Fitness Seller

paramans log

ff een vraagje: dus ik begrijp dat jouw avondeten geen warme maaltijd is?

• Topic Starter Topic Starter
ik ben een beetje lui op dat vlak

mijn omelet op de middag is mijn warm eten :)

hehe, ok als dat voor jou werkt:D

18/04/2009 - Bovenrug, traps, achterkant schouders, biceps (alles 4x12)

- dumbbell rows 4x12 @ 27.5 kg
- Wide grip lat pulldown 4x12 @ 40 kg ( deze kan wel hoger maar ik moest een beetje zoeken met hoeveel kg ik de reps kon volmaken)

- dumbbell shrugs 4x12 @ 27.5 kg
- lying cable rear delt fly's 4x12 @ 10 kg

- one arm dumbbell curl 4x12 @ 15 kg
- barbell prone incline curl 4x12 @ 14 kg (nieuwe oef misschien volgende week iets minder gewicht voor betere contractie)

echt p*ssy gewichten, durfde ze bijna niet posten maarja, die hoge repranges zorgen er echt voor dat uw gewichten hard zakken :)

ik zat nog met een vraagje in verband met progressie

ik dacht zelf vanop het moment dat ik op de krachtdagen mijn 4x6 met een gewicht volmaak, de volgende training dat gewicht te verhogen en opnieuw probeer 4x6 vol te maken, wanneer ik dan weer 4 setjes met 6 reps kan volmaken verhoog ik het gewicht opnieuw. Ik vraag mij alleen af met hoeveel % ik het gewicht best kan verhogen zodat ik zeker minimum 4 reps haal op elk setje

zelfde voor als ik de 12 volmaak, hoeveel dan best nemen om minstens 10 reps per setje te halen ?
of kan ik op hypertrofie dagen best van faillure wegblijven ?

ik zat nog met een vraagje in verband met progressie

ik dacht zelf vanop het moment dat ik op de krachtdagen mijn 4x6 met een gewicht volmaak, de volgende training dat gewicht te verhogen en opnieuw probeer 4x6 vol te maken, wanneer ik dan weer 4 setjes met 6 reps kan volmaken verhoog ik het gewicht opnieuw. Ik vraag mij alleen af met hoeveel % ik het gewicht best kan verhogen zodat ik zeker minimum 4 reps haal op elk setje

zelfde voor als ik de 12 volmaak, hoeveel dan best nemen om minstens 10 reps per setje te halen ?
of kan ik op hypertrofie dagen best van faillure wegblijven ?

volgens mij ben jij diegene die dat het beste kan bepalen. ik zou doen wat het beste aanvoelt. vooral ook omdat je best veel trainingsdagen hebt en weinig rust, moet je ook overtraining in de gaten houden. geen spotter hebben speelt volgens mij ook wel een rol:D

ff een vraagje tav je voeding: wat is je onderhoud eigenlijk? aangezien je op 60 kg zit met een lengte van 1,60 m. hou je je vet% op peil dmv cardio?

ff een vraagje tav je voeding: wat is je onderhoud eigenlijk? aangezien je op 60 kg zit met een lengte van 1,60 m. hou je je vet% op peil dmv cardio?

mijn onderhoud weet ik niet echt vanbuiten ( maar ik blijf nu een tijdje op gewicht dus ik denk dat 2500 kcal mijn onderhoud moet zijn, indien ik ook train, indien ik niets doe denk ik dat 2300 ongeveer mijn onderhoud is)

ik eet zo'n 4 weken hetzelfde aantal kcal

dus zo'n 2750 op trainingsdagen en een 2450 kcal op rustdagen, indien ik in die 4 weken niet ben bijgekomen verhoog ik weer met zo'n 100-250 kcal elke dag.

Ik doe momenteel geen cardio omdat ik onder het jaar wat lui ben. Als ik ga cutten doe ik op mijn rustdagen 30 min cardio op low intensiteit op een fiets. Ik verlaag mijn kcal ook, ik denk dat ik laatst op zo'n 2100 kcal op trainingsdagen en 1800 kcal op rustdagen aan het cutten was. Het kan ook een 200 kcal meer zijn. Nog een reden waarom ik geen cardio doe als ik bulk, is omdat ik denk dat het effect op mijn lichaam groter is als ik dan tijdens het cutten ineens begin met cardio en mijn kcal simultaan verlaag

mijn onderhoud weet ik niet echt vanbuiten ( maar ik blijf nu een tijdje op gewicht dus ik denk dat 2500 kcal mijn onderhoud moet zijn, indien ik ook train, indien ik niets doe denk ik dat 2300 ongeveer mijn onderhoud is)
ik eet zo'n 4 weken hetzelfde aantal kcal
dus zo'n 2750 op trainingsdagen en een 2450 kcal op rustdagen, indien ik in die 4 weken niet ben bijgekomen verhoog ik weer met zo'n 100-250 kcal elke dag.
Ik doe momenteel geen cardio omdat ik onder het jaar wat lui ben. Als ik ga cutten doe ik op mijn rustdagen 30 min cardio op low intensiteit op een fiets. Ik verlaag mijn kcal ook, ik denk dat ik laatst op zo'n 2100 kcal op trainingsdagen en 1800 kcal op rustdagen aan het cutten was. Het kan ook een 200 kcal meer zijn. Nog een reden waarom ik geen cardio doe als ik bulk, is omdat ik denk dat het effect op mijn lichaam groter is als ik dan tijdens het cutten ineens begin met cardio en mijn kcal simultaan verlaag

thanks voor je uitleg, maar ik heb je voedingsschema verkeerd gelezen. ik dacht dat je rond de 3800 kcals zat, maar dat waren de gr. my bad:o

19/04/2009 - Borst, voorkant en zijkant schouders, triceps (alles 4x12)

- incline bench press 4x12 @ 45 kg
- cable crossovers 4x12 @ 20 kg

- cable one arm front raises 4x12 @ 10 kg
- wide grip upright rows 4x12 @ 20 kg

- close grip bench press 4x12 @ 42.5 kg
- one arm reverse cable pulldowns 4x12 @ 10 kg

alles brandde echt hard, door die hoge reps

bij die upright row had ik nog over, maar ik moet het nog wat aanvoelen bij die oefening

20/04/2009 - Quadriceps, hamstrings, onderrug, kuiten, buik, (alles 4x12)

- squats 4x12 @ 70 kg
- step ups 4x12 @ 30 kg

- striaght legged, straight back deadlift 4x12 @ 60 kg
- lying leg curls 4x12 @ 17.5 kg

- seated calve raises 4x12 @ 60 kg

- cable crunches 4x12 @ 25 kg

Ik had na de squat en de step ups een ongelooflijk harde en pijnlijke onderrug. Een pomp in mijn onderrug die niet normaal was, ik probeerde mijn straight legged deadlift met 60 kg maar het was te pijnlijk, dan maar met 40 kg nog 3 setjes gedaan maar de vorm was slecht door de pijn. Dan mijn leg curls en kuiten gedaan en toen was de pomp uit de onderrug en ben ik opnieuw gestart met de straight legged deadlift en heb ik mijn 4 setjes van 60 kg kunnen doen. Had nog wel wat over op die oef maar zo'n pomp in de onderrug is echt k*t. Ik had in mijn ub/lb split ook dikwijls een onderrug pomp 2-3 dagen na mijn eerste benendag met de gewone deadlift erin.

22/04/2009 - Bovenrug, traps, achterkant schouders, biceps (alles 4x6)

- underhand chin ups 4x6 @ BW + 2.5 kg
- barbell rows 4x6 @ 62.5 kg

- barbell shrugs 4x6 @ 72.5 kg
- face pulls 4x6 @ 35 kg

- barbell curl 4x6 @ 30 kg
- one arm cable prone incline curl 4x6 @ 15 kg( moet met 2.5 kg verhoogd worden volgende week)

Laatst bewerkt:
23/04/2009 - Voorkant en zijkant schouders, borst, triceps (alles 4x6)

- bb bench press 4x6 @ 65 kg
- incline cable fly’s 4x6 @ 20 kg

- military press 4x6 @ 42.5 kg
- cable side raises 4x6 @ 12.5 kg

- skull crushers 4x6 @ 25 kg
- one arm cable tricep extensions 4x6 @ 10 kg

Laatst bewerkt:
gewicht was gisteren 60.4 kg

dat is 200 gram meer dan vorige week

nette trainingen kerel:thumbs:

Goed bezig hier! Mooie gewichten.

heb net de punten van mijn vorige examenreeks gekregen

voorlopig heb ik nog geen tweede zit, en van een paar vakken die doorlopen deze trimester heb ik al een overschot

ga proberen deze 5 weken nog 5-6 maal per week te trainen en tijdens de examens nog 3 keer per week te gaan

maar dat zijn zorgen voor over 5-6 weken :)

heb net de punten van mijn vorige examenreeks gekregen

voorlopig heb ik nog geen tweede zit, en van een paar vakken die doorlopen deze trimester heb ik al een overschot

ga proberen deze 5 weken nog 5-6 maal per week te trainen en tijdens de examens nog 3 keer per week te gaan

maar dat zijn zorgen voor over 5-6 weken :)

hehe, examens zijn ook wel belangrijk;):)

is misschien ook een mooi moment om ff een rust in te bouwen, na 5 weken 5/6 keer per dag te trainen. je gaat het nodig hebben.

maar hoeveel jaar train je nu? want ik wil eigenlijk wel eens weten met wat voor gewichten je begon op bijvoorbeeld je compounds. (want als ik het zo zie, heb je toch wel een redelijk fysiek opgebouwd met niet al te zware gewichten)

hehe, examens zijn ook wel belangrijk;):)

is misschien ook een mooi moment om ff een rust in te bouwen, na 5 weken 5/6 keer per dag te trainen. je gaat het nodig hebben.

maar hoeveel jaar train je nu? want ik wil eigenlijk wel eens weten met wat voor gewichten je begon op bijvoorbeeld je compounds. (want als ik het zo zie, heb je toch wel een redelijk fysiek opgebouwd met niet al te zware gewichten)

zoals je kan zien ben ik geregistreerd in juli 2004

het enige wat ik doen deed was pompen en trainen met een kettlertoestel en een total gym, niets serieus dus

later scheurde ik mijn kruisband van mijn knie en heb ik meer een jaar niks gedaan

in juni 2006 ben ik dan naar een fitness gegaan voor het vet eraf te trainen en sinds januari 2008 train ik thuis

mijn startgewicht bij de comounds zal z'n 10-15 kg lager liggen dan nu, denk ik. Ik weet dit niet zo goed meer. Ik zal morgen mijn oude schema's eens een keer opzoeken.

Ik train liever een hoger volume met hetzelfde gewicht dan steeds lager te gaan in reps voor te maxen. Ik doe dit om blessures te vermijden. Ik heb al eens 8 maanden niets kunnen doen en het was een hel. Dat wil ik nooit meer meemaken.

ik denk dat mijn vooruitgang, hoewel ik het zelf matig vind, vooral te danken is aan regelmaat. Geen trainingen missen enkel bij examens en bij zwaar ziek te zijn. Elke dag eten volgens schema. Enkel op gebied van training kan het bij mij nog beter, maar ik heb het gevoel dat ik het laatste jaar mijn lichaam wat beter leer kennen.

dat is idd klote van je blessures. maar je bent lekker bezig hoor kerel. en dedication is echt belangrijk, zoals in je handtekening staat vermeld.

ik moet er ook maar eens meer continuïteit in gooien..

Terug
Naar boven