MuscleMeat

Peiling Vlaamse / Europese Verkiezingen + Stemtest

Peiling Peiling Vlaamse verkiezingen 2009: wat stem jij?

• Open-VLD

Stemmen: 5 6,6%
  • CD&V

Stemmen: 0 0,0%
  • SP.a

Stemmen: 1 1,3%
  • N-VA

Stemmen: 11 14,5%
  • LDD

Stemmen: 7 9,2%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 16 21,1%
  • Groen

Stemmen: 1 1,3%
  • SLP

Stemmen: 3 3,9%
  • Andere partij

Stemmen: 4 5,3%
  • Blanco/ongeldig

Stemmen: 2 2,6%
  • Ik weet het nog niet

Stemmen: 3 3,9%
  • Ik ben (nog) niet stemgerechtigd

Stemmen: 2 2,6%
  • Nederlander, stem niet.

Stemmen: 21 27,6%

• Totaal stemmers
    76
Open VLD .

Vlaams Belang!!!

Kan iemand nog wat uitleg geven over LDD? Wat er goed en minder goed aan is?

Als Nederlander kwam ik uit op:
GROEN! Wat houdt dat in?

Kan iemand nog wat uitleg geven over LDD? Wat er goed en minder goed aan is?

Economisch rechts en ethisch vrij progressief. Vrij grote mond. Het zou in ieder geval interessant zijn mocht hij mee aan de macht komen om te kijken hoeveel van zijn programma hij daadwerkelijk kan verwezenlijken. Wordt ook nogal snel afgebeeld als populist.

Als Nederlander kwam ik uit op:
GROEN! Wat houdt dat in?

Dat je - quoting Bart De Wever - "de waanzin voorbij bent". :D

Economisch rechts en ethisch vrij progressief. Vrij grote mond. Het zou in ieder geval interessant zijn mocht hij mee aan de macht komen om te kijken hoeveel van zijn programma hij daadwerkelijk kan verwezenlijken. Wordt ook nogal snel afgebeeld als populist.

Dat je - quoting Bart De Wever - "de waanzin voorbij bent". :D

:D Ik ken Bart de Wever niet. Maar is het vergelijkbaar met GroenLinks in Nederland ofzo.

Trouwens als Nederlander heb ik op meer dan de helft van de vragen: geen mening geantwoord:D

:D Ik ken Bart de Wever niet. Maar is het vergelijkbaar met GroenLinks in Nederland ofzo.

Trouwens als Nederlander heb ik op meer dan de helft van de vragen: geen mening geantwoord:D

Jep, is denk ik wel vergelijkbaar met Groen. Economie mag niet meer groeien omdat dat de natuur schaadt waardoor er dus minder staatsinkomsten zijn en anderzijds willen ze wel torenhoge uitgaven doen. Slaat natuurlijk nergens op.

Jep, is denk ik wel vergelijkbaar met Groen. Economie mag niet meer groeien omdat dat de natuur schaadt waardoor er dus minder staatsinkomsten zijn en anderzijds willen ze wel torenhoge uitgaven doen. Slaat natuurlijk nergens op.

Persoonlijk vind ik de natuur ook wel iets belangrijker dan de economie. Van mij hoeft onze economie niet veel verder meer te groeien, en moeten we ons gaan richten op het behoudt van de wereld.

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk vind ik de natuur ook wel iets belangrijker dan de economie. Van mij hoeft onze economie niet veel verder meer te groeien, en moeten we ons gaan richten op het behoudt van de wereld.
Het hoeft geen of-of verhaal te zijn, kan best en-en zijn. Er zijn reeds voorbeelden van grote bedrijven die dat concept begrepen hebben en het lijkt ook zeker die richting uit te gaan in de toekomst. Er is geen reden om te denken dat economische groei altijd een verslechtering van het milieu betekend. Het vraagt alleen wel de nodige knowhow en juiste ingesteldheid om ecologisch te gaan denken en werken.

De economie mag natuurlijk niet ondergeschikt zijn aan iets anders. De economie is gewoon de backbone van onze samenleving. Deze is nu aan het krimpen en zal vervolgens weer moeten groeien om te herstellen uit de huidige crisis. Als je de plannen van Groen! en GroenLinks van dichterbij bekijkt dan zijn die weinig realistisch. Zoals elke partij zijn er goede ideetjes bij, maar als die mensen de absolute macht zouden krijgen dan zou het slecht aflopen met onze welvaart. Overigens zijn de groene partijtjes niet nodig, de meeste partijen/politici zijn tegenwoordig bezig met milieu, zelfs een voor ons nog relatief rechtse Obama.

Het hoeft geen of-of verhaal te zijn, kan best en-en zijn. Er zijn reeds voorbeelden van grote bedrijven die dat concept begrepen hebben en het lijkt ook zeker die richting uit te gaan in de toekomst. Er is geen reden om te denken dat economische groei altijd een verslechtering van het milieu betekend. Het vraagt alleen wel de nodige knowhow en juiste ingesteldheid om ecologisch te gaan denken en werken.
Daar heb je wel een punt.
Maar meeste bedrijven nemen het toch niet zo nauw met het milieu. neem bijvoorbeeld oliemaatschappijen.
Hun interesse ligt vooral in het feit dat mensen milieubelastende auto's kopen en gebruiken. Zij zullen nooit auto's op electriciteit gaan prmoten bijvoorbeeld.
Een partij als GroenLinks is voor vergaanbde subsidie om dit soort dingen te stimuleren. Andere partijen zijn hier wat gematigder in.

De economie mag natuurlijk niet ondergeschikt zijn aan iets anders. De economie is gewoon de backbone van onze samenleving. Deze is nu aan het krimpen en zal vervolgens weer moeten groeien om te herstellen uit de huidige crisis. Als je de plannen van Groen! en GroenLinks van dichterbij bekijkt dan zijn die weinig realistisch. Zoals elke partij zijn er goede ideetjes bij, maar als die mensen de absolute macht zouden krijgen dan zou het slecht aflopen met onze welvaart. Overigens zijn de groene partijtjes niet nodig, de meeste partijen/politici zijn tegenwoordig bezig met milieu, zelfs een voor ons nog relatief rechtse Obama.

Over dat realisme valt te twisten. In de huidige maatschappij misschien niet. Maar in mijn utopie zou het best realtisch zijn (ik weet het, dat is tegenstrijdig).
Ik stem graag voor een ideologie waar ik erg achter sta dan dat iks tem voor realisme waar ik totaal neit achter sta. Zo hoop ik dat er toch een gedeelte van mijn utopie gerealiseerd kan worden.

Dat veel partijen bezig zijn emt milieu is opzich waar, maar gaat er ook om over op welke manier ze daarmee bezig zijn. Veel partijen die met groen bezig zijn sta ik niet achter, of leggen er niet genoeg de nadruk op.

Zodoende dus.

Economie mag niet groeien :rolleyes:

Ik weet het niet wat de gevolg is van hun beleid, maar ik krijg niet de indruk dat ze NIET willen dat de economie groeit omdat ze het vaak hebben over het creatie van jobs door te investeren in de groene energie.

Als we 4/5de van onze tijd werken, dan krimpt de economie ofzo ? Zoiets moet je me toch wel duidelijker uitleggen hoor...

• Topic Starter Topic Starter
Minder werken zal een daling van de arbeidsproductiviteit betekenen, wat normaal gezien leidt tot een daling van de economische groei.

Groen! zou natuurlijk graag zien dat er meer banen ontstaan in de ecologische industrie, maar als het louter gaat om meer banen en niet meer productiviteit dan betekend dit niet noodzakelijk een economische groei.

Groen! heeft enkele leuke ideeën, maar het plan dat werd voorgelegd door Vogels is weer heel wat anders dan het VIA plan van de Vlaamse regering waarop men nu wil verder bouwen. Het is onrealistisch om te denken dat Groen! hun plan kan uitvoeren. Wel zou het verstandig zijn als Vlaanderen inderdaad ook op ecologisch vlak meer gaat investeren, daar is eigenlijk niets mis mee. Maar we moeten vooral zorgen dat elke euro die we uitgeven ook voldoende gaat renderen. Risico's nemen en gekke dingen doen is nu niet verstandig.

Minder werken zal een daling van de arbeidsproductiviteit betekenen, wat normaal gezien leidt tot een daling van de economische groei.

+ (en dit weet ik uit de economielessen) meer vrije tijd = meer tijd om te consumeren. Dus moet er ook meer gewerkt worden om die stijgende vraag bij te houden. Bijgevolg is het niet echt mogelijk om zomaar minder te werken.

Maar minder werken = minder loon = minder consumeren ??? :roflol:

Ik heb de prog van groen! niet gelezen, maar kan me echt niet voorstellen dat een partij niet voor economische groei wilt :roflol:
Minder economische groei...ok, daar kan ik nog inkomen. Maar geen groei meer is toch belachelijk...

Economische groei gaat in onze maatschappij tegenin het milieubehoud. Hoe harder de economie groeit, hoe meer het milieu wordt verwaarloost voor een stuk.

Kan je zien aan bv, een half jaar geleden, de dure brandstofprijzen: gevolg, mensen nemen openbaar vervoer of rijden met collega's mee. Minder Co in de lucht hierdoor= goed voor het milieu...

Economische groei betekend grotere afzet van producten, er wordt meer gekocht en meer geconsumeerd, wat leidt tot milieuvervuiling, en het is dat wat groen niet wilt natuurlijk....

ik ga voor lijst dedecker :D
Stond op nummer 1 toen ik de stemtest deed gevolgd door de nva en vlaams belang en dan heb ik alle vragen nog eens vergeleken en op basis daarvan stem ik all the way voor de LDD :D

Terug
Naar boven