AndroidHealthClinic

Pijn bij barbell curls

Sebastien

Advanced Bodybuilder
10 media-items
Waardering
11
Ik heb me pols goed verdoet vorige week met barbell curls kon ff niks meer doen met m'n linkse pols deed zelfs pijn om op het tv kasje te duwen , heb nu nog altijd pijn, nu weet ik weer waarom ik ze niet meer deed ik krijg altijd stekende pijn in m'n polsen als ik barbell curls doe met ez bar en met de gewone straight bar

m'n armen krijgen het gewicht omhoog maar m'n pols doet gewoon super hard pijn ik weet het niet wat zou ik fout doen ? foute uitvoering of teveel gewicht ? how can i stop the pain ? :)

Onderarmen sterker maken ?

Heb er zelf ook wel beetje last van maar ik doe toch nauwelijks curls. Anders pak ik wel dumbbells. Maar goed dat is geen oplossing voor jou.

pols recht houden en iets minder ver naar boven laten komen helpt bij mij het beste

Stap gewoon over op preacher en hammer curls.
Volgens mij de meest effectieve oefeningen voor biceps, en twee oefeningen voor een relatief klein spiergroep lijkt me ook voldoende.

Ik had laatst ook last van mijn pols.. iets aan de gwrichtsbanden verrekt ofzo... Ik kon niet eens een van die gekleurde DB's curlen. :mad:. Anyways, curls met de tricep bar (hammer grip sT dus) ging wel, dus dan dat maar een poosje gedaan totdat de pols weer beter werd.

Heb ook bij ez en bb wat last van pols, je kan ook gewoon andere oefeningen doen, ze zijn imo niet perse nodig

Had ik ook, als je 'm wat meer in je palm van je hand legt helpt ook wel beetje, en anders gewoon hammercurl, dumbbell curls doen :p

Ik had dit vroeger ook en ben toen overgeschakeld naar grip die even breed is als schouders... sindsdien geen last meer
ik voel wel mn onderarmen vrij goed bij BB curl dus mss moet je ze gwn wat sterker maken.

en met al die speciale barbels heb ik altijd juist nog meer last. Olympic barbell gwn vind ik het best.

wss is het ook best dat als je meerdere oef voor biceps doet, je begint met barbell curl als je deze in een training steekt, want het is wel de zwaarste oef voor biceps (te isoleren):).

Terug
Naar boven