Fitness Seller

paar vragen over buikspieren

Cristiano98

Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
50kg
hoi, ik ben nieuw op dit forum, en ik heb een paar vragen over buikspieren.
ik ben 14 jaar, 1.71 en ik weeg ongeveer 50 kg.
ik doe sinds een jaar 5/6 keer per week sit ups. ik ben begonnen met 20 per dag, dat werd al snel 30 per dag, 5 minuten per dag, en nu ongeveer 20-25 minuten per dag. ik eet gewoon gezond, niet teveel, maar gewoon genoeg. als ik het aanspan is het al wel een 'sixpack' te noemen, maar in rust heb ik meer een klein buikje. ik wil graag weten hoe dit kan, want ik eet echt absoluut niet teveel, en daarnaast loop ik ook nog 3/4 keer per week hard. zou het misschien kunnen dat dit mijn buikspieren zijn die een beetje 'uitgezet' zijn? het voelt namelijk wel anders dan vet, het is niet heel hard, maar wel duidelijk harder dan vet. als dit zo zou zijn, iemand tips hoe ik dat kan verbeteren? ook vraag ik me af hoe vaak je nou eigenlijk rust moet nemen. zoals ik eerder al zei neem ik nu meestal 1 of 2 keer per week rust. is dit teveel of goed of zelfs te weinig?
alvast bedankt, een beginner.

Je hebt een mooie leeftijd om te beginnen met serieuze krachttraining... Maak je niet teveel zorgen over je voeding of buikspieren. Je bent trouwens nog te jong om te gaan cutten.

Moet jij niet allang slapen van je ouders? :p

On topic, focus je niet alleen op je 6-pack. Je bent nog in de groei en voor jouw leeftijd al aardig lang (denk ik?) + veel te mager. Ga gewoon lekker veel eten zodat je geen lange stelt wordt maar ook wat breder.

Abs on a skinny guy are like big tits on a fat girl.

Ach joh, hij is 14 hadden we niet allemaal zijn instelling op die leeftijd? Aangezien hij nog niks van KT/BB weet is t meer dan logisch.

Maar ff OT: Ik raad je aan je in te lezen op deze website, leer vooral dat het niet alleen om je buikspieren gaat maar om je hele lichaam. Train je gehele lichaam en dan komen die buikspieren er ook wel bij. Alleen sit ups doen word een fail, het ziet er niet indrukwekkend uit of het lukt helemaal niet omdat je niet genoeg oefening krijgt (sit ups alleen bouwen namelijk geen goede core op). Dus inlezen! en naar de sportschool ofcourse.

Waarschijnlijk je darmpakket die naar buiten wil :D

hoi, ik ben nieuw op dit forum, en ik heb een paar vragen over buikspieren.
ik ben 14 jaar, 1.71 en ik weeg ongeveer 50 kg.
ik doe sinds een jaar 5/6 keer per week sit ups. ik ben begonnen met 20 per dag, dat werd al snel 30 per dag, 5 minuten per dag, en nu ongeveer 20-25 minuten per dag. ik eet gewoon gezond, niet teveel, maar gewoon genoeg. als ik het aanspan is het al wel een 'sixpack' te noemen, maar in rust heb ik meer een klein buikje. ik wil graag weten hoe dit kan, want ik eet echt absoluut niet teveel, en daarnaast loop ik ook nog 3/4 keer per week hard. zou het misschien kunnen dat dit mijn buikspieren zijn die een beetje 'uitgezet' zijn? het voelt namelijk wel anders dan vet, het is niet heel hard, maar wel duidelijk harder dan vet. als dit zo zou zijn, iemand tips hoe ik dat kan verbeteren? ook vraag ik me af hoe vaak je nou eigenlijk rust moet nemen. zoals ik eerder al zei neem ik nu meestal 1 of 2 keer per week rust. is dit teveel of goed of zelfs te weinig?
alvast bedankt, een beginner.
14 jaar... je hormonenpiek is misschien nog niet begonnen of moet nog beginnen. Jog nog maar 2-3 jaar en doe maar wat rustig aan met spieren bouwen. Lees er ondertussen al veel over en leer de theorie. De praktijk komt pas rond 16-18. In mijn mening.

Ik zou allereerst wat meer gaan eten. 1,71m en 50kg is veels te licht. En ja buikspieren zullen zeker zichtbaar zijn, maar dat komt door je gewicht. Hetzelfde als dikke vrouwen; die komen ook standaard met grote t**ten. Zo ook met lichte mannen/vrouwen>>>standaard blokjes. De beste buikspieroefeningen zijn imo: hanging leg raises, hanging knee raises en roman chair.

Je buikspieren zijn niet Groot genoeg waardoor ze niet zichtbaar zijn (mensen met anorexia heb ook geen zichtbare buikspieren want die zijn te klein ondanks het ultra lage vetpercentage). Ten slotte zijn 25-30 situps nutteloos voor massa en moet je meer en andere oefeningen doen. Ot, je eet niet 'gwn genoeg' als je 50kg weegt bij 1,71m.

ach joh, hij is 14 hadden we niet allemaal zijn instelling op die leeftijd? Aangezien hij nog niks van kt/bb weet is t meer dan logisch.

Maar ff ot: Ik raad je aan je in te lezen op deze website, leer vooral dat het niet alleen om je buikspieren gaat maar om je hele lichaam. Train je gehele lichaam en dan komen die buikspieren er ook wel bij. Alleen sit ups doen word een fail, het ziet er niet indrukwekkend uit of het lukt helemaal niet omdat je niet genoeg oefening krijgt (sit ups alleen bouwen namelijk geen goede core op). Dus inlezen! En naar de sportschool ofcourse.

+1

• Topic Starter Topic Starter
thnx voor tips! ik train ook niet alleen mn buikspieren, ik doe ook biceps 3x per week, schouders 2x per week en push ups ongeveer 5x per week. ook loop ik 3/4 keer per week hard, daar train ik mn benen mee. het is dus eigenlijk vooral belangrijk om meer te gaan eten? maar als ik qua sit ups zo door ga, zal het dan ook over een tijdje ook zichtbaar zijn in rust? ik ben wel best tevreden over hoe het eruit ziet als ik het aanspan, maar zou wel mooi zijn als dat in rust ook zou zijn :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hardlopen is niet hetzelfde als benen trainen.. De gouden tip: Ga je benen echt trainen (squaten, lunges etc.), daar heb je als je ouder wordt enorm veel voordeel mee!

Ach joh, hij is 14 hadden we niet allemaal zijn instelling op die leeftijd? Aangezien hij nog niks van KT/BB weet is t meer dan logisch.

+1

Zet die buikspieren even uit je hoofd, want dat gaat slecht samen met breder worden. Is al een paar keer gezegd maar abs on a skinny guy are like big tits on a fat girl.

Zou nu gewoon de opzet die je nu hebt, biceps, schouders, pushups (en misch wat pullups/chinups & BW squats toevoegen) aanhouden & meer gaan eten, ondertussen kun je gaan verdiepen in de stof. Dus ga wat meer lezen over trainingschema's voeding etc. etc. En dan wat betere plannen maken, want met de opzet die je nu hebt zal je uiteindelijk niet heel ver komen.

Succes!

Hallo,

Ik ben zelf ook begonnen toen ik 14 was. Wat ik zou doen lekker veel eten en zoek is op youtube ''Bar Brothers''. Dan hoef je niet naar de sportschool maar kun je wel krachttraining gaan doen door middel van je Body Weight.

Succes!

ps. Je kan beter te vroeg beginnen dan te laat!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben zelf ook begonnen toen ik 14 was. Ik was al een stuk langer en groeide ook niet meer (qua lengte) jij bent 1,71 en het is wel zo als je nog in de groei zit moet je niet zware krachttraining gaan doen. Wat ik zou doen lekker veel eten en zoek is op youtube ''Bar Brothers''. Dan hoef je niet naar de sportschool maar kun je wel krachttraining gaan doen door middel van je Body Weight.

Succes!

ps. Je kan beter te vroeg beginnen dan te laat!

daar klopt niets van

Dat is wat mij altijd verteld is bij de sportschool

Je groeischijven sluiten pas op je 21ste, niet op je 18e.
Ik ken heel wat personen die nog gegroeid zijn na hun 18e.
verder beginnen veel gewichtheffers over de hele wereld al op jonge leeftijd, daar zou iets van gezegd worden als het zo slecht is.

En waarom zou krachttraining zwaarder zijn dan andere sporten.
Voor zover ik weet ligt het percentage blessures bij krachttraining (goede krachttraining, niet de ego jochies) lager dan bij andere sporten.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/tiener-bodybuilding-basis-inleiding-142000/

Je groeischijven sluiten pas op je 21ste, niet op je 18e.
Ik ken heel wat personen die nog gegroeid zijn na hun 18e.
verder beginnen veel gewichtheffers over de hele wereld al op jonge leeftijd, daar zou iets van gezegd worden als het zo slecht is.

En waarom zou krachttraining zwaarder zijn dan andere sporten.
Voor zover ik weet ligt het percentage blessures bij krachttraining (goede krachttraining, niet de ego jochies) lager dan bij andere sporten.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/tiener-bodybuilding-basis-inleiding-142000/

Oke, ik heb mijn bericht al gewijzigd :D

Ik zou eigenlijk nog even wachten met trainen als ik jou was. Trainen schijnt groei-belemmerend te zijn, beter wacht je tot je 16e. :P

Terug
Naar boven