XXL Nutrition

Pecs ongetraind door Delt

Voor de rest: ontspannen. Ik ben zo geprogrammeerd om heel mijn lichaam te gebruiken als 1 geheel om een gewicht te duwen dat ik nooit mijn pec kon isoleren.

Voorstellen dat je je pec traint helpt ook met mind/muscle connection.

dan vind ik net dat je een stap achteruit gegaan bent in je training ^^

je kan je geen betere filosofie voorstellen dan je lichaam als een geheel te gebruiken :)

Als er jonge kerels in de training dat komen vragen, dan laat ik ze altijd volledig opnieuw beginnen.

Benchen vanaf 0. Er zijn gewoon erg veel mensen die slecht leren benchen en zo blijven duwen dan. Ook erg ****ed up als je dan je schouder sloopt.

Ik zou zeggen, gewicht droppen en dan zoeken tot je het voelt.
Eventueel eerst dumbbellpressen.

• Topic Starter Topic Starter
dan vind ik net dat je een stap achteruit gegaan bent in je training ^^

je kan je geen betere filosofie voorstellen dan je lichaam als een geheel te gebruiken :)

Achteruit gegaan ben ... in wat ?

De kracht en techniek zijn er, ik duw heel hard met mijn triceps, lats, delts en op't einde borst. Maar daar groeit mijn borst niet van, wat zou ik dan moeten doen logischerwijze ? Isoleren.

Ik had heel veel problemen en dan mijn borst aan te pakken met een press of fly, want ik ben zo geprogrammeerd om met heel mijn lichaam te duwen dat het gewoon een nutteloze tijdverspilling was om te isoleren.

Nu doe ik gewoon mijn kracht sets (5/3/1) op de ouderwetse powerlifting wijze, en daarna volgt een verandering van ingesteldheid en ga ik isolatie oefeningen uitvoeren om een schoner fysiek te bekomen.

Powerbuilding op zijn best ? :D

Dat is wat ik ook doe, maar je moet bij BP niet je borst proberen isoleren...

Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld eerst je borst vermoeien met cable flyes en dan BP gaan doen, dan gaat je borst eerst failure hitten, en niet je tricep of schouders

Dat is wat ik ook doe, maar je moet bij BP niet je borst proberen isoleren...

Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld eerst je borst vermoeien met cable flyes en dan BP gaan doen, dan gaat je borst eerst failure hitten, en niet je tricep of schouders

Powerlifting is nog altijd prioriteit en ik wil zo vers mogelijk gaan benchen, dus geen pre-exhaustion.

Als er jonge kerels in de training dat komen vragen, dan laat ik ze altijd volledig opnieuw beginnen.

Benchen vanaf 0. Er zijn gewoon erg veel mensen die slecht leren benchen en zo blijven duwen dan. Ook erg ****ed up als je dan je schouder sloopt.

Ik zou zeggen, gewicht droppen en dan zoeken tot je het voelt.
Eventueel eerst dumbbellpressen.

Daar ben ik het mee eens...
Wat ik vroeger geleerd heb: eerst benchen, zwaar benchen, en dan nog wat isoleren met db's om het af te werken.
Triceps deden toen het grootste deel van het werk bij het benchen, en tegen dat ik aan het db pressen of db fly kwam, kon ik amper 12 reps maken met nutteloze gewichten, omdat mijn schouders zo kapot waren.

Wat ik nu doe: eerst 8-15 reps maken met db's, zeer geconcentreerd op borst, en ondertussen ben ik ook opgewarmd. Dan pas ga ik benchen met de echt zware gewichten, en voel ik mijn borst meer meewerken.

Daar ben ik het mee eens...
Wat ik vroeger geleerd heb: eerst benchen, zwaar benchen, en dan nog wat isoleren met db's om het af te werken.
Triceps deden toen het grootste deel van het werk bij het benchen, en tegen dat ik aan het db pressen of db fly kwam, kon ik amper 12 reps maken met nutteloze gewichten, omdat mijn schouders zo kapot waren.

Wat ik nu doe: eerst 8-15 reps maken met db's, zeer geconcentreerd op borst, en ondertussen ben ik ook opgewarmd. Dan pas ga ik benchen met de echt zware gewichten, en voel ik mijn borst meer meewerken.

Jup;)

Ja, maar dat had je toen kunnen toepassen, toen je was je bezorg om je borst, nu powerliften.

Ik ben nog altijd bezorgd om mijn borst, daarom doe ik eerst mijn bench à la PL en dan pecs isoleren met DB bench press, cable flies, machine flies, etc.

hoe diep laat je de stang zakken met benchpress?

er zijn mensen wat niet de borst aanraken of hem meteen weer omhoog duwen. ik laat hem even rusten op de borst en dan weer omhoog drukken. dan kan je niks anders dan vanuit je borst duwen.

Dat is paused BP.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 14:02 ----------

Ik raak gewoon men borst aan en duw hem dan weer omhoog.

misschien moet die dat eens proberen

misschien moet die dat eens proberen

Als hij pl stylw bencht kan je er wel vanuit gaam dat hij pauzeert.

Enige wat ik nog kan meegeven dat is om voor de spiegel te staan en je borst zo goed mogelijk aan te spannen, kijken of het beter kan en daar even op oefenen. Tegen de tijd dat je dat gevoel onder de knie hebt moet je proberen om dat gevoel terug te krijgen bij je flyes etc. Klinkt misschien raar maar bij mij werkte het.

Hoe dat zo? Je kan er even goed vanuit gaan als iemand zegt pl style dat ie de bar gewoon laat bouncen op zen borst.
Neen, daarom vermeld ik er ook bij: ik doe PL, ik pauzeer op mijn borst.

Kixat: visualiseren en opspannen etc. ben ik inderdaad mee bezig, helpt wel een beetje! ik probeer ook machine flies voor de spiegel te doen bvb en echt goed kijken naar borst en zoveel mogelijk proberen op te spannen.

Terug
Naar boven