vraagjes

Rdamg

Novice
Waardering
0
Hallo,
Ik ben hier nieuw op het forum.:D
Ik heb een paar kleine vraagjes:
- na een workout heb ik vaak last van mij vingers, beetje kramp achtige pijn. Niet heel erg maar toch! is dit iets om in de gaten te houden?
- mijn schouders staan een beetje naar voren, zijn er oefeningen die ik zou moeten doen om ze wat rechter te trekken zegmaar?
- en als laatste; ik ben sinds 3 weken begonnen met echt goed trainen, ik ga meestal 4/5 x per week naar de sportschool, is dit te veel voor een beginner + ik doe als ik een dag niet naar de sportschool ga thuis oefeningen.
Ik hoor het graag!:)
gr
Yannick

Beste Yannick,

Welkom!

Op je eerste vraag zou ik geen antwoord weten, op je tweede vraag is het antwoord ja, er zijn inderdaad oefeningen waardoor je schouders meer naar achteren gaan staan, schouder/rug oefeningen zijn hierbij belangrijk, achterkant schouders en trapezius bijvoorbeeld.

Op je derde vraag, of je te veel traint is moeilijk nu te zeggen, 4-5 keer in de week trainen hoeft niet te veel te zijn, ligt eraan hoe je traint en hoe je je spiergroepen verdeeld over de dagen en of ze voldoende rust hebben en krijgen.

Laatst bewerkt:
Misschien dat ik de 1ste vraag voor je kan beantwoorden, als je een stang of iets vasthebt, waar ligt de stang dan in je handv(bij de laatste reps)? als je de stang vaak met alleen je vingers nog vastheb dan kan ik de kramp me wel voorstellen.

dat van je vingers kan ook door magnesium tekort

Voor schouders rear deltoids trainingen zoeken

4/5x per week kan wel maar ga géén oefeningen thuis doen als je niet gaat.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties, ik kan hier wel wat mee!
(ik denk ook dat ik idd soms met mijn vingers vast heb)
gr

Terug
Naar boven