AndroidHealthClinic

Pijn bij nek door squat...

Bezoekers in dit topic

Jawel. Je moet naar een punt op de grond kijken ongeveer 2/3 meter verderop. Voor je gevoel dus iets naar beneden met je hoofd. Aldus Mark Rippetoe. Lijkt me ook logisch gezien de natuurlijke stand van je nekwervels.

Neemt niet weg dat je nog steeds je onderrug hol moet houden en je borst vooruit.

En je ellebogen naar achteren zodat je de bar op je bovenrug klemt en het gewicht niet op je polsen draagt. De bovenrug is gewoon in zijn natuurlijke iets gebolde positie en de borst blijft hoog.

Ik ga ook volledig uit van Rippetoe en kan sommige tips hier op het forum wat betreft techniek dan ook absoluut niet begrijpen.

@Huntelaar: Flikker nou eens op met je karma slijm berichten, je lijkt Klusmier wel! :rolleyes:
 
En je ellebogen naar achteren zodat je de bar op je bovenrug klemt en het gewicht niet op je polsen draagt. De bovenrug is gewoon in zijn natuurlijke iets gebolde positie en de borst blijft hoog.

Ik ga ook volledig uit van Rippetoe en kan sommige tips hier op het forum wat betreft techniek dan ook absoluut niet begrijpen.

@Huntelaar: Flikker nou eens op met je karma slijm berichten, je lijkt Klusmier wel! :rolleyes:

@Thenose
bij de topic filmen van lifts reageren we allebei op willy
In zijn filmpje zie je toch duidelijk bij de derde keer kijkt tie een beetje naar beneden/vooruit en dan gaat tie wankelen.
De twee daarvoor kijkt hij een beetje schuin omhoog
Ik denk zelf al je recht vooruit kijkt op je diepste punt en je focust je daarop
kijk je naar beneden als boven bent

Maar voor de rest moet iedereen het doen zo als hij het prettig vindt
 
@Thenose
bij de topic filmen van lifts reageren we allebei op willy
In zijn filmpje zie je toch duidelijk bij de derde keer kijkt tie een beetje naar beneden/vooruit en dan gaat tie wankelen.
De twee daarvoor kijkt hij een beetje schuin omhoog
Ik denk zelf al je recht vooruit kijkt op je diepste punt en je focust je daarop
kijk je naar beneden als boven bent

Maar voor de rest moet iedereen het doen zo als hij het prettig vindt

Een paar meter voor je op de grond kijken is anders dan naar je voeten kijken als je zakt, dat deed Willy bij zijn laatste rep. Voor je kijken is ook iets anders dan schuin naar boven kijken, dit is gewoon een grote nono ivm de anatomische structuren van de nek!
Maareh waarom haal je dat topic erbij? Dat ik daar niet op je post reageerde wil niet zeggen dat ik het met je eens was, heb geen zin om overal op te gaan reageren. ;)
 
Een paar meter voor je op de grond kijken is anders dan naar je voeten kijken als je zakt, dat deed Willy bij zijn laatste rep. Voor je kijken is ook iets anders dan schuin naar boven kijken, dit is gewoon een grote nono ivm de anatomische structuren van de nek!
Maareh waarom haal je dat topic erbij? Dat ik daar niet op je post reageerde wil niet zeggen dat ik het met je eens was, heb geen zin om overal op te gaan reageren. ;)

O alleen om het duidelijker te maken
Sorry hoor zal u niet meer storen
 
Wat zijn EOD-squats?

every other day...om de dag? om de 2 dagen? geen idee :)

maar ik had in het begin vaak een rooie plek en zo'n pijnlijke plek, nu helemaal niet meer, is vanzelf weggegaan en ik doe/deed ook gewoon squats met de stang, dus zonder bescherming, nu niet eens rood meer, ook geen smerige eelt hoor...zal wel beter gaan als je traps groeien vermoed ik
 
Nu heb ik er goed op gelegd en stang verder naar achteren/onderen gelegd
 
ik heb dat ook.gewoon de tijd nemen om de stang goed te leggen.
 
Ik leg die stang wat lager in mijn nek en hij steunt dan op mijn traps. Is best wel comfortabel, heb ik eigenlijk nooit last van.
 
Ik heb nauwelijk traps:D
 
De bar ligt te hoog, hij moet op de bovenrand van je schouderbladen liggen, doe ook je handen dichterbij elkaar zodat je iets meer massa hebt waar de bar op kan rusten. En haal die handdoek weg. :rolleyes:

Dit is de lowbaruitvoering .

Je kan ook highbar werken en dan zet je je handen zo ver mogelijk uit elkaar (uiteinden barbell) . De bar steunt op 3 punten : je nek , linker-en rechterschouder . Je ellebogen liggen in een denkbeeldig vlak bijna evenwijdig aan de grond . Je handen dienen enkel geplaatst te worden om stabilisatieredenen .

Persoonlijk vind ik highbar aangenamer omwille van 2 redenen : minder druk op de ellebogen en polsen en ik ga minder snel naar voren hangen tijdens mijn squat .
 
Vandaag geen pijn ofzo gehad.
 
Graag het slowchatten beperken, terug ontopic.
 
Back
Naar boven