MuscleMeat

Persoonlijke ervaringen GH off season (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je neemt zo min mogelijk er is geen x aantal iu.

Oftewel constant monitoren tijdens zetten en na eten wat je bloedsuiker doet en daar de dosis op aanpassen.

Veel gedoe en voor de meeste mensen gaat het zero gains opleveren.
Ik heb het zelf nooit gebruikt want GH was ook maar 3iu max bij mij, en heb van meerdere gehoord dat Insuline eigenlijk niks bijdraagt, zeker op toch wel lage dosis.
 
AK, waar wil je de insuline voor gebruiken? Is het omdat je bloedsuiker te hoog oploopt zonder, of is 't voor de extra gains? Optie 1 is geen getal op te plakken. Dat is een kwestie van volcontinu blijven meten. De genoemde 6 iu lantus lijkt me daarentegen wel een getal waarvan je je kunt afvragen wat 't doet. Dan krijg je iets van 0.3 iu per uur binnen, betwijfel of dat wat gaat doen.

Als 't je om gains gaat lantus lekker laten liggen. Als je toch dead set bent op 't pakken begin je met bijv 50 iu 1x per week op de dag dat je je zwakste spiergroep traint. Kun je uitbouwen naar 75 of 80 of 100 iu, wat je wilt. Zou 't zelf nooit vaker pakken omdat 't dan echt he insuline gevoeligheid gaat fucken. Beter is gewoon novorapid/humalog pakken rond de training als 't om gains gaat.
 
  • Like
Waarderingen: ak
AK, waar wil je de insuline voor gebruiken? Is het omdat je bloedsuiker te hoog oploopt zonder, of is 't voor de extra gains? Optie 1 is geen getal op te plakken. Dat is een kwestie van volcontinu blijven meten. De genoemde 6 iu lantus lijkt me daarentegen wel een getal waarvan je je kunt afvragen wat 't doet. Dan krijg je iets van 0.3 iu per uur binnen, betwijfel of dat wat gaat doen.

Als 't je om gains gaat lantus lekker laten liggen. Als je toch dead set bent op 't pakken begin je met bijv 50 iu 1x per week op de dag dat je je zwakste spiergroep traint. Kun je uitbouwen naar 75 of 80 of 100 iu, wat je wilt. Zou 't zelf nooit vaker pakken omdat 't dan echt he insuline gevoeligheid gaat fucken. Beter is gewoon novorapid/humalog pakken rond de training als 't om gains gaat.
Bloedsuiker op peil houden. Coach gaf aan 15iu pd in de ochtend, naast de 1.5iu gh die ik dan neem. Ben aan het oriënteren hoe andere hierover denken aangezien meningen hierin nogal verdeeld zijn.
 
Bloedsuiker op peil houden. Coach gaf aan 15iu pd in de ochtend, naast de 1.5iu gh die ik dan neem. Ben aan het oriënteren hoe andere hierover denken aangezien meningen hierin nogal verdeeld zijn.
Ik nam 20 of 30iu lantus in de ochtend maar zou dit alleen nemen als je bloedsuiker echt fucked is.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Ik nam 20 of 30iu lantus in de ochtend maar zou dit alleen nemen als je bloedsuiker echt fucked is.
Mee eens, dat moet echt een laatste noodgreep zijn. Als dat in 't begin van je bulk na nog geen 2 maanden op hgh echt nodig is zou ik oprecht nog een x terug naar de tekentafel gaan. Ik neem ook rustig wat risico maar t gene wat ik niet wil is diabetes type 2 ontwikkelen.
 
AK, waar wil je de insuline voor gebruiken? Is het omdat je bloedsuiker te hoog oploopt zonder, of is 't voor de extra gains? Optie 1 is geen getal op te plakken. Dat is een kwestie van volcontinu blijven meten. De genoemde 6 iu lantus lijkt me daarentegen wel een getal waarvan je je kunt afvragen wat 't doet. Dan krijg je iets van 0.3 iu per uur binnen, betwijfel of dat wat gaat doen.

Als 't je om gains gaat lantus lekker laten liggen. Als je toch dead set bent op 't pakken begin je met bijv 50 iu 1x per week op de dag dat je je zwakste spiergroep traint. Kun je uitbouwen naar 75 of 80 of 100 iu, wat je wilt. Zou 't zelf nooit vaker pakken omdat 't dan echt he insuline gevoeligheid gaat fucken. Beter is gewoon novorapid/humalog pakken rond de training als 't om gains gaat.
6iu novo, niet 6iu lantus. Lantus is een zeer langzaam werkende insuline. tov Novo een zeer snelle versie.
 
6iu novo, niet 6iu lantus. Lantus is een zeer langzaam werkende insuline. tov Novo een zeer snelle versie.
Ahh. Je reageerde op een opmerking over Lantus dus ik ging er van uit dat je lantus bedoelde. 6 iu novo is idd een dosis waarop je kunt beginnen de 1e paar keer. Zal je een leuke extra pump opleveren als je 't pre pakt.
 
Thanks voor de info/ervaringen
 
Al na 3 dagen kun je last krijgen van gewrichten, zenuwen etc. Rustig opbouwen is key. Denk daar niet te licht over en neem 3 dagen om te wennen voor je verder verhoogt. Dus als je 3iu wilt doseren dagelijks moet je dat wel echt opbouwen. De 1 is hier namelijk extreem gevoelig voor en de ander kan prima sneller opbouwen. Om jezelf een plezier te doen ga je aan de veilige kant zitten inzake ongewenste bijwerkingen.
Precies dit ! Ik ben na 3 jaar off weer begonnen met gh , na 4/6 weken vocht vasthouden en een cts die ik in jaren niet gevoeld heb . Heel langzaam opbouwen en nu in maand 5 is de cts geheel weg . En dan heb ik opgebouwd van 0,9 IU naar 3,6 IU . Opbouw van maand 1 tot maand 3
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Maat van mij neemt 6iu bij 8iu GH, hoe jij bij 15- 30iu komt snap ik ff niet. ovation1 en vntl hebben daar meer ervaring mee
Heb insuline wel gebruikt ja, maar eerlijk gezegd om de verkeerde redenen.
De hoofdreden om insuline te gebruiken zou bloedglucose management moeten zijn.

Dus dan heb je t over een basal Lantis met een snelwerkende rond de grootste maaltijd bijv de pre workout meal.

Zoals we het eerst deden met pre en post workout is eigenlijk nutteloos, lekker voor de pomp maar brengt eigenlijk niks kwa spier groei.

Althans dat tonen de studies aan.
Natuurlijk als je continue met een hoge insuline loopt kan je veel meer carbs etc opslaan en lijkt het alsof je groeit en groot bent maar 1 x hoesten en je bent 5 kg kwijt.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Leuk voor tijdelijke bloedsuikercontrole maar is het gebruik van Lantus juist niet perfect voor het verpesten van je insulinegevoeligheid en een versnelde route naar diabetes? Door constant met kunstmatig verhoogde insuline in je systeem rond te lopen word je hier juist ongevoeliger voor.
Misschien heeft Galen hier meer over te zeggen.

Als je je bloedsuiker onder controle wil houden bij het gebruik van hGH zou ik beginnen met kijken maar de timing van je bolus, voldoende (fasted) cardio en eventueel metformine/berberine.
 
Laatst bewerkt:
Leuk voor tijdelijke bloedsuikercontrole maar is het gebruik van Lantus juist niet perfect voor het verpesten van je insulinegevoeligheid en een versnelde route naar diabetes? Door constant met kunstmatig verhoogde insuline in je systeem rond te lopen word je hier juist ongevoeliger voor.
Misschien heeft Galen hier meer over te zeggen.

Als je je bloedsuiker onder controle wil houden bij het gebruik van hGH zou ik beginnen met kijken maar de timing van je bolus, voldoende (fasted) cardio en eventueel metformine/berberine.
Interessant, iemand die dit kan onderbouwen met wat onderzoek resultaten?
 
Leuk voor tijdelijke bloedsuikercontrole maar is het gebruik van Lantus juist niet perfect voor het verpesten van je insulinegevoeligheid en een versnelde route naar diabetes? Door constant met kunstmatig verhoogde insuline in je systeem rond te lopen word je hier juist ongevoeliger voor.
Misschien heeft Galen hier meer over te zeggen.

Als je je bloedsuiker onder controle wil houden bij het gebruik van hGH zou ik beginnen met kijken maar de timing van je bolus, voldoende (fasted) cardio en eventueel metformine/berberine.
Het is ook het laatste middel wat je in zou zetten.

met voeding kan je al veel fixen, cardio, supps, metformin, ARB , verlaging androgenen etc...

Daarnaast is de lantus ter vervanging van je eigen insuline en niet echt een schrikbarende verhoging vergelijken met je eigen aanmaak.

En is het ook niet de bedoeling year round op 30/40 iu lantis te zitten, denk dat veel mensen het nog steeds als een middel zien om op te groeien, dat is niet de bedoeling.

En wilt je BG oncontroleerbaar worden specifiek door HGH moet je wel hoge dosis zetten voor lange tijd.
 
  • Like
Waarderingen: ak
GH and Insulin Resistance
“Effects of Growth Hormone on Glucose Metabolism and Insulin Resistance In Human” (Kim 2017) review paper.

High dose GH usage >0.01mg/kg/day increase fasting glucose and insulin levels and increased insulin resistance, A1c remained relatively unchanged.

Low dose GH usage <0.01mg/kg/day show transient changes in fasting glucose levels and unchanged insulin resistance after long term usage.

GH increases glucose production from liver and decrease uptake in peripheral tissue, FFA increase from adipose tissue, causes high serum glucose and FFA. IGF-1 has opposing effects. A genetic disposition to diabetes my be induced by GH therapy.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Will using insulin cause insulin resistance to worsen?
Not necessarily. The root issue is your bodies ability to utilize insulin and GH, high food, high system inflammation and oxidation is the issue. Insulin therapy doesn’t resolve this state, but likely won’t potentiate it.


Ik zal dit later even opzoeken
 
  • Like
Waarderingen: ak
Leuk voor tijdelijke bloedsuikercontrole maar is het gebruik van Lantus juist niet perfect voor het verpesten van je insulinegevoeligheid en een versnelde route naar diabetes? Door constant met kunstmatig verhoogde insuline in je systeem rond te lopen word je hier juist ongevoeliger voor.
Misschien heeft Galen hier meer over te zeggen.

Geen Galen, maar wel inmiddels meer dan genoeg gebruikerservaringen gezien om te weten dat dagelijks lantus gebruik je insuline gevoeligheid inderdaad compleet verneukt. Of je er diabetes mee kunt ontwikkelen weet ik niet maar goed is 't niet voor je. Hoe dan ook is dat 't niet waard en op 3.3 iu hgh met een x 6 of 700 gram carbs is 't een hele kunst om het zover te schoppen ook.
Als je je bloedsuiker onder controle wil houden bij het gebruik van hGH zou ik beginnen met kijken maar de timing van je bolus, voldoende (fasted) cardio en eventueel metformine/berberine.

Precies.
 
Heb insuline wel gebruikt ja, maar eerlijk gezegd om de verkeerde redenen.
De hoofdreden om insuline te gebruiken zou bloedglucose management moeten zijn.

Dus dan heb je t over een basal Lantis met een snelwerkende rond de grootste maaltijd bijv de pre workout meal.

Zoals we het eerst deden met pre en post workout is eigenlijk nutteloos, lekker voor de pomp maar brengt eigenlijk niks kwa spier groei.

Althans dat tonen de studies aan.
Natuurlijk als je continue met een hoge insuline loopt kan je veel meer carbs etc opslaan en lijkt het alsof je groeit en groot bent maar 1 x hoesten en je bent 5 kg kwijt.

Ik heb alle respect voor de resultaten die je boekt met je cliënten maar zeggen dat insuline niks doet voor spiergroei is nogal onzin. Kijk naar de enorme groei die bijv Pleister van hier doormaakte toen ie door Milos op wat, 100 iu ofzo per dag gezet werd.
 
Zo zie je maar dat je niet blindelings op je coach kunt vertrouwen.
 
Ik heb alle respect voor de resultaten die je boekt met je cliënten maar zeggen dat insuline niks doet voor spiergroei is nogal onzin. Kijk naar de enorme groei die bijv Pleister van hier doormaakte toen ie door Milos op wat, 100 iu ofzo per dag gezet werd.
Enorme groei? Ik vond dat alles meevallen(lees tegenvallen).

Verneukte vooral zijn fysiek en insuline is een tijdelijk goedje als je er mee stopt loop je weer helemaal leeg.
 
Enorme groei? Ik vond dat alles meevallen(lees tegenvallen).

Verneukte vooral zijn fysiek en insuline is een tijdelijk goedje als je er mee stopt loop je weer helemaal leeg.
Hij had idd niet 't frame om huge te ogen maar werd zeer zeker wel een stuk groter toen.

En alle PED's zijn tijdelijk. Als dat de denkwijze is kunnen we beter überhaupt geen AAS gebruiken. Wat natuurlijk ook zo is maar das een ander verhaal haha.
 
Back
Naar boven