XXL Nutrition

Palumbo-dieet geen keto dieet?

meersmans

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
76kg
Hoi,

Ik ben dit dieet gaan volgen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/log-palumbo-dieet-low-carb-178901/
Ik eet exact het zelfde zoals vermeld staat in de eerste post.
1: 4 hele eieren + 2 eiwitten
2: 50g whey-isolaat + 1 eetlepel pindakaas
3: 200g kipfilet + handvol noten + kom groentensoep
4: 50g whey + 1 eetlepel pindakaas
5: 200g kipfilet + 1 el lijnzaadolie + salade + 4 caps visolie
6: 50g caseïne

Ik ben gestart op 81,6 en nu (d4) weeg ik 78,3. Veel vocht wss.

Even over de "neveneffecten":

Negatief:
Ik had last van tintelnde vingers, koude handen en voeten, zombie moe, klein beetje evenwicht problemen, diaree, honger gevoel,...

Positief:
Voordien kon ik maar 2 koffies drinken of ik werd al nerveus, lees: hardkloppingen, zenuwachtig, ...
Nu kan ik bakken drinken en blijf super chill. (heb de indruk dat mijn hardslag lager is als normaal (ga straks eens meten))

Hoe zit het nu:
Ik voel mij beter nu: minder honger gevoel, minder moe, stoelgang is zo goed als gestabiliseerd.

Mijn probleem/vraag:
Ik heb ketosticks gekocht en op d3 was het negatief en ook op d4 was het negatief... Ik ben dus duidelijk nog niet in keteose toestand. Zelfs totaal niet, de stick blijft gewoon wit zien.

Moet ik het ergste van neveneffecten dan nog meemaken? Hoe komt het dat ik nog niet in keto zit? kan het langer duren dan 3-4 dagen? Mag ik mijn refeed doen binnen 2 dagen, of nog een week wachten? Ik heb perfect dit dieet gevolgd, de enige "afwijking(en)" zijn:
- één shot vodka
- één kurrieworst
- één potje tv worsten

Update: Ik heb mijn voedingsschema eens in zo'n xls gezet en kom dit uit:
2400 kcal: ekv: 267,40,142
Ik zit dus idd niet onder de 30kh gvd!
Mijn voorstel: al die noten er uit dan kom ik op:
ekv: 228,15,61 is dit goed, of te weinig eiwitten & vetten dan? Heeft er iemand een alternatief voor die noten?

Ik denk dat die groentesoep te veel kh is.

In jou voeding zit zo goed als geen koolhydraten, enigste wat ik kan vinden waar wat koolhydraten in zitten is de kom groentesoep. Noten niet verwijderen die vetten heb je nodig voor keto.

Ik denk dat die groentesoep te veel kh is.

Bepaalde groenten bevatten inderdaad redelijk wat Carbs. Blijf vooral bij groene groenten. En altijd eerst checken als je groenten eet (vb op voedingswaardetabel).
kijk ook eens naar de labels van de whey en casseine die je gebruikt.
Gebruik je wel cashew of walnoten? En ook bij de verschillende merken van pindakaas kan er wel wat verschil zitten ivm de toegevoegde suikers.
Maar waarschijnlijk zal het die groentensoep wel zijn die je uit ketose houdt.

Zelf heb ik die sticks nooit gebruikt, weet dus niet hoe betrouwbaar ze zijn. Maar toen ik keto volgde was het ergste voorbij na een 3-4tal dagen. De eerste week heb ik geen refeed gehouden. Maar dat zou je eens moeten checken,er staat genoeg info over online (rxmuscle zelf, op muscletalkUK heeft iemand een topic waar je vragen kan stellen,..)
.
Als je echt een tijdje wil doorgaan met dit dieet, kan ik je wel aanraden om een vezel-product te nemen. Dit werkte voor mij het beste:

http://www.bodyenfitshop.nl/afslankproducten/now-foods/psyllium-husk

En vergeet je cardio niet!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ja sorry, maar die groentensoep is juist het enige wat ik eigenlijk niet volg uit dit schema.
Van groenten zelf eet ik tot nu toe enkel 4 tomaten + 1 komkommer over de dag.

Ik denk dat het toch aan de noten ligt: volgens mijn xls die ik zojuist opmaakte kwam ik bij maaltijd 2 & 3 telksens ekv: 13,8,27 uit (en savonds tss 5 en 6 heb ik ook telkens wat noten geeten om het hongergevoel tegen te gaan) dus dat komt op een totaal van 25 kh . Dit is omdat ik pinda noten at. Ga ik dus allemaal de vuilbak in gooien en overstappen naar cashewnoten ofzo.

Hebben jullie een goed alternatief anders voor die noten? Mss nog eens kaas... mijn inspiratie is eig op wat betreft eten zonder kh :)

Laatst bewerkt:
Kaas of mayonaise is een goeie optie om de noten te vervangen

die pindakaas vervangen door olijfolie gewoon een dikke slok nemen uit de fles.

en als dit je eerste week is verwacht niet dat je gelijk in ketose bent dat gebeurd in de 2e week bij mij dan.

probeer onder de 10 gr aan kh te komen.

verders die soep moet je echt vervangen voor iets, misschien gehakt met een plakkie kaas een idee ?

edit: als je echt in ketose wilt komen moet je meer vet eten !!! smorgens bij die eieren kaas bij doen of ham of iets dergelijks of gewoon 4 hele eieren en savonds met die caseine nog een slok olijfolie. en als je dan ook nog de pindakaas vervangt door een slok olijfolie dan ben je helemaal op de goede weg

Laatst bewerkt:
Heb zelf het keto dieet gevolgd.
Zat binnen een paar dagen in Ketose.

De alcohol die je gedronken hebt zit bomvol KH, die worsten weet in niet, maar daar heb je ook kans van.
Laat dit soort dingen echt staan, anders kom je niet in ketose of wordt je er gelijk weer uitgekicked!
Die groenten halen je er niet uit, maar waak er wel voor dat je groene groenten eet zoals brocoli. (maar ook geen bonen) Dus geen tomaten.

Je refeed moet je pas na 2 weken houden, niet na een week. Je lichaam moet eerst wennen. Hou aan dat je minimaal anderhalve week in ketose bent geweest van die 2 weken, begin er anders nog niet aan.
Daarna kun je elke week een dag refeed houden.
Succes!!

Laatst bewerkt:
Kwestie noten vind ik amandelen altijd een aanrader, bevatten zeer weinig kh. Tv worstjes en wodka horen helemaal niet thuis in keto éh :p
Als je dat percé wil, hou het dan voor een refeed.
Eieren, vette vissen, olijfolie, en vooral vezelrijke groenten zijn interessant.

die pindakaas vervangen door olijfolie gewoon een dikke slok nemen uit de fles.

en als dit je eerste week is verwacht niet dat je gelijk in ketose bent dat gebeurd in de 2e week bij mij dan.

probeer onder de 10 gr aan kh te komen.

verders die soep moet je echt vervangen voor iets, misschien gehakt met een plakkie kaas een idee ?

edit: als je echt in ketose wilt komen moet je meer vet eten !!! smorgens bij die eieren kaas bij doen of ham of iets dergelijks of gewoon 4 hele eieren en savonds met die caseine nog een slok olijfolie. en als je dan ook nog de pindakaas vervangt door een slok olijfolie dan ben je helemaal op de goede weg

Hoeveel vetten moet ik dan hebben?
ik weeg nu een 78 mijn bf weet ik niet. pak 15%

Kun je mij de verhouding zeggen dat nodig is? EKV?

---------- Toegevoegd om 09:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:09 ----------

Heb zelf het keto dieet gevolgd.
Zat binnen een paar dagen in Ketose.

De alcohol die je gedronken hebt zit bomvol KH, die worsten weet in niet, maar daar heb je ook kans van.
Laat dit soort dingen echt staan, anders kom je niet in ketose of wordt je er gelijk weer uitgekicked!
Die groenten halen je er niet uit, maar waak er wel voor dat je groene groenten eet zoals brocoli. (maar ook geen bonen) Dus geen tomaten.

Je refeed moet je pas na 2 weken houden, niet na een week. Je lichaam moet eerst wennen. Hou aan dat je minimaal anderhalve week in ketose bent geweest van die 2 weken, begin er anders nog niet aan.
Daarna kun je elke week een dag refeed houden.
Succes!!

Jij binnen een paar dagen, de andere in 2 weken.... wel een verschil. Heb je dit gemeten met keto sticks?

Ik heb gelezen dat zo'n shotje vodka moet kunnen binnenin een keto dieet. bevat weinig kh en die suikers die er in zitten vallen nog mee (als je 1 klein glasje neemt)) & wat betreft de tv worsten :) die waren maar 2 gr kh/100 en twas 200 gr dus 4. cava nog éh

Ow ja nog iets: Mijn spieren zijn veeeel harder als normaal. Hoe komt dat? Wat wilt dat zeggen?

Laatst bewerkt:
Hoeveel vetten moet ik dan hebben?
ik weeg nu een 78 mijn bf weet ik niet. pak 15%

Kun je mij de verhouding zeggen dat nodig is? EKV?

---------- Toegevoegd om 09:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:09 ----------

Jij binnen een paar dagen, de andere in 2 weken.... wel een verschil. Heb je dit gemeten met keto sticks?

Ik heb gelezen dat zo'n shotje vodka moet kunnen binnenin een keto dieet. bevat weinig kh en die suikers die er in zitten vallen nog mee (als je 1 klein glasje neemt)) & wat betreft de tv worsten :) die waren maar 2 gr kh/100 en twas 200 gr dus 4. cava nog éh

Ow ja nog iets: Mijn spieren zijn veeeel harder als normaal. Hoe komt dat? Wat wilt dat zeggen?

voor jou gewicht zou ik aanraden 150gr eiwit 140gr vet en 10 gr kh

de truc is om 50/50 te komen met eiwit en vet, wees niet bang dat je weinig eiwitten binnen krijgt want dat is juist de opzet om je lichaam te wennen aan het vet verbranden ipv kh

voor jou gewicht zou ik aanraden 150gr eiwit 140gr vet en 10 gr kh

de truc is om 50/50 te komen met eiwit en vet, wees niet bang dat je weinig eiwitten binnen krijgt want dat is juist de opzet om je lichaam te wennen aan het vet verbranden ipv kh

Kan ik het dan beter niet op save houden en blijven doen wat ik doe, maar dan gewoon proberen met ander eten onder de 30kh te raken?

Want ik zit nu op: ekv: 267,40,142 dus in feite heb ik genoeg vetten ni? alleen mss iets te veel eiwitten, maar is dat erg?

Kan ik het dan beter niet op save houden en blijven doen wat ik doe, maar dan gewoon proberen met ander eten onder de 30kh te raken?

Want ik zit nu op: ekv: 267,40,142 dus in feite heb ik genoeg vetten ni? alleen mss iets te veel eiwitten, maar is dat erg?

de eiwitten verlagen man, je heb echt niet veel eiwitten nodig in een keto dieet.

en zo kom je moeilijk in ketose, heel het ketose gebeuren is het doel om je lichaam te leren dat vet nr 1 voedingsbron is en geen kh en eiwitten. maar hoe kan je lichaam leren om vet als nr 1 bron te gebruiken terwijl je lichaam overschot aan eiwitten heeft om te verbranden ?

en zoiezo ander voedsel nemen.

mijn keto was ong dit:

m1: 3 eieren met 1 plak kaas 48+
m2: 200 gr hamburgers met 40 gr mayo
m3: 100 gr kaas 48+
m4: 100 gr runder gehakt gebakken in boter
m5: 150 gr kipfilet en een grote slok olijfolie
m6: 100 gr gerookte zalm
m7: caseine en een slok olijfolie

na het trainen 40 gr whey isolaat

Thx, kzal het eens bekijken.
Voorlopig blijf ik dit ff volgen, tot nu toe verlies ik iedere dag > 500 gr dus gaat lekker

Mss dat ik pas voor volledig keteo ga vanaf het moment dat dit niet meer vooruit ga.
Ik schat +- 3w en dan keto + zwaar cardio

Terug
Naar boven