XXL Nutrition

Parachute springen/ sky diven

Tommyboy

Freaky Bodybuilder
Waardering
83
Lengte
1m79
Massa
88kg
Vetpercentage
13%
zojuist belde mijn broertje om mij te vragen mee te gaan parachute springen (van 3km).
ik ben absoluut geen held met deze dingen en heb ook altijd moeite mijzelf te overtuigen dat het allemaal wel zo veilig is/kan zijn:D

in een topic van 2005 zie ik dat een paar mensen dat gedaan hebben
(waaronder spiertje 16 ... bij velen bekend hier :p_
zijn er hier meer mensen die dat gedaan hebben? graag ervaringen

Ja ik heb het gedaan, ook 3 km hoogte, in texel. Zeker toffe ervaring, gewoon doen en niet over nadenken, je zal geen spijt hebben.

Wil ik ook nog is doen, wel vrij prijzig dacht ik.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik heb het gedaan, ook 3 km hoogte, in texel. Zeker toffe ervaring, gewoon doen en niet over nadenken, je zal geen spijt hebben.

thnx Rob ..hoe heb je het ervaren vanaf moment in vliegtuig omhoog tot je beneden op de grond lag?

wijgaan met zijn 4en zoals het er nu naar uitziet en gaat in zeeland gebeuren. broertje is bezig met de info . ik heb JA gezegd omdat ik weet dat ALS ik dit na kan vertellen haha dat ik dan er een geweldig gevoel aan overhoudt

prijzen weet ik nog niet maar is het laatste waar ik nu aan denk :)

Eerst stap je een beetje in zo'n cheap klein vliegtuigje. Dan ga je stijgen tot 3 km, op dat moment heb je natuurlijk wel een spanningsopbouw, want dat duurt ff enzo. Als je op 3 km hoogte bent gaat het deurtje open en dan is het wel ff adrenaline knallen. Het meest freaky moment komt dan als je in de opening van het vliegtuigje hangt. Jij zit vast voor op die instructeur, maar hij houdt zich vast aan de ingang dus jij bungelt zelf al half buiten. Dan is het 3, 2, 1 gaan. 30 sec vrije val ofzo wat gewoon volle gas knallen is. Dan de parachute en nog een 5-10 minuutjes naar beneden. Als de parachute open is kan je wel wat hoogtevrees gevoel hebben.

Al met al is het zo voorbij.

Laatst bewerkt:
hahahaha gekkuuuuuhhuis..vooral dat half buiten bungelen ja..maar ondanks hoogtevrees toch nog 5 a 10 minuten proberen te genieten dan ..
kijk er wel naar uit al. zal wel weer zoon hele lange mooooooooottttthheeeeerrrrrffuccckkkkeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrr-kreet worden gok ik
ik laat het binnenkort weten hier

ben ik alleen nog benieuwd of die instructeur niet met je de bomen induikt of een schoorsteen

ik begin nu al te zweten

teh ****

Ik vond het zelf echt wel een toffe ervaring. En als je niet durft; mijn moeder is ook mee gesprongen (nee niet om mijn handje vast te houden, ze ging kijken en toen we daar waren hebben we haar zo gek gekregen mee te springen :)). Dus als zij het durft ;)

Het is wat aan de dure kant maar toch wel zo'n dingetje wat je een keer gedaan wilt hebben. Zeker wel toffer dan bungie jumpen etc.

damn ja jijkt me kicken :D heeft iemand een richtprijs? en zoja waar?

Neem een camera mee! En post hier het filmpje!

225-250 euro volgens mij. In texel doen ze het en zeeland ook. Het is wel duur en zelfs relatief tot wat je krijgt voor dat geld wel duur, maarja, wel een unieke ervaring.

Neem een camera mee! En post hier het filmpje!

volstaat een normale digitale camera of galaxy s2foon voor zoiets???
als het 250 eurie per persoon kost ga ik natuurlijk niet nog een speciale camera kopen voor die misschien ene keer:cool:

Je kan het ook laten filmen, dan springt er speciaal een camera man met je mee etc, krijg je een dvd'tje mee, fakking duur, 100 euro ofzo, of nog meer. Ik had het toen wel gedaan. Wel epic dvd is dat. Maar had ik kado gekregen, zou ik zelf niet snel doen.

posten fimpje

Je kan het ook laten filmen, dan springt er speciaal een camera man met je mee etc, krijg je een dvd'tje mee, fakking duur, 100 euro ofzo, of nog meer. Ik had het toen wel gedaan. Wel epic dvd is dat. Maar had ik kado gekregen, zou ik zelf niet snel doen.

Ligt wel aan het bedrijf, in Zeeland heeft de instructeur gewoon een camera om zijn pols zitten die hij wat naar je toe richt.

Ik vond het zelf eigenlijk wat tegenvallen, door de instructeur op je rug heb je niet de echte kick die je zou verwachten. Maarja ik had ook een shitload aan filmpjes van te voren gekeken. Ik denk dat je daarvoor ook alleen zou moeten springen.

Heb dit toevallig afgelopen woensdag gedaan in Teuge.
Ik was samen met mijn broer en koste €380,- samen.
Erg vette ervaring. Erg verslavend ook haha
Volgend jaar beginne met solo springen

hahaha thnx

heb al wat joetuup filmpjes gekeken van zeeland waar het zal gebeuren
idd met de camera in je face :o

even van de website in zeeland (deze kost wel 209 of 284 met opname):
Via een camera in een speciale handschoen die door de tandem instructeur wordt gedragen, worden er unieke beeld- en geluidsopnames gemaakt.

Dit begint al bij de voorbereiding, daarna wordt de vlucht omhoog in het vliegtuig gefilmd, de spanning bouwt al op! Prachtige beelden van de omgeving en dan... de afsprong gevolgd door de vrije val! Na een vrije val van ongeveer 30 secondes gaat parachute open en hangt u heerlijk onder de parachute.

U wordt gefilmd tijdens deze geweldige ervaring en krijgt daarna de reportage mee op DVD. Uw vrienden en familie geloven u anders nooit!

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf wezen springen voor mijn "wings" (militaire onderscheiding voor minimaal 5 sprongen). Op 1 km hoogte spring je dan aan een "static line". Je stijgt inderdaad op met een vliegtuigje waarvan je denkt... apart dat dit kan vliegen, gelukkig hebben we een parachute dus als die neerstort spring ik er mooi uit. Dan zit je klaar om te springen en voor je het door hebt ben je er al uit gesprongen... en dan is het genieten:)

De tweede sprong zelfde mooie en goede ervaring, alleen verkeerd terecht gekomen met de landing in het weiland (wat harde wind, geen ervaring.. te vroeg / te laat remmen, hobbelige ondergrond), brak mijn fibula (weber b), banden kapot etcetc. Gelukkig kisten aan, waardoor mijn onderbeen redelijk stevig ingepakt was. Dat beperkte de schade.

Maar van 3km met een ervaren parachutist, zeker doen. Er wordt erg op veiligheid gelet, of het materiaal in orde is etcetc. en voor die man is zo'n sprong maken hetzelfde als fietsen!

Terug
Naar boven