MuscleMeat

pijn aan navel ...

vdb is god

Novice
Waardering
0
Hallo,
Ik train nu al een maand of zeven, acht schouders, rug, borst, bicep, tricep, buik.
Sinds vorige week train ik nu ook benen. Deze week ben ik twee keer gaan trainen. Donderdag en vrijdag. Gisteren avond voelde ik toen ik iets tegen mijn navel hield pijn. En effectief rond mijn navel staan die spieren/pezen heel gevoelig. Ik denk dat dit aan toestel ligt waarbij je het toestel tegen en op je schouders, rug legt en door de benen moet buigen. Er is mij uitgelegd geweest dat bijna in hurkpositie moet zitten en dan terug rechtkomen. Volgens mij is dit te belastend voor de navel?
Ik heb vroeger nog nooit navel/buikproblemen had?
Heeft er iemand dit nog voor had of ervaring/oplossing? is dit mssn een navelbreuk of scheur??

huh? Waar heb je het over? Het toestel "waarbij je het toestel tegen en op je schouders, rug legt en door de benen moet buigen''. Heb je het over squatten in de Smith? Als je daardoor gevoelige buikspieren hebt, heb je je buik goed meegetrained tijdens het squatten. Alleen maar positief dus. Het is een nieuwe beweging, dus je lichaam moet er nog aan wennen.
Tenminste... voelt het hetzelfde als wanneer je heel hard je buikspieren hebt getrained? Voel je het alleen als je er tegenaan drukt en actief intrekt/uitduwt of constant?
Mij lijkt iig niets aan de hand.

Hij bedoelt de hack squat ;)
Als het echt rondom de navel is en verder nergens dan zou ik naar de huisarts gaan.

heb je ook last met pissen? ik heb t een hele tijd gehad. spierscheuring rondom me navel. deed echt heel veel pijn. toen trainde ik overigens nog niet, maar had ik me vertild.
ook nog een foto laten maken in het ziekenhuis, maar was gelukkig geen breuk.

• Topic Starter Topic Starter
ja het is hetzelfde als squatten maar in de plaats van gewicht in de nek te leggen is het een toestel dat je op je schouders legt en tegen je rug aan drukt. Maar op het toestel heb ik geen gewichten bij gehangen omdat dit zo een zware oefening was... Ik heb drie * 4 gedaan om te beginnen. Maar had wel veel moeite om vanuit hurkpositie naar gewone positie te gaan.
Aan de bovenkant van de navel doet het pijn.
Als ik eraan kom en soms als ik neerzit. Als ik mijn buik intrek, voel ik niets en juist de halve cirkel aan de bovenkant van de navel die pijn doet. Als ik een paar millimeter boven de navel voel, voel ik niets. het is dus alleen de navel zelf en niet de buikspieren.
Ik ga normaal naar wc...
Als ik recht sta en met mijn rug naar achter leun en buikademhaling doe; ( zodanig dat mijn buik was bol sta) dan zie je een klein putje juist voor die plaats waar het pijn doet. Dit putje juist ervoor doet mij een beetje verontrusten voor een scheurtje of breuk!!
Zou dit scheur, breuk, ontsteking of iets anders zijn?
Zou ik ermee naar de dokter gaan?
Vandaag is de tweede dag en doet nog zelfde pijn als gisteren.
Is wel raar dat ik op het moment zelf niets gevoeld heb en pas erna door toevallig iets er tegen te houden dit opgemerkt heb.

Dan zou ik toch even naar de huisarts gaan.
Better safe than sorry, toch?

Terug
Naar boven