Fitness Seller

Persoonlijk voedingsschema?

Héél erg bedankt Banshee. Die 500 + en - van je BMR Wist ik.
En ja. Dat was idd mijn vraag. Héél erg bedankt voor een simpel antwoord.

Ivm testosteron? Ja ok. Maar OMG moet dit dan echt op deze manier? :rolleyes::rolleyes:
Het is + of -500kcal van je onderhoud.... niet je BMR ;)

Ik zou ook willen afraden om een splitschema te doen als je zo licht bent, je moet massa kweken en dat doe je door een hoge trainingsfrequentie aan te nemen waardoor je spieren sneller zullen groeien. Dus weg met dat splitschema en een full body programma gaan volgen met alleen maar focus op compound oefeningen.

Héél erg bedankt Banshee. Die 500 + en - van je BMR Wist ik.
En ja. Dat was idd mijn vraag. Héél erg bedankt voor een simpel antwoord.

Ivm testosteron? Ja ok. Maar OMG moet dit dan echt op deze manier? :rolleyes::rolleyes:
Je leert het wel apprecieren :roflol:

Het is 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
Rest koolhydraten

Dit is gebaseerd op volledig gewicht

• Topic Starter Topic Starter
Zo alweer meer dan een maand later.

Schema
van Muscle Meat (met beetje aanpassing door mijzelf over de tijd heen):
1. 2 gekookte (hele) eieren + groene groenten + multi-vitamine + 3x vitD3 caps + 1000mg vitC + 150gr volkoren havermout met 1 scoop whey isolaat
Workout dag:
w1. 20-30min voor trainen preworkout supplement shake + 5gr creatine
w2. Intra workout: 10-15gr BCAA in flesje water
w3. Post workout (45 min later): 1 scoop (20gr eiwit) whey isolaat + 30gr dextrose + 5gr creatine
2. 250gr zilvervlies rijst (of 90gr ongekookte rijst) + 100g kipblokjes + groene groenten + 100gr ananas of ander fruit
3. 250gr zilvervlies rijst (of 90gr ongekookte rijst) (rustdag: evt. halve hoeveelheid rijst) + 100g kipblokjes + groene groenten
4. 100gr kip + groene groenten. Evt alternatief soms tegen de saaiheid. brood+tomaat+komkommer+uit+ei+100gr kip+peper
5. Hetzelfde als maaltijd #4.
6. 500gr magere kwark + 1000mg vitC + 3000mg omega3
7. Eigen extra supplementen voor gewrichten (vlak voor slapen gaan).

Opmerkingen:
- Groente groenten mogen onbeperkt worden gegeten.
- Maaltijden 2&3 en 4&5 eet ik regelmatig tegelijk i.v.m. tijd/mogelijkheid maar de dagelijkste hoeveelheid blijft hetzelfde. Van wat ik kon vinden is er niet bepaald wetenschappelijk bewijs dat het uitmaakt hoeveel maaltijden ik per dag eet (mits de hoeveelheid hetzelfde blijft). Echter vind ik het wel belangrijk om nooit honger te hebben (dan moet er iets niet goed zijn gegaan die dag maar dit is zeer zeldzaam).
- Ik eet soms wat extra koolhydraten omdat ik toch denk dat dit eetschema net ietsje aan de lichte kant is voor iemand met een hoge verbranding.
- 1 tot 2 cheat-meals per week.
- Rijst is meestal met een random (low-fat) saus zodat ik het naar binnen kan werken. Soms eet ik het gewoon droog.

Zo ver ben ik redelijk tevreden met de resultaten na ~1 maand. Vet op de zij en buik is weer netjes weg (ging erg snel) en 6pack begint weer goed zichtbaar te worden terwijl spiermassa bleef toenemen. Met name de binnenkant kuiten (eindelijk!) maar dit laatste had waarschijnlijk weinig met het eetschema te maken. En de borst (die al te snel groeide) lijkt nog sneller te gaan nu.

Zijn er nog evt. supplementen aan toe te voegen? Ook hoe belangrijk is de groene groente eigenlijk?

Ik zou ook willen afraden om een splitschema te doen als je zo licht bent, je moet massa kweken en dat doe je door een hoge trainingsfrequentie aan te nemen waardoor je spieren sneller zullen groeien. Dus weg met dat splitschema en een full body programma gaan volgen met alleen maar focus op compound oefeningen.
Dit begrijp ik niet. Ik volg een splitschema omdat ik meer rust nodig heb. Ik merkte dat als ik 2 dagen achter elkaar train (of full body workouts) deed ik veel minder kon doen omdat ik nog moe was van de dag ervoor. Om de dag trainen voelt (voor mij) precies goed en komt neer op 3.5x per week.

Ook zie ik soms de meeste gains tijdens een rustweek (5 dagen). Ik geloof niet in hoge trainingsfrequenties voor mijn lichaamtype (ecto / hoge verbanding + spieren blijven lang moe). Tenzij ik een voedingsstof mis waardoor mijn spieren te langzaam herstellen? Ik merkte dit goed bij pyramide-sets en schema's waarbij 1 spiergroep veel aan de orde kwam. Ging gewoon niet meer, de spieren verzuurden te snel en bleven te lang moe. En voldoende rust tussen sets.

Betreft compounds, die heb ik met name ja. Qua reps: 12-15 reps voor benen, 15 voor schouders, 20 voor buik, 12 voor de rest.

Enige probleem dat ik heb is dat sommige spieren veeeeeel sneller gaan dan andere. De bovenbenen & borst spieren bijvoorbeeld groeien abnormaal snel, de kuiten bijna niet en de onderarmen helemaal niet (langer gewichten vasthouden is niet voldoende ik moet ze echt apart gaan trainen denk ik). Ik heb echt nog van die ecto-tiener onderarmen (ziet niet uit) en dan van die relatief dikke bovenarmen en met name borstspieren. 57kg (sorry 58 nu) en dan zulke borsten (nee ik gebruik geen illegale middelen) geen idee hoe dat kan. Borst blijft maar ongeremd groeien terwijl de meeste andere spiergroepen steeds langzamer gaan en ik train de borst niet eens veel (misschien dat ik ze teveel passief train ofzo?).
De kuiten en onderarmen zijn gewoon triest. Ik train ze ook elke trainings-dag en split ze niet eens meer. Maar het blijft meh.

Misschien ook tijd voor een nieuw trainingsschema :/

Laatst bewerkt:
P.S.

Creatine is goor en lost voor geen meter op in water!

Ik heb deze nu: [Link niet meer beschikbaar]
Misschien dat ik z.s.m. overstap op deze: Creatine Capsules want een capsule proef je niet. Maar ik weet niet zeker of dit een andere soort creatine is. Ze zijn allebei Monohydrate maar of ze verder nog verschillen geen idee (al die scheikundige termen).

De smaak vind ik vrij overheersend. Heb ook geprobeerd om het in de havermout te gooien op een trainingsdag maar nope de smaak overheerste alles. En anders idd een ander merk proberen zoals XXL Nutrition ofzo.

Lastigste van supplementen vind ik dat ik niet weet of er "ongeteste chemische troep" bij zit als vulmiddel e.d. om het goedkoper te maken of dat het toch net weer een iets andere stof is.

Voor troep ben je bij BF in ieder geval aan het juiste adres!

Vulmiddel is geen ongeteste chemische troep... We leven hier in Europa hoor.

Creatine neem ik als volgt:

1. Kraan aan
2. Slok water in je mond
3. Scoop creatine in je mond
4. Slikken
5. Naspoelen

Ik ga wel een beetje off-topic maja.

TLDR versie: Eigenlijk alle supplementen die ik heb bevatten chemische stoffen/troep zie ik. Maar de meesten zijn niet schadelijk en sommige alleen bij een hogere dosis. Maar of dit op latere leeftijd toch nog gevolgen heeft weet ik niet en ik weet niet welke producten veilig zijn ('gesjoemel' met etiketten).

Als ik mij niet vergis zijn chemisch toegevoegde stoffen (vulmateriaal, smaak, kleurstoffen, etc.) toegestaan zolang ze redelijkerwijs niet schadelijk/giftig zijn en sommige moeten worden goedgekeurd. Sommige kleurstoffen worden van petroleum gemaakt (zal wel erg gezond zijn). Nou zal dat voor supplementen wel niet zo erg zijn omdat je daar relatief weinig van eet vergeleken met reguliere voeding lijkt me. Maja wanneer supplementen uit China komen of andere landen die het niet zo hebben met de veiligheid en er op het oog niets mis mee is zal de EU het waarschijnlijk in eerste instantie toestaan. En mocht uitkomen dat het schadelijk is dan veranderen ze de chemische samenstelling toch gewoon weer een heel klein beetje en dan komt ie er voorlopig weer doorheen? En ze hoeven niet alles op het etiket te zetten + ze kunnen andere namen gebruiken of een verzamelnaam of ze opsplitsen en ander gerotzooi dus ja zelf vind ik het lastig om te zien welk product nu goed is. Uiteindelijk voel ik me niet echt zeker qua gezondheid wanneer ik zoiets koop. En ik neem aan dat de meesten hier gezond willen aankomen.
Of heb ik de feiten helemaal verkeerd? Ik weet zeker dat iemand hier dat beter weet dan mij.

Een arts zei me ooit eens dat sommige vitamines zelfs uit laboraria komen en synthetisch worden samengesteld met evt. allerlei vieze troep erin zodat de vitamine uiteindelijk weer ongezond werd + synthetische worden niet altijd even goed door het lichaam herkend ofzo? Dit werd gedaan om kosten te besparen omdat 'lab-vitamines' soms goedkoper zijn dan natuurlijke en de latere gevolgen (verhoogde kans ernstige ziektes op latere leeftijd) ervan boeide de makers niet. Die van mij zijn helaas ook synte

Voor troep ben je bij BF in ieder geval aan het juiste adres!
Sorry dat ik het vraag maar dit is het internet after all. Heb je daar bewijs van of iets dat dit aanemelijk maakt? Of is daar een topic over? Is XXL Suplements 'veiliger' en waaruit blijkt dat?

Als ik op de ingredientenlijst kijk van B&F Creatine staat er alleen op "Creatine Monohydraat". Dat zegt me nog steeds niets. Maar Creatine is volgens mij altijd synthetisch gemaakt en dat zal wel okay zijn hoop ik.
Maar als ik naar mijn B&F vitC kijk dan zie ik allerlei chemische troep erbij staan. Oh wow... Er zitten zelfs houtvezels in (microkristallijne cellulose) maar blijkbaar (volgens Google) is dat normaal. En zoete stoffen zoals Acesulfame potassium (blijkbaar 200x zoeter dan suiker) tref ik ook zo her en der aan. Als ik sommige ingredienten Google zie ik zaken zoals "Veroorzaakt geen kanker bij geadviseerde consumptie hoeveelheid" ... Waarom vind ik dit nu niet veilig klinken... Maja Coca Cola dood mij ook niet zolang ik het met mate drink, maar gezond is het ook niet he. En af en toe met mate roken zal je ook wel niet doden maar is ook niet bepaald gezond.

In ieder geval kan ik met zekerheid zeggen dat er onnodig veel kleur & smaakstoffen (en tenminste 1 met 'vulstoffen') in mijn supplementen zitten en soms zonder duidelijk te vermelden welke het precies zijn. De goede stoffen worden natuurlijk wel altijd duidelijk vermeld. En bij XXL Nutrition Whey Isolaat (opende een willekeurige) staat dan "smaakaroma" in de ingredientenlijst maar er staat niet vermeld welke dat precies is. Zelfde probleem, kan dus vanalles en nogwat zijn inclusief vieze chemische troep. Ik begrijp niet hoe ik goede supplementen kan vinden. Hogere prijzen zegt ook niks (kan ook marketing zijn).

Sorry maar ik vind het helemaal niet smaakloos.

Ik ga wel een beetje off-topic maja.

TLDR versie: Eigenlijk alle supplementen die ik heb bevatten chemische stoffen/troep zie ik. Maar de meesten zijn niet schadelijk en sommige alleen bij een hogere dosis. Maar of dit op latere leeftijd toch nog gevolgen heeft weet ik niet en ik weet niet welke producten veilig zijn ('gesjoemel' met etiketten).

Als ik mij niet vergis zijn chemisch toegevoegde stoffen (vulmateriaal, smaak, kleurstoffen, etc.) toegestaan zolang ze redelijkerwijs niet schadelijk/giftig zijn en sommige moeten worden goedgekeurd. Sommige kleurstoffen worden van petroleum gemaakt (zal wel erg gezond zijn). Nou zal dat voor supplementen wel niet zo erg zijn omdat je daar relatief weinig van eet vergeleken met reguliere voeding lijkt me. Maja wanneer supplementen uit China komen of andere landen die het niet zo hebben met de veiligheid en er op het oog niets mis mee is zal de EU het waarschijnlijk in eerste instantie toestaan. En mocht uitkomen dat het schadelijk is dan veranderen ze de chemische samenstelling toch gewoon weer een heel klein beetje en dan komt ie er voorlopig weer doorheen? En ze hoeven niet alles op het etiket te zetten + ze kunnen andere namen gebruiken of een verzamelnaam of ze opsplitsen en ander gerotzooi dus ja zelf vind ik het lastig om te zien welk product nu goed is. Uiteindelijk voel ik me niet echt zeker qua gezondheid wanneer ik zoiets koop. En ik neem aan dat de meesten hier gezond willen aankomen.
Of heb ik de feiten helemaal verkeerd? Ik weet zeker dat iemand hier dat beter weet dan mij.

Een arts zei me ooit eens dat sommige vitamines zelfs uit laboraria komen en synthetisch worden samengesteld met evt. allerlei vieze troep erin zodat de vitamine uiteindelijk weer ongezond werd + synthetische worden niet altijd even goed door het lichaam herkend ofzo? Dit werd gedaan om kosten te besparen omdat 'lab-vitamines' soms goedkoper zijn dan natuurlijke en de latere gevolgen (verhoogde kans ernstige ziektes op latere leeftijd) ervan boeide de makers niet.

Sorry dat ik het vraag maar dit is het internet after all. Heb je daar bewijs van of iets dat dit aanemelijk maakt? Of is daar een topic over? Is XXL Suplements 'veiliger' en waaruit blijkt dat?

Als ik op de ingredientenlijst kijk van B&F Creatine staat er alleen op "Creatine Monohydraat". Dat zegt me nog steeds niets. Maar Creatine is volgens mij altijd synthetisch gemaakt en dat zal wel okay zijn hoop ik.
Maar als ik naar mijn B&F vitC kijk dan zie ik allerlei chemische troep erbij staan. Oh wow... Er zitten zelfs houtvezels in (microkristallijne cellulose) maar blijkbaar (volgens Google) is dat normaal. En zoete stoffen zoals Acesulfame potassium (blijkbaar 200x zoeter dan suiker) tref ik ook zo her en der aan. Als ik sommige ingredienten Google zie ik zaken zoals "Veroorzaakt geen kanker bij geadviseerde consumptie hoeveelheid" ... Waarom vind ik dit nu niet veilig klinken... Maja Coca Cola dood mij ook niet zolang ik het met mate drink, maar gezond is het ook niet he. En af en toe met mate roken zal je ook wel niet doden maar is ook niet bepaald gezond.

In ieder geval kan ik met zekerheid zeggen dat er onnodig veel kleur & smaakstoffen in mijn supplementen zitten en soms zonder duidelijk te vermelden welke het precies zijn. De goede stoffen worden natuurlijk wel altijd duidelijk vermeld. En bij XXL Nutrition Whey Isolaat (opende een willekeurige) staat dan "smaakaroma" in de ingredientenlijst maar er staat niet vermeld welke dat precies is. Zelfde probleem, kan dus vanalles en nogwat zijn inclusief vieze chemische troep. Ik begrijp niet hoe ik goede supplementen kan vinden. Hogere prijzen zegt ook niks (kan ook marketing zijn).

Sorry maar ik vind het helemaal niet smaakloos.

Dat het korrelig is kan zijn,maar ik proef niks van pure creatine mono

Ik los mijn creatine (met smaakje) op in heet water, net fruitthee met knetterveel suiker en zonder die gore korreltjes.

Je voeding...
hoeveel kcal is dit?
Hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten?

Lijkt namelijk op erg veel eiwitten en veel te weinig vetten....

Het originele schema was:
188gr eiwit
236 khd
71gr vet
2335 kcal

Ik heb er o.a. extra havermout, kwark verdubbeld (+22.5gr eiwit), basmati door zilvervliesrijst vervangen en het 5%-gehakt vervangen door kip (gehakt is gewoon zulk slecht vlees...). Het aantal kcal ligt aan de lage kant ja (maar ik moest ook een beetje afvallen ik had teveel gebulked in de maanden ervoor). Ohja en ik gebruik olijf olie voor de kip dus er komt een klein klein beetje vet bij nog.

Mmm idd eiwitten zijn aan de hoge kant...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven