XXL Nutrition

Breaking News Peter R de Vries overleden

Ja hoooooor. Even de grootste crimineeltjes fucken. Tuurlijk vraag je er dan om. f**k hey :roflol:

Je zegt min of meer dat iedereen die zich inzet tegen criminaliteit een knuppel is en zich moet schamen voor zijn eigen familie. Zie je zelf niet in hoe dom je opmerking is?

Beeld eens in dat hij zich 10 jaar in zou zetten voor een zaak van een familielid van je. En dan een beetje lollig komen doen als hem iets overkomt. Nu het een ver van je bed show is kan je lollig doen. Wat een inlevingsvermogen.

Je zegt min of meer dat iedereen die zich inzet tegen criminaliteit een knuppel is en zich moet schamen voor zijn eigen familie. Zie je zelf niet in hoe dom je opmerking is?

Beeld eens in dat hij zich 10 jaar in zou zetten voor een zaak van een familielid van je. En dan een beetje lollig komen doen als hem iets overkomt. Nu het een ver van je bed show is kan je lollig doen. Wat een inlevingsvermogen.

Ik doe helemaal niet lollig, ik vind het sneu dat dit is gebeurd. En vooral voor zijn kids. Ik snap dat gewoon niet, waarom zou je zo enorm veel risico willen lopen?

Eigen familie eerst.

Ik doe helemaal niet lollig, ik vind het sneu dat dit is gebeurd. En vooral voor zijn kids. Ik snap dat gewoon niet, waarom zou je zo enorm veel risico willen lopen?

Eigen familie eerst.

Vraag dat eens aan wat veteranen. Heldhaftigheid zit natuurlijk niet in iedereen. Gelukkig bestaan ze nog, een 2e Peter R zullen we helaas nooit meer krijgen.

En dit is ook precies wat er mis is mijns inziens. Dat het maar normaal gevonden wordt dat er een bepaald risico kleeft aan beroepen waarin men zich inzet voor de rechtstaat en tegen (zware) criminaliteit. Of dit nou als misdaadverslaggever is of als advocaat (denk aan Derk Wiersum). Dit is echt van een heel ander kaliber dan afrekeningen in het criminele circuit zelf en zou alles behalve normaal of zelfs ''risico van het vak'' moeten zijn.

Het is ook niet voor niets dat geweld tegen bijvoorbeeld politieagenten keihard afgestraft wordt want ook dat is niet normaal, maar daarvan zou je imo nog kunnen zeggen dat er een bepaald risico aan dit beroep zit. Als dat niet zo was zouden ze immers ook niet Gewapend over straat hoeven. Tóch wordt geweld tegen deze beroepsgroep keihard afgestraft. Laat staan dan advocaten of verslaggevers die enkel hun werk doen en niet aan de frontlinie werken zoals deze agenten. Van bepaalde (beroeps)groepen blijf je simpelweg af.

Vraag dat eens aan wat veteranen. Heldhaftigheid zit natuurlijk niet in iedereen. Gelukkig bestaan ze nog, een 2e Peter R zullen we helaas nooit meer krijgen.

Helfhaftigheid :roflol:
Doet alles voor een betere wereld, voor de camera, voor een mega zak met geld.
Zodat hij mee kan doen met pokeravond met zijn criminele vriendjes.

Veteranen zijn sws mong*len.

.

Laatst bewerkt:
Peter is beveiligd geweest in het verleden, werd ook regelmatig gewaarschuwd wanneer inlichtingen iets wisten. Was als misdaadjournalist ook wel bekend met voorzichtig zijn. Zal aspecten qua beveiliging hebben gehad. Maar zoals John van den Heuvel zwaar beveiligd worden heeft een enorme impact en is zeer intensief. Kan zijn dat hij dat niet te rijmen vond met zijn werk dat dikwijls in vertrouwelijke sfeer werd uitgeoefend. Het maakt ook een grote inbreuk in het dagelijks leven. Zo heel gek is het niet als je dat liever niet wil, en daar niet zo'n beste ervaring mee hebt gehad. Misschien moet er een discussie plaatsvinden over personen die niet beveiligd willen worden toch beveiliging krijgen, of iemand wil of niet. Of dat deze moord had voorkomen zullen we niet meer weten, wel dat zonder risico's leven een utopie is. Denk dat (mocro)maffia zich niet makkelijk laten tegenhouden met persoonsbeveiliging.

Geert Wilders en John van den Heuvel 'leven' al jaren (noodgedwongen) op hun manier, beveiligd en wel. Maar of je op die wilt 'leven' dat kun je je sterk afvragen. Een deel zal dan kiezen voor het lopen van meer risico.

@Mentat Je katholieke broeder ook weer ijzersterk. Wat een lulletje rozenwater.

Heeft Mark nog geneukt de laatste tijd?

Een narcist?

Man als iemand inlevingsvermogen in een ander had dan was het Peter wel. Een narcist heeft dat vermogen 0,0. De man was trots op zijn prestaties, maar dat mag. Ik ken er die met minder nog meer trots uitdragen.
Een narcist is heel goed in het faken van inlevingsvermogen en/of empathie om te krijgen wat hij/zij wilt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat meneer de Vries er één was, maar dat jouw stelling niet juist is.

Een narcist is heel goed in het faken van inlevingsvermogen en/of empathie om te krijgen wat hij/zij wilt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat meneer de Vries er één was, maar dat jouw stelling niet juist is.

Goed kunnen manipuleren is iets anders dan het hebben van empathie. Een narcist heeft dat totaal niet. Je klinkt erg stellig maar lees er eens meer over, narcisten hebben een gebrek aan inlevingsvermogen. Dat is wel het laatste wat aan Peter ontbreekt.

Ik ben echt geen onvoorwaardelijke Peter fan, ik vond t vaak een pedante man die inderdaad ook de nodige dubieuze contacten had (om allerlei redenen trouwens) en tot vervelens toe bij elke talkshow aanschoof.
Maar ik word persoonlijk helemaal misselijk van het 'hij laat zijn kinderen in de steek'-argument. 'Eigen familie eerst!'
De assumptie dat iemand zoals hij - die zijn nek uitstak, die een leven leidde dat zich buiten de gebaande paden begaf, die risico's nam, die een uitgesproken mening had en die ook verkondigde, die geloofde in recht en daar ook voor streed, die zo betrokken was bij nabestaanden van slachtoffers - zich zou moeten schamen omdat hij daarmee zijn gezin / partner / kinderen te kort zou hebben gedaan vind ik er echt één van het meest bedenkelijke niveau aller tijden. Het is zo'n gedachte waarbij je als vader eigenlijk alleen maar op de bank kan gaan zitten want dan kan jou, de superpapa die er altijd is, niks overkomen.
Ik ben veel meer van de gedachte dat een goede vader er niet alleen fysiek en mentaal is voor zijn kinderen maar vooral ook laat zien hoe het is om goed te doen, in welk beroep of welke hobby dan ook. Die laat zien hoe het is om hard te werken, om iets te bereiken, om geliefd en gerespecteerd te zijn en misschien door anderen ook gevreesd en gehaat. En als je beroep dan misdaadverslaggever / journalist is dan weet je dat de risico's wat groter zijn dan wanneer je, met alle respect, in je 9 to 5 op kantoor zit.
Ik kan echt niet in de hoofden van die twee kinderen van hem kijken maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat er weinig kinderen zijn die zo trots op hun vader zijn als zij.

Ik denk dat Peter een heel hard plassertje had gekregen van sommige berichten hier.

Die geilneef had onze moeders zomaar een beurt gegeven.

Terug
Naar boven