XXL Nutrition

pijn buikspieren

Jay93

Advanced Bodybuilder
Waardering
32
Lengte
1m82
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

ik heb al meer dan een half jaar last van pijn aan mn buikspieren bij de meeste oefeningen. Vandaag deed ik bijvoorbeeld rug en schouders samen en voelde bij vrijwel elke oefening mn buikspieren meewerken op een vervelende manier. Het is alsof ik ze meetrain terwijl dat volgens mij niet de bedoeling is. Bij upright rows kon ik nieteens tot failure gaan omdat mn buikspieren niet meer aankonden, kwam denk ik ook door het staan.

Bij bankdrukken heb ik nergens last van, het zijn vooral de zittende en staande oefeningen (vrijwel alles dus). Als ik dan zegmaar last krijg van mn buikspieren krijg ik ook ademhalingsproblemen en moet ik steeds gapen, terwijl ik geen behoefte heb aan slaap.

Vanochtend heb ik dus rug en schouders gedaan en voel mn buikspieren nog steeds branden. Het lijkt mij niet dat dat goed is, sowieso heb ik als ik bijvoorbeeld planks of leg raises doe nooit spierpijn/pijn aan mn buikspieren erna dus ik denk echt dat ik mn buikspieren te veel gebruik bij andere oefeningen.

Het maakt eigenlijk niet uit hoe zwaar ik train, bij vrijwel elk gewicht heb ik er last van. Bijvoorbeeld vandaag deed ik dumbbell shoulder press en bij 10kg had ik net zoveel last als bij 20kg alleen bij 10kg is het vooral bij de laatste paar reps en bij 20kg vanaf het begin. Het schema maakt ook niet echt veel uit, ik heb echt vanalles geprobeerd: ub/lb, push/pull/benen en nu een andere 3 daagse split, ook veel gevarieerd qua oefeningen en reps/setjes maar het hielp allemaal niet.

In het verleden trainde ik mn buikspieren vrijwel nooit omdat ik ze dus al veel meetrainde met andere oefeningen, maarja uiteindelijk leek mij dat niet de juiste oplossing dus sinds 1 maand doe ik ook buikspieren buiten mijn training om. Dus niet tijdens mn trainingen omdat mn buikspieren dan echt al op zijn, dan krijg ik alleen maar meer pijn. Dus ik train ze altijd thuis 2-3x per week en doe dan 3 setjes lying leg raises, 3 setjes planks, 3 setjes side planks (elke kant) en ik merk wel dat ze sterker worden. Eerst kon ik maar 20 seconden planks, nu 1 minuut en dat dus in 1 maand tijd. Wat dat betreft merk ik wel vooruitgang, alleen tijdens de trainingen heb ik nog steeds last ervan.

Zoals ik dus zei trainde ik buikspieren voorheen bijna niet dus het lijkt mij sterk dat nu ik ze thuis extra train dat roet in het eten heeft gegooid. Ze niet trainen was niet de oplossing (heb dat een half jaar zo geprobeerd) dus nu train ik ze maar buiten mn trainingen om. Ik weet verder ook niks anders. Voorheen toen ik squat en deadlift voelde ik ook nooit mn onderrug werken dus het zou ook kunnen dat die echt super zwak is en dat alles dan op mn buikspieren terecht komt. Dus misschien dat ik dan mn onderrug extra moet isoleren ofzo??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb er dus al iets van 8 maanden last van en zit mn progressie erg in de weg. Ik kan dus niet het maximale uit mn trainingen halen en moet regelmatig mn setjes afkappen vanwege mn buikspieren. Vaak moet ik ook extra rust nemen en op adem komen en dus veel gapen terwijl ik niet moe ben.

mvg,

Jay

Zou ik eens goed laten onderzoeken. Wie zegt dat het je buikspieren zijn? Als je er al 8 maand mee rondloopt wordt het hoog tijd.

Wellicht gewoon een zwakke core. Laat je eens onderzoeken, huisarts of fysio.

Terug
Naar boven