AndroidHealthClinic

Pijn elleboog en onderarm

Bezoekers in dit topic

NaQ

Novice
Lid geworden
20 jun 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
69kg
Yoo
Ik train nu ong 3 jaar en had na een 5tal maand voor het eerst last gehad van mijn elleboog. Constante pijn, ook als ik niet aan het trainen was of gewoon op de bank lag. Heb toen nog 3 a 4 weken niet gaan trainen en toen was de pijn weg. Dan ben ik lange tijd (+-1.5jaar) pijnvrij gebleven aan mijn elleboog. Tot begin april. Kreeg terug last van mijn elleboog. Heb nog een paar dagen doorgetraind (weet ik niet zo slim) en dan weer veel last van gehad en zo'n 4weken niet kunnen gaan trainen, tot begin mei dus. Pijn was volledig weg tot een 4tal dagen geleden, weer gewoon blijven trainen en nu terug dag in dag uit last. Tijdens het trainen heb ik die pijn niet voor het eerst gevoeld, maar wel na 's morgens wakker te worden. Dan bleef de pijn ong 2uur en was die weg. Daarom dat ik ook telkens bleef trainen. Tijdens het trainen had ik ook geen last meer van mijn elleboog, pijn begint altijd dag erna als ik opsta. Pijn situeert zich aan de elleboog en ook aan het begin van de onderarm (vanuit elleboog genomen dan). Nu heb ik vooral last tijdens bepaalde oefeningen waarbij ik mijn elleboog in een hoek van 90 graden buig of volledig strek. Ook autorijden veroorzaakt veel last. Tijdens de dag ook constante pijn.
Heb al wat opgezocht op het internet en denk aan een tenniselleboog. Heb deze week voor het eerst een afspraak met een sportdokter maar had graag geweten of iemand hier ook al last van heeft gehad en wat je eraan kunt doen om dit te voorkomen.
Bijzonder frustrerend dat je terug op niveau geraakt en dan weer een maand moet stoppen..
Bedankt voor jullie tijd :D
 
Ik heb momenteel zelf ook flink last van m'n elleboog en onderarm. Ben er wel achter waar bij mij het probleem zit, betreft een overbelasting van de aanhechtingspees van de biceps.

Is de pijn bij jou ook binnenkant elleboog of elders? En heb je met sporten vooral last met biceps oefeningen? Ik doe het nu sinds een aantal weken wat rustiger, blijf wel trainen alleen armen veel lichter dan gebruikelijk + doe m'n armen erg veel strekken met lichte gewichten. Dit werpt z'n vruchten wel af gezien ik het nu alleen nog maar voel met arm trainen en de pijn door de dag heen verdwenen is. Ben er nooit mee naar de dokter of fysio geweest.

Hoop dat je er snel vanaf bent!
 
Back
Naar boven