XXL Nutrition

Peesblessure

thuur

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
88kg
Dag iedereen.

onlangs heb ik een ogenschijnlijk onschuldige blessure opgelopen aan de pees welke mijn biceps met mijn onderarm verbind.
Tijdens curlstang oefening (2X27,5) werd de laatste rep. met een vrij ongebruikelijke beweging afgemaakt (had toevallig die dag geen assistentie) waardoor er een flinke pijnscheut door mijn arm vloog. Vanwege een lange reis heb ik sinds dien 6 weken totale rust gekregen. Echter, na mijn vakantie die training weer begon bleek de pees nogsteeds zeer gevoelig bij belasten.
Is het nu verstandig om deze spier totaal te ontzien totdat de klachten afnemen? Of moet je, om herstel te versnellen, de pees licht blijven belasten?

Dag iedereen.

onlangs heb ik een ogenschijnlijk onschuldige blessure opgelopen aan de pees welke mijn biceps met mijn onderarm verbind.
Tijdens curlstang oefening (2X27,5) werd de laatste rep. met een vrij ongebruikelijke beweging afgemaakt (had toevallig die dag geen assistentie) waardoor er een flinke pijnscheut door mijn arm vloog. Vanwege een lange reis heb ik sinds dien 6 weken totale rust gekregen. Echter, na mijn vakantie die training weer begon bleek de pees nogsteeds zeer gevoelig bij belasten.
Is het nu verstandig om deze spier totaal te ontzien totdat de klachten afnemen? Of moet je, om herstel te versnellen, de pees licht blijven belasten?

Dat is k*t man.

Misschien moet je er ff mee naar de huisarts. Als ie gescheurd is moet je wel ff dimmen.

Beter naar een Fysiotherapeut, huisarts kan er weinig aan doen..

Eventueel wel.

Het is gebruikelijk dat je eerst naar een huisarts gaat. Deze beoordeelt de klachten en stuurt je eventueel bij noodzaak of op verzoek van de patiënt door voor verder onderzoek of voor behandeling.

Ik heb zelf ook een peesblessure in allebei me schouders van rugby, heb er al een paar maanden last van, ik was al die tijd gewoon doorgegaan met krachttraining (geen rugby meer). Het gaat wel langzaamaan steeds beter, eerste week kon ik me jas amper aantrekken, nu voel ik het in het dagelijkse leven nauwelijks meer. Kan alleen bepaalde oefeningen niet (zwaar) meer doen, zoals dippen en bepaalde schouder en triceps oefeningen.

Ik had eigenlijk verwacht dat het vanzelf zou genezen, maar omdat het zo lang duurt heb ik toch maar een afpraak gemaakt met de huisarts, aanstaande donderdag.

Maar iig wat de mensen die er redelijk wat verstand van hebben tegen mij gezegd hebben is dat je de geblesseerde pees juist licht moet belasten. Totale rust is volgens hun helemaal niet goed, dan gebeurt er niets qua herstel.

Het beste kun je natuurlijk een arts raadplegen, maar tot die tijd zou ik lichte belasting aanraden.

Eventueel wel.

Het is gebruikelijk dat je eerst naar een huisarts gaat. Deze beoordeelt de klachten en stuurt je eventueel bij noodzaak of op verzoek van de patiënt door voor verder onderzoek of voor behandeling.

Hoezo gebruikelijk, een huisarts 1e standaard regel is... Neem maar een paracetamol en neem even rust...:p

Terug
Naar boven