Fitness Seller

Pussyweights opheffen

  • Topic starter Robin
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 124K
  • Volgers 76

Bezoekers in dit topic

Ik zou met RPE/logboek gaan werken als ik jou was. Dat is een betere methode om progressie te meten dan op een schaal van 1-4 raten. Toch wel goed van je dat je het bijhoudt!
Zou ik opzich wel kunnen doen maar het is dan ook weer de vraag, wanneer is iets bv 6 of 7
 
Zou ik opzich wel kunnen doen maar het is dan ook weer de vraag, wanneer is iets bv 6 of 7

Ik train logboek, dus elke rep tracken.

RPE is een 1-10 schaal, met RPE 10 = 0 reps in de tank, RPE 9 = 1 rep in de tank, etc. Dat is al een 10-puntsschaal ipv jouw 4-punts, dus hoewel er enige ambiguïteit kan zijn of iets RPE 7 of 8 is, de verschillen zullen kleiner zijn dan op ‘maar’ een 4-puntsschaal. Snapje? :p
 
Ik train logboek, dus elke rep tracken.

RPE is een 1-10 schaal, met RPE 10 = 0 reps in de tank, RPE 9 = 1 rep in de tank, etc. Dat is al een 10-puntsschaal ipv jouw 4-punts, dus hoewel er enige ambiguïteit kan zijn of iets RPE 7 of 8 is, de verschillen zullen kleiner zijn dan op ‘maar’ een 4-puntsschaal. Snapje? :p
Hmmm, ben er niet zooo voor maar zou het opzich wel kunnen proberen vanaf maandag. Maar tbh ik ga nooit echt ver in m'n reps, moest het leven of dood zijn zou zowat alles 1/10 zijn dusja
 
Hmmm, ben er niet zooo voor maar zou het opzich wel kunnen proberen vanaf maandag. Maar tbh ik ga nooit echt ver in m'n reps, moest het leven of dood zijn zou zowat alles 1/10 zijn dusja

Pak een schrift en log elke werkset. Heeft mij veel meer gebracht dan ik ooit had gedacht. Ook mentaal spelletje: ik wil die 10e rep als ik de vorige keer 9 heb gehaald :D
 
Pak een schrift en log elke werkset. Heeft mij veel meer gebracht dan ik ooit had gedacht. Ook mentaal spelletje: ik wil die 10e rep als ik de vorige keer 9 heb gehaald :D
Ik pak sowieso een boekje mee met mn schema mee hoor, hier staat ook alles in wat in dit log staat. Is makkelijk om te kijken wat ik de vorige keer gekund heb. So far ben ik content hoe ik het doe :')
 
Goeie fitness sessie, in alles terug sterker geworden. Komt vast door het mooie weer, blauwe lucht, goeie temperatuur. Zo mag het elke dag van mij zijn.

't Zag er zo uit:
Captain chair (gestrekte benen): 2x10 +6kg
Ab crunch: 10x80 - 10x92.5

Bicep curl: 20x12 - 16x12 - 14x14

Bench Press:
opwarm sets
5x75 EZ
5x75 EZ
5x75 EZ
5x75 EZ
5x75 EZ héél tevreden hiermee, ik denk niet dat er 5x5x77.5 in zit volgende week maar we zullen zien. :)

One Arm Row:
10x40 EZ
10x45 EZ
10x45 HARD ik denk dat ik te kort pauze heb genomen, bij deze oefening time ik eigenlijk niet echt en meer op het gevoel
10x45 EZ
10x45 OK

Low Incline Dumb. Press:
10x24 EZ
10x26 OK
10x26 OK
10x26 FAIL bij 8 wederom héél tevreden hiermee, terug in het 3e rack van de dumbbells, geen geluk de vorige keer dus :)

Rear Delt Flyes:
10x3.75 EZ
10x3.75 EZ
10x3.75 HARD
10x3.75 HARD eerste keer dat ik deze oefening doe, hij is wel oké. Mag in m'n schema blijven maar misschien verander ik naar een machine ipv cables

Om af te werken tricep pushdown gedaan tot enkele reps voor failure, zeer goeie pomp om af te werken.
Trainingen blijven hard gaan :thumb:
Kracht gaat super vooruit. Heb je het gevoel dat je ook veel massa pakt?
 
Trainingen blijven hard gaan :thumb:
Kracht gaat super vooruit. Heb je het gevoel dat je ook veel massa pakt?
Veel massa niet zozeer, misschien wel een beetje. Vooral armen beginnen eindelijk wat te groeien, de rest heb ik nog niet echt naar gekeken.
Misschien dat ik vanavond nog eens een fotootje maak :)
 
Ik train logboek, dus elke rep tracken.

RPE is een 1-10 schaal, met RPE 10 = 0 reps in de tank, RPE 9 = 1 rep in de tank, etc. Dat is al een 10-puntsschaal ipv jouw 4-punts, dus hoewel er enige ambiguïteit kan zijn of iets RPE 7 of 8 is, de verschillen zullen kleiner zijn dan op ‘maar’ een 4-puntsschaal. Snapje? :p
Thnx, ik dacht hier steeds dat RPE er voor stond welke rep niet goed lukte (bvb RPE is 9rep bijna fail :p ) weer wat bijgeleerd, inderdaad een goede manier van loggen
 
Crash hieronder mn huidig fysiek, schommel op 77.5-78kg

20190920_232153.jpg

20190920_232240.jpg
 
Nice bro, wordt t powerbuilden?
 
Nice bro, wordt t powerbuilden?
Waarschijnlijk wel maar meer gericht op powerliften. Moet nog ff inlezen hoe je beide het beste combineert, bv blokken van 12 weken PL en 8 weken BB ofzo, geen idee...
 
Laatst bewerkt:
Heel goede benen, brede schouders en je rugspieren beginnen al aardig fel te ontwikkelen aan je nek te zien. Serieuze progressie gemaakt toch en een super fysiek voor je leeftijd.
Dankuu! Lichaam ben ik toch nog lang niet content mee en zal wel nog ff duren. Maar tov vorig jaar is het al een stuk beter :) Me kinda happy
 
Progressie duurt lang kan ik je vertellen man. Hoe groter je input (voeding, rust, training, mentaliteit, slaap, etc.), hoe groter je output (progressie). Al doe je deze sport 20 jaar lang dan leer je elke dag nog bij. Gewoon gefocussed blijven, nieuwe kennis willen vergaren en consistent blijven. Ohja, en plezier blijven houden :D. Goed fysiek al inderdaad #yeshomo
 
Progressie duurt lang kan ik je vertellen man. Hoe groter je input (voeding, rust, training, mentaliteit, slaap, etc.), hoe groter je output (progressie). Al doe je deze sport 20 jaar lang dan leer je elke dag nog bij. Gewoon gefocussed blijven, nieuwe kennis willen vergaren en consistent blijven. Ohja, en plezier blijven houden :D. Goed fysiek al inderdaad #yeshomo
Yep... Voeding ga ik proberen om te gooien maar wordt nog ff zoeken. Daarom PL ik ook het liefst tbh, daar zie ik tenminste progressie in :')
Thank you!! <3
 
Yep... Voeding ga ik proberen om te gooien maar wordt nog ff zoeken. Daarom PL ik ook het liefst tbh, daar zie ik tenminste progressie in :')
Thank you!! <3
Voeding zal vermoed ik nu niet zo slecht zijn hoor te zien aan jou progressie. Al komt er natuurlijk wel ooit een punt dat dit wel een drukt strikter gaat moeten zijn om goede progressie te maken. (Op dit punt faal ik vaak)
 
Voeding zal vermoed ik nu niet zo slecht zijn hoor te zien aan jou progressie. Al komt er natuurlijk wel ooit een punt dat dit wel een drukt strikter gaat moeten zijn om goede progressie te maken. (Op dit punt faal ik vaak)
Ik probeer elke dag rond de 3k kcal te zitten met 140+ gr eiwitten maar echt tracken en afwegen doe ik niet. Maar ja, t kan echt 10x beter :p
 
Ik probeer elke dag rond de 3k kcal te zitten met 140+ gr eiwitten maar echt tracken en afwegen doe ik niet. Maar ja, t kan echt 10x beter :p
Dat lijkt mij al best goed. Zodra je geen progressie meer maakt kan je nog altijd alles herzien. Uiteindelijk blijft het belangrijkste dat je het leuk vind.
 
Toffe training, tot aan de cardio was ik niet echt moe, maar de spieren die ik getraind heb waren wel nog moe van gisteren (morgen rust dag dus maakt niet uit)
Er was weer een gast van mijn leeftijd die echt al goeie armen had toen ik nog smaller was, maar merk toch dat ik hem toch lichtjes voorbij aan het steken ben qua fysiek.

't Zag er zo uit:
Captain chair (gestrekte benen): 2x10 +6kg
Ab crunch: 10x87.5 - 10x95 (is het maximum van de machine)

Seated Incline Chest Press (vorige keer had ik blijkbaar omgewisseld met incline bench press):
10x25 EZ
10x30 EZ
10x40 FAIL bij 8, eigenlijk wou ik 35 doen maar kan niet zo goed rekenen
10x25 OK

Seated Decline Chest Press (vorige keer ook verwisseld met decline bench press):
10x35 EZ
10x42.5 EZ
10x50 EZ
10x50 EZ
10x50 OK

Shoulder Press:
10x22 EZ
10x24 FAIL bij 9
10x20 EZ
10x22 FAIL bij 8

Tricep Pushdown:
10x21 EZ
10x24.5 EZ
10x28 OK
10x24.5 EZ
10x24.5 EZ

Ohja, en al vergeten: de cardio...
1km gelopen aan 15km/u - ben hier kapot van
 
Laatst bewerkt:
3e week van m'n powerlift weekjes begint! Direct goed begonnen, voor de eerste keer met knee sleeves. Het bevalt me wel, knieën blijven iets stabieler vind ik. Ik had wel verwacht dat ik meer hulp ging krijgen bij het recht komen, niet echt gekregen. Ano_261020 ik had aan je gedacht voor RPE te volgen maar ik vind het te moeilijk bij dit schema eigenlijk. Ik kan niet inschatten hoeveel reps ik nog over heb.

Voor de rest zag 't er zo uit:
Captain chair (gestrekte benen): 2x10 +6kg
Ab crunch: 10x80 10x92.5

Squat:
opwarming sets
5x117.5 EZ
5x117.5 EZ
5x117.5 EZ
5x117.5 EZ
5x117.5 EZ weer +2.5kg tov vorige keer, me happy :)

Bulgarian Split Squat:
10x14 EZ
10x15 EZ
10x16 EZ goed aan het zweten, volgende week beginnen bij 15

Seated Calf Raise:
12x40 EZ
12x50 EZ
12x55 EZ ging makkelijk, volgende keer toch maar beginnen bij 45

Om af te sluiten nog wat leg extensions gedaan tot een paar reps voor failure (vgm met 110kg)
 
Back
Naar boven