XXL Nutrition

Pecs ongetraind door Delt

Tuplad

Competitive Bodybuilder
Waardering
52
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
9%
Bij elke upper body press nemen mijn delts vrijwel meteen over... verzuren ook redelijk snel. Borst amper activiteit.

Heb het volgende geprobeerd om toch wat mijn borst mee te pakken want die groeit voor geen meter:
- Bench Press (plat, incline, decline: wijde grip, smalle grip, ellebogen naar buiten, ellebogen naar binnen, powerlifting style [met alle grips], floor presses, schouderbladen bij elkaar en uit elkaar, machine presses [incline, decline, plat, zittend, liggend])
- Flies (dumbbells, kabels, handpalmen naar elkaar, duimen naar elkaar, incline, decline, plat, met machine [eentje waarbij je handen moet strekken en andere waar je gewoon je armen in een L doet])
- Dips, Pullovers, ...
- Met opwarming, zonder opwarming, pre-fatigue van delts (want kan borst helemaal niet raken)
- Alle mogelijke lichaamsbewegingen (push-ups [wijd, smal, diamond, ellebogen binnen, buiten, 1 arm], ...)

Word er echt zot van, het is mij denk ik in 2 jaar 1 keer deftig gelukt om mijn borst te trainen en dat was toen ik koud de gym instapte en begon op te warmen met heel lichte dumbbells richting de 30 reps op een incline bank met ellebogen wijd open. Sindsdien is het mij niet meer gelukt.

Om een beeld te schetsen: het voelt zoals deadliften of squatten zonder dat je je glutes gebruikt. Borst is ook niet stijf de dag erna, wel mijn schouders en bovenrug. Borst groeit ook niet of amper (1cm over een half jaar) in omtrek, op foto's (over verschillende maanden) ook geen vooruitgang te zien.

Mijn delt voel ik wel heel goed bij elke press beweging, maar puur uit aesthetics wil ik een betere borst.

Training: 5/3/1
Deadlift + Reverse Hypers/Deficit Pulls, Pull-ups, Face Pulls/Rows
Military Press + Incline DB Bench Press, Chin-ups, Rows
Squat + Reverse Hypers, Chin-ups, Face Pulls/Rows
Bench Press + DB Bench Press, Chin-ups, Rows

Suggesties ?

Laatst bewerkt:
miss een idee om wat meer machines te gaan gebruiken? sluit je stabilisatie mee uit waar je wss je delts het meest voor gebruikt, (ook isoleerd een pec dek je pecs bijv. wat beter dan db flyes omdat je toch moet stabiliseren en die stabilisatie niet vanuit de borst komt)

• Topic Starter Topic Starter
Al vanalles geprobeerd met machines (check 1ste post) - nog steeds volledig delt. Bij het kijken naar mijn pec (bij oefeningen) spant ie zich ook niet echt op. Zware of lichte gewichten maakt niet uit. Het beweegt wel, maar echt opspannen doet het een milliseconde op het eeeeeinde van een oefening. Dus ik dacht, als ik nu eens gewoon doortrek (dus echt armen kruisen) met kabels... maar nope, weer delts.

Dacht dan om 1 arm flies te doen in een machine en gewoon hand op mijn borst leggen om te zien of mijn pec werkt. Spant zich wel op, maar 't is echt een ****ing retarded positie, zo kan je je pecs toch niet trainen (ik ga het iig blijven doen in de hoop :D)

trage herhalingen proberen? of met je benen in de lucht/op de bank en veel reps

trage herhalingen proberen? of met je benen in de lucht/op de bank en veel reps

Trage herhalingen ook gedaan na het lezen van T-Nation... 5 seconden naar beneden en heel explosief naar boven, ook 5 omlaag en 5 omhoog geprobeerd, gaat wel beter om te lokaliseren wat wat doet, maar borst is dan enkel een hulpje, wordt niet echt belast :(.

Ook een idee van T-Nation: smith machine voor de "not feelers". Heb hetzelfde geprobeerd als met een gewone bench: plat, incline en decline - verschillende grips en verschillende positie van ellebogen... same story.

Benen in de lucht maakt ook niet uit, schouder blijft overnemen.

Bij mij is me chest vooral sterker geworden van 5jes op bench met voeten op de bank en 5jes op bench 3/4 omhoog, dus voordat triceps overnemen stoppen. Ik druk(te) ook alles uit me triceps.
Gewoon een tijdje wekelijks doen en niet te zwaar beginnen

Staat genoteerd. Verdere suggesties welkom :D

Schouder trainen en dan pas borst doen, dat al geprobeerd

Schouder trainen en dan pas borst doen, dat al geprobeerd

Jep, pre-fatigue van delts... dan press ik gewoon minder maar nog steeds zwaar met delts. Normaal dumbbell bench ik sowieso na military presses, nu eens proberen om MP + DB Raises + Dumbbell Rows en dan pas benchen.

Bij incline dumbbell press een lichte draai (dus je duimen staan licht naar boven gericht als je de dumbbell vast hebt)
Dan spreek je veel meer je bovenkant aan in plaats van je delt

Thanks, morgen eens uitproberen!

Een goede bench techniek denk ik dat ook uitmaakt heb je daar wel eens opgelet

Bench gemakkelijk 110kg voor reps, PL stijl (so you think you can bench van Dave Tate).

Maak eens filmpje en laat eens checken voor je vorm en techniek

Fuark, ben er iets of wat aan uit.

Alles kwam neer op:
1) alles vergeten wat ik kende over oefeningen (qua schouderbladen bijeen, balans houden met voeten, ellebogen naar binnen etc.)
2) doen wat lekker aanvoelt, ook al ziet het er retarded uit

Kan mijn borst nu "degelijk" wat trainen. Flies en presses doen nog altijd weinig tot niks, maar low cable flyes (http://www.youtube.com/watch?v=vZXi1OiQ1I0) zijn wel de shit bvb.

Voor de rest: ontspannen. Ik ben zo geprogrammeerd om heel mijn lichaam te gebruiken als 1 geheel om een gewicht te duwen dat ik nooit mijn pec kon isoleren.

Voorstellen dat je je pec traint helpt ook met mind/muscle connection.

Zoek eens op atrainer flyes !

Wat ik ook een topoefening vind is:
- incline bankje in cablestation zetten (eerste standje incline, dus 15° ofzo)
- Bankje iets naar achter schuiven zodat je een beetje dezelfde beweging hebt als die low cable flies
- Alle functies van de borst benutten namelijk: - horizontale adductie (als gewone flies), - anteversie van het schoudergewricht (= frontraises), -endorotatie van het schoudergewricht (dus het schoudergewricht naar binnen draaien).

-> De oefening ziet er dus als volgt uit: je legt je op het incline bankje dat een beetje naar achter geschoven is, pak de hendels en dan doe je de flies. Het enige verschil met random flies is dat je je handpalmen naar naar voren draait wanneer je contracteert. Dus in de stretch positie zijn je handpalmen zo: '||', en dan draai je je zo '--'.

Give it a try ;)

guillotine press met trage eccentrische fase doet het voor mij

Terug
Naar boven