XXL Nutrition

Peiling Vlaamse / Europese Verkiezingen + Stemtest

Peiling Peiling Vlaamse verkiezingen 2009: wat stem jij?

• Open-VLD

Stemmen: 5 6,6%
  • CD&V

Stemmen: 0 0,0%
  • SP.a

Stemmen: 1 1,3%
  • N-VA

Stemmen: 11 14,5%
  • LDD

Stemmen: 7 9,2%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 16 21,1%
  • Groen

Stemmen: 1 1,3%
  • SLP

Stemmen: 3 3,9%
  • Andere partij

Stemmen: 4 5,3%
  • Blanco/ongeldig

Stemmen: 2 2,6%
  • Ik weet het nog niet

Stemmen: 3 3,9%
  • Ik ben (nog) niet stemgerechtigd

Stemmen: 2 2,6%
  • Nederlander, stem niet.

Stemmen: 21 27,6%

• Totaal stemmers
    76
als echte Vlaming kan ik niet anders stemmen dan op :
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

de enigste partij die nog serieus te nemen is, met gedreven en bekwame mensen :thumb:

1Open VLD en daarna 2SLP komt uit die standaard test, ben ik goed bezig?:P

1: LDD
2: Vlaams Belang
3: NVA

-Vlaams Behang
-N-VA
-Open VLD
-LDD
-CD&V
-SP.a
-SLP
-Groen

gelukkig mag ik de komende 5 jaar niet stemmen, dat wordt lekker lang uitslapen op zondag zonder eens een boete te krijgen! :D

Vlaanderen: op SLP (lijsstem ofwel op de lijsstrekster)

Europa: Open Vld wrs (Guy Verhofstadt)

VLB
SP.a
Groen
NVA
LDD

Weliswaar een enkele vraag met "geen mening" moeten beantwoorden, omdat ik geen idee heb waar het over gaat:p

VLB
SP.a
Groen
NVA
LDD
CD&V
SLP
Open VLD

• Topic Starter Topic Starter
-Vlaams Behang
-N-VA
-Open VLD
-LDD
-CD&V
-SP.a
-SLP
-Groen
:eek: !

Wat is er met je aan het gebeuren Eric? :D

Maar ff serieus, het VB is een pak minder extreem geworden tegenover vroeger en in vergelijking met PVV zijn het eigenlijk meer centrum-rechtsen met erg sociale punten. Eigenlijk zijn de enige scherpe hoekjes bij het VB nog die paar extremisten zoals De Winter en consorten, de rest is al sterk gematigd.

VLB
SP.a
Groen
NVA
LDD
CD&V
SLP
Open VLD
Rechts en links bovenaan en vlak onder elkaar, merkwaardig, maar het kan blijkbaar :)

ik heb ook 10 keer de geen mening knop gehit???
allemaal rare uitdrukkingen als inplanten, VRT, jobkorting, supertrucks, De Lijn, wtf is een mandaat , et gaat maar door :o
  • inplanten: plaatsen, vestigen (wat eigenlijk geen algemeen/correct Nederlands is, normaal alleen voor het inplanten van een boom of hart)
  • VRT: Vlaamse Radio- en Televisieomroep (staatszender)
  • Jobkorting: Iedereen die werkt kreeg een korting op de belasting, verleidingstruc van de links-liberalen
  • supertrucks: zeer lange vrachtwagens met dus grotere capaciteit
  • De Lijn: openbaar vervoer in Vlaanderen
  • mandaat: voordracht ve kandidaat op de verkiezingslijst

Haha thx, eerste cursus Vlaams:)

Ik ga voor NVA. Lijst Dedecker spreekt me ook wel aan maar ik heb nu eenmaal meer vertrouwen in Bart De Wever dan in Dedecker.

Ik ga voor NVA. Lijst Dedecker spreekt me ook wel aan maar ik heb nu eenmaal meer vertrouwen in Bart De Wever dan in Dedecker.
Als ik de peilingen zo wat volg, en de fora, dan zie ik overal NVA aan de top, volgens mij gaan ze dus echt een monsterscore halen, meer dan VB en LDD misschien wel. Het zou iig niet zo vreemd zijn. Het is de enige partij die nog een beetje in het centrum ligt en niet de kiezer constant beriegd/vol met opportunisten en overlopers zit.

stem wel blanco

ging op ldd stemmen, maar na al die soapdrama tegenwoordig hoeft het niet meer
en de rest zijn sukkelaars (nva onthouden)

Is dat hetzelfde als niet stemmen? Of is dat meer dat je laat weten dat in geen van de partijen iets ziet

:eek: !

Wat is er met je aan het gebeuren Eric? :D

Maar ff serieus, het VB is een pak minder extreem geworden tegenover vroeger en in vergelijking met PVV zijn het eigenlijk meer centrum-rechtsen met erg sociale punten. Eigenlijk zijn de enige scherpe hoekjes bij het VB nog die paar extremisten zoals De Winter en consorten, de rest is al sterk gematigd.

:D Bij de Europese stemwijzer voor Nederland had ik VVD bovenaan. Voor landelijke verkiezingen (Nederland)kom ik wel uit op een linkse partij. Maar goed zo'n stemwijzer is een indicatie, het volledige programma doornemen per partij blijft toch aan te raden als je echt een keuze wil maken.

Terug
Naar boven