XXL Nutrition

Pauw en Witteman; Rauw voedsel.

Ze zeggen dat dat jongetje hier ooit op het forum zat onder de naam SniperX

Deze vrouw heeft een ongelooflijke plaat voor haar kop. Dit is regelrechte kindermishandeling.

egt triest voor dat kind.
vond het trouwens wel typisch dat die vrouw er egt super verwelkt uit ziet.

Wat is voor jou precies het probleem hiervan?
Het tekort? Want dat heeft met de uitvoering temaken, hoeft niet aan het dieet te liggen.

En zo doet ze niet. Als die jongen absoluut niet iets anders zou mogen eten, had hij ook geen patat enzo gegeten. Ze overdrijft, dat ben ik met je eens.
Maar dat doe jij in mijn ogen ook heel goed :D

Met enig aarzeling zegt hij weleens een patatje te hebben gegeten, ik neem aan gewoon geproefd.
Beetje naief als jij denkt dat hij zou mogen zeggen "sorry ma, vandaag eet ik een frietje kapsalon". Dat is wat anders als eens een frietje te hebben geproefd van een vriendje.
Dat het dieet wellicht niet ongezond hoeft te zijn zou best kunnen, helaas doet ma het fout want het bewijs is toch wel zijn groeiachterstand. Dit is gewoon kindermishandeling.

extreem fanatisme is zowat altijd fout

het principe van raw-fooders is mij al langer bekend (nee, ik doe het zelf niet, heb het nooit gedaan) ik vond het altijd al te extreem.
Het probleem is dat deze vrouw daar niet ophoud.
Raw-fooders eten bijvoorbeeld wel rauwe eieren, rauwe vis, drinken rauwe melk( rechtstreeks van de boer)
als zij zich puur aan raw food zou houden zouden er geen tekorten hoeven te onstaan.

Ik denk dat dit ook is wat Patricia probeert te stellen.
Maar in dit specifiek geval zou je dus inderdaad kunnen twijfelen of je hier niet met kinderverwaarlozing te maken hebt. omdat zij haar gezichtspunten zo extreem heeft gemaakt en die overdraagt op haar kind waardoor hij aanwijsbare voedingsstoffen tekort komt.
Het kind heeft op dit moment niet zoveel keus, hij kan met haar mee doen, of haar compleet afvallen en wordt dan uit huis geplaatst. Het is algemeen bekend dat het veel verder moet gaan dan deze (milde) verwaarlozing voor een kind zijn moeder zal afvallen.

Wacht nog een paar jaar, onder 18 jarigen is dat niet meer zo raar dat ze tegen hun moeder in gaan. Alleen jammer dat sommige damage dan al zal zijn geschied :D

@DT; idd :)

Met enig aarzeling zegt hij weleens een patatje te hebben gegeten, ik neem aan gewoon geproefd.
Beetje naief als jij denkt dat hij zou mogen zeggen "sorry ma, vandaag eet ik een frietje kapsalon". Dat is wat anders als eens een frietje te hebben geproefd van een vriendje.
Dat het dieet wellicht niet ongezond hoeft te zijn zou best kunnen, helaas doet ma het fout want het bewijs is toch wel zijn groeiachterstand. Dit is gewoon kindermishandeling.
Dat zeg ik niet, en dat weet ik niet. Jij ook niet, het is slechts een vermoeden

---------- Post toegevoegd Fri 16 Nov 2012 om 19:49 ----------

Ik vind het trouwens meevallen hoe dat joch eruit ziet en klinkt. had je mij moeten zien toen ik 15 was.... Ik was tot mijn 18e altijd de kleinste van de klas en veel massa had ik ook bepaald niet.
Zijn groeihormoonproductie is ook heel laag. En aangezien hij een flik tekort heeft aan vetoplosbare vitamines, lijkt me dat dit wel degelijk door de voeding komt. Want ik neem aan dat vetten ook een belangrijke factor zijn bij die productie?

Maar dan opnieuw, dat was niet nodig geweest.

Laatst bewerkt:
@DT; idd :)

Dat zeg ik niet, en dat weet ik niet. Jij ook niet, het is slechts een vermoeden

---------- Post toegevoegd Fri 16 Nov 2012 om 19:49 ----------

Zijn groeihormoonproductie is ook heel laag. En aangezien hij een flik tekort heeft aan vetoplosbare vitamines, lijkt me dat dit wel degelijk door de voeding komt. Want ik neem aan dat vetten ook een belangrijke factor zijn bij die productie?

Maar dan opnieuw, dat was niet nodig geweest.

Haal het woordje slechts maar weg, een vermoeden kan soms zeer aannemelijk zijn. Als jij denkt dat een kind met zo'n moeder zelf mag/kan bepalen welk eten er vanavond op zijn bord ligt ben je verschrikkelijk naief.
Het meest voor de hand liggende lijkt me nog dat deze vraag vooraf was besproken en het kind van moeder moest beantwoorden dat hij heus wel eens een frietje heeft gegeten en zelf mag kiezen wat hij wil. Daar is moeder wel sluw in, maar daar kijk je natuurlijk zo door heen.

zelfs als gezegd zou worden dat hij zelf mag kiezen wat hij eet. kan hij dat niet.
het gaat niet alleen om het eten. Het is een loyaliteits- kwestie. Hij kan zijn moeder niet afvallen.

waar je dat onder andere ook heel goed merkt is in de manier waarop zij hem vraagt of hij nog iets wil zeggen tegen de dame van de kinderbescherming....:rolleyes:

maar dan nog blijf ik van mening dat je niet de gehele raw-food beweging gelijk mag stellen met dit geval. Deze vrouw gaat veel extremer dan dat.

• Topic Starter Topic Starter
zelfs als gezegd zou worden dat hij zelf mag kiezen wat hij eet. kan hij dat niet.
het gaat niet alleen om het eten. Het is een loyaliteits- kwestie. Hij kan zijn moeder niet afvallen.

waar je dat onder andere ook heel goed merkt is in de manier waarop zij hem vraagt of hij nog iets wil zeggen tegen de dame van de kinderbescherming....:rolleyes:

maar dan nog blijf ik van mening dat je niet de gehele raw-food beweging gelijk mag stellen met dit geval. Deze vrouw gaat veel extremer dan dat.

Pff daar kon je goed merken wat voor een vreselijk wijf het is.
Maar wat je zegt, hij kan zijn moeder niet afvallen.

Denk dat weinig kinderen dat zouden doen als ze zo zijn opgegroeid en niet beter weten.

En het is een feit dat hij zich fit voelt, als hij elke dag kapot moe was zou hij er wss anders/beter over nadenken, maar dat is het geval dus niet.

Laatst bewerkt:
Principe lijkt me niet gelijk verkeerd, de uitvoering (extreem en erg eenzijdig) wel.

Wat is dan het voordeel van alles rauw eten? Zolang je dingen niet laat aanbranden lijkt het mij geen toegevoegde waarde te hebben.

Wtf staat er ook op wikipedia:

Hiermee wordt dan bedoeld, dat de vele levende microben, die zich van nature in de gebezigde voedingsmiddelen bevinden, (onder andere vitamines en enzymen) niet bij de bereiding door verhitting gedood worden, maar blijven leven

Vitamines en enzymen zijn levende microben? :roflol:

die jongen kijkt toch ook gewoon doodongelukkig

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 11:53 ----------

wauw alleen groente fruit en noten, waar zijn de eiwitten en gezonde vetten dan

en ook nog eens niet naar school laten gaan i.v.m het eten, moet niet gekker worden

Biefstukkie kun je zo goed als rauw opeten :D

Wat mij vooral opviel is dat die jongen op geen enkele vraag een eenduidig antwoord geeft. Het is altijd tweeledig. "Wel en niet", "soms", "hangt er van af". De meest logische verklaring hiervoor lijkt me dat deze jongen bang is iets te zeggen dat zijn moeder niet bevalt. Hij is jong, en krijgt zonder leeftijdsgenoten weinig andere meningen te horen dan die van zijn moeder. Bovendien heeft hij weinig keus, als hij zegt dat hij dit niet wil, wordt hij uit huis geplaatst. En het blijft toch zijn moeder. Zoals hierboven al gezegd: hij is loyaal aan haar en dat kun je hem niet kwalijk nemen.

Over haar: dit is een eetstoornis. Een psychische stoornis. Zij heeft hulp nodig, deze verregaande manier om controle te behouden, die terugkomt in het eten, maar ook in het thuishouden van haar zoon is simpelweg niet gezond.

Jammer dat het eigenlijk niet om rauw eten gaat maar een of ander verknipt beeld van (op)voeding.. je kind leren rauwe melk, vlees/organen en groente te eten zou toch heel goed kunnen zijn.

Maarja hier is natuurlijk iets anders aan de hand en daardoor is er weer zo'n item van gemaakt dat die visie helemaal verkeerd belicht en niemand wat aan dat interview heeft. Op tv is sensatie ook belangrijker dan inhoud dus lekker elkaar dom houden, terwijl ik toch wel had gewild veel betere voeding te zijn gewend op school.

En waarom zou rauw beter zijn???

docu komt pas 17 dec op tv geloof ik. Kun je hem niet eerder zien ergens? weet iemand dat. Ja hij is in 'premiere' gegaan, maar neem aan dat het geen bioscoopfilm ofzo is

Groente (vlees weet ik niet goed) wordt moeilijker opgenomen en valt zwaarder al het rauw is.
Een koe heeft niet voor niks meerdere magen (als is gras moeilijk af te breken). Daarom begrijp ik dat Paleo dieet ook niet goed.
Dit is een theorie die ik bedacht heb:
ons lichaam is ingesteld en heeft duidelijk minder moeite met het verwerken van (half)gare groenten.
Mijn vermoeden is dat toen we nog jager-verzamelaars waren niet alleen groentes roosterden, maar zelfs kookten in hun eigen vocht door middel van stomen.
Ik denk dat ze planten-wortelen, knollen en dergelijke in grote bladeren wikkelden en in een smeulend (restant) vuur legden.
Deze manier van bereiding is heel natuurlijk en zie je bij zeer veel stemmen die nooit contact hebben gehad met elkaar en weinig contact hebben gehad met de moderne mens.
In ook veel moderne (zoals Aziatische) keukens zie je deze manier van bereiden.
Maar het is maar een theorietje.

Ik ben het eens met Patriciaa en Crisk.
Zijn moeder is extreem doorgeslagen wat resulteert in beperkte sociale activiteiten (geen school) en een eenzijdig dieet, terwijl dit niet zou hoeven.

Zelf ben ik een voorstander van rauw en zo onbewerkt eten. Ik eet bijvoorbeeld geen brood maar wel gekookte eieren en kwark, als is dit laatste vooral vanuit bodybuilding oogpunt. Ben ook vegetariër. Als je genoeg zaden, noten en avocado eet kom je gemakkelijk aan voldoende vetten en eiwit.

Terug
Naar boven