MuscleMeat

Pijn aan pols, wat is dit en hoe kom ik er zo snel mogelijk van af !

Lars55

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik heb erg pijn aan mijn pols als ik er kracht op zet. Vooral met buigen doet het erg pijn, bijvoorbeeld als ik mezelf opdruk op platte handen dan doet het heel erg pijn tussen de voorkant van mijn hand en mijn onderarm.
Rechts heb ik echter helemaal nergens last van.

Ook biceps trainen doet erg pijn zelfs met tape om.

Ik heb al een week rust gehouden en daarna een week met tape om mijn pols getraint maar het helpt niets, als ik nu weer opdruk op platte hand dan voel ik gewoon weer dezelfde pijn.

Wat is dit en hoe kom ik er zo snel mogelijk vanaf?

Niet meer opdrukken op platte handen. Dit is eigenlijk een heel onnatuurlijke houding voor je polsen. Ga bankdrukken in plaats van opdrukken. Verder zou ik nog even rust houden (toen ik een polsblessure had duurde het bijna twee weken voordat de pijn weg was), en de pijnlijke plek koelen met een icepack.

inderdaad eerst even rust houden. Als je per se je wilt opdrukken, doe het op je vuisten (doe ik ook altijd, geen last meer van me pols).

als het met weekje of 2 rust ook niet verdwijnt kun je nog altijd Voltaren K tabletten kopen, bij Kruidvat. Maar zou eerst gewoon met rusten, benen kun je nog wel trainen ;)

Meer rusten en heel veel ijs opleggen.
Als het nog altijd zeer doet is het teken dat het nog niet is genezen.

IK heb ook last aan mn pols als ik de dingen doe die jij beschrijft, is die pijn zomaar opeens gekomen of ben je gevallen op je handen? Kijk eens op internet en zoek naar TFCC en kijk of de symptonen overeenkomen

Dat duurt nog wel ff kerel, want ik had precies hetzelfde. Ga maar uit van een weekje of 3 en vooral niet rukken, want dat is echt kk slecht voor je pols !(meen dit serieus)

• Topic Starter Topic Starter
maar dat is het hem nou juist:p in het leger druk je alleen maar met platte handen op en aangezien ik voor defensie gaa werken moet het gewoon weg gaan:p

maar ik gaa jullie advies opvolgen en helemaal niets meer doen en er veel ijs op leggen hopen dat het helpt.

bedankt voor jullie reactie's !

Terug
Naar boven