AndroidHealthClinic

Pijn bij nek door squat... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

let ook goed op je nek positie; dus b.v. niet naar boven kijken zoals je veel monkeys ziet doen...
 
let ook goed op je nek positie; dus b.v. niet naar boven kijken zoals je veel monkeys ziet doen...

Waar moet hij dan heen kijken ? Maar de grond soms ? (hint: nee)
 
is dat niet alleen als de stang dikker is dan je nek?
 
Jonko jij curlt alleen met de stang dus even niet mee bemoeien...






j/k:P
 
volgens mij moet je ook naar boven kijken
natuurlijk niet recht naarboven.
beetje schuin naar boven
kijk je na beneden dan val je gauw voorover is mijn ervaring.
 
NIET naar boven kijken! Is echt ****ed up voor je nek, zeker met zwaardere loads. Kijk in de PL sectie eens naar de squatRX filmpjes Huntelaar, daar zie je de squat en zijn varianten perfect uitgelegd.
 
probeer vooral om achter je te kijken:D
 
volgens mij moet je ook naar boven kijken
natuurlijk niet recht naarboven.
beetje schuin naar boven
kijk je na beneden dan val je gauw voorover is mijn ervaring.

ditto.

plus dat ik mensen die naar beneden zie kijken meestal ook hun ellebogen naar achteren steken en hun rug ronden.

Ik kijk het liefst naar een punt in de verte en blijf naar dat punt kijken terwijl ik naar beneden ga.
 
i'll go with rippetoe anyday....
 
ik voel het op mijn sc houder en niet op men nek dus volgens mij zit hij te hoog
 
Topicstarter mag je eigen wel squaten op- jouw leeftijd
Zou in ieder geval niet te zwaar gaan.

Wazzup klopt wat je zeg de rug zie je dan helemaal bollen.
 
Waar moet hij dan heen kijken ? Maar de grond soms ? (hint: nee)

Jawel. Je moet naar een punt op de grond kijken ongeveer 2/3 meter verderop. Voor je gevoel dus iets naar beneden met je hoofd. Aldus Mark Rippetoe. Lijkt me ook logisch gezien de natuurlijke stand van je nekwervels.

Neemt niet weg dat je nog steeds je onderrug hol moet houden en je borst vooruit.
 
Heb het vandaag trouwens nog steeds maar wel wat minder...

Morgen ga ik weer squatten zal er dan goed op letten....

Als ik morgen nog steeds spierpijn heb van Maandag, moet ik dan niet gaan?
 
rustig opbouwen en je traps trainen daar komt ie op te rusten idd niet te hoog leggen. Ik ben van mening dat je lang zonder handoek oid kan trainen maar ik ben vanaf 130 toch ook af en toe hulpstuk gaan gebruiken.

d
 
Als ik morgen nog steeds een beetje spierpijn heb van maandag moet ik dan wel gaan?
 
gewoon gaan.

is gewoon een kwestie van conditionering... straks kan je gewoon EOD squats doen.
 
Ik kijk altijd beetje schuin naar voren maar mijn nek is lichtjes schuin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zijn EOD-squats?
 
Back
Naar boven