Fitness Seller

Periodisatie?

Antropoid

El Jefe de la tribu
Elite Member
Waardering
89
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Ben even benieuwd. Wie van jullie hier heeft wel eens getraind met periodisatie?
En hoe is dat bevallen?

Ik wil van af volgende week 3 weken mengtraining doen en dan daarna 3 weken maximale kracht.

nog nooit. Ik doe al jaren elke week "vollenbak"

Is 3 weken daarvoor niet wat kort?
Er zal meer uit te halen als je je perioden qua lengte misschien wat aanpast en op elkaar afstemt.
Wat ben je van plan na die 6 weken?

• Topic Starter Topic Starter
Martinus zei:
Is 3 weken daarvoor niet wat kort?
Er zal meer uit te halen als je je perioden qua lengte misschien wat aanpast en op elkaar afstemt.
Wat ben je van plan na die 6 weken?

Gewoon weer een week of 6-8 hypertrophy trainen en dan weer een periode inlassen specifiek voor kracht.

denk ook dat 6 weken te weinig is om echt goed die wisselwerking te hebben. ik zou echt min. 3 maanden opkracht trainen.

training op periodisatie? nou, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar elke week 'vollen bak' trainen is imo zeker en vast niet de manier om op lange termijn ergens te geraken. neem nu 3xl, zijn trainingen zijn de laatste jaren ook geperiodiseert, en je ziet waar hij staat qua kracht en massa. en ik zou ook eerder opteren voor 3 maanden kracht...

ik zou het eerder zo doen : 3 maanden voorbereiding, dus vooral op techniek, en explosiviteit. daarna ga je zuiver voor massa gedurende 3 maanden. in de volgende periode ga je voor een combinatie, niet volledig massa, niet volledig kracht, maar tussenin zo. en uiteindelijk sluit je het jaar af met een pl gericht schema met aan het einde een goede maxing out :D

Ik ben nu ook bezig met periodisatie, bevalt me goed, af en toe moet je terug in gewicht en dat is wat minder... maar je weet zeker dat je daarna wel weer gewichten gaat heffen die je nog nooit gehefd hebt!

Spike zei:
training op periodisatie? nou, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar elke week 'vollen bak' trainen is imo zeker en vast niet de manier om op lange termijn ergens te geraken. neem nu 3xl, zijn trainingen zijn de laatste jaren ook geperiodiseert, en je ziet waar hij staat qua kracht en massa. en ik zou ook eerder opteren voor 3 maanden kracht...

ik zou het eerder zo doen : 3 maanden voorbereiding, dus vooral op techniek, en explosiviteit. daarna ga je zuiver voor massa gedurende 3 maanden. in de volgende periode ga je voor een combinatie, niet volledig massa, niet volledig kracht, maar tussenin zo. en uiteindelijk sluit je het jaar af met een pl gericht schema met aan het einde een goede maxing out :D

is er nog een bepaalde reden waarom je techniek>massa>massa/kracht>kracht doet? ik bedoel, wat is je redenering om het in deze volgorde te doen?

het is zoals deze redenering : twee stappen vooruit, één stap achteruit.

wat ik zei was gewoonweg een voorbeeld weet je, het belangrijkste is dat je je training doorheen het jaar gewoon in fasen onderverdeeld. ik dacht aan massa/kracht om een minder brutale overgang naar zuivere kracht te verkrijgen.

wazzup zei:
Ik heb "korte 3x3" laatst gedaan... volume-gedeelte en daarna een kracht gedeelte... hupsakee 10 kilo in squat erbij (en dat ondanks rugproblemen in het begin)....

http://www.deepsquatter.com/strength/archives/korte.htm

is dat periodisatie ?

W.

Lijkt geloof ik meer op een microcylce uit een periodisatie maar ik ben geen expert op dat gebied.

Heb er pas slechts 1 boek over gelezen van Tudor Bompa en daar wil ik nu een schema/richtlijn uit gaan volgen

Thanks Spike ik zal eens gaan letten op die 2 stappen vooruit 1 achteruit.

Frietbakker, wat voor macrocycle volg jij?

Terug
Naar boven