Fitness Seller

pijn in ellebogen bij tricepstraining

Gast 3469

Monstrous Giant
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
2.126
Lengte
1m86
Massa
84kg
hey ik had even een vraagje, ik krijg bij bijna elke oefening voor de triceps last van mijn ellebogen, de enige oefeningen waarbij ik mijn ellebogen niet voel zijn
-kickbacks
-cgbp
-dips

ik heb al best veel geprobeerd, ellebogen anders plaatsen,goed opwarmen etc.

Bij welke oefeningen heb je pijn?

Bij skullcrushers moet je is proberen te gaan zitten.

• Topic Starter Topic Starter
alles behalve de oefeningen in de eerste post, ik zal de skulls is zittend proberen

Tennis elleboog, maat van me had precies hetzelfde. Zoek maar eens op

Mischien beter weekje niet sporten en proberen met ontstekingremmers...
Beter 3 maal daags 50mg diclofenac nemen of dergelijke...

ontstekingsremmers weglaten & gewoon rusten. als je dan ineens weer wilt trainen en je kan je niet bedwingen dan weet je niet waar de grens is door het effect van die remmers. gewoon 2-3 weken rust & dokter of fysio. ga je blijven trainen dan kan zoiets een half jaar duren trust me, ik spreek uit ervaring ;)

Is het ook dat je gewricht steeds over elkaar knakt?

ontstekingsremmers weglaten & gewoon rusten. als je dan ineens weer wilt trainen en je kan je niet bedwingen dan weet je niet waar de grens is door het effect van die remmers. gewoon 2-3 weken rust & dokter of fysio. ga je blijven trainen dan kan zoiets een half jaar duren trust me, ik spreek uit ervaring ;)

eens wat betreft masker effect met nsaid achtige pillen ga je de grens helemaal minder voelen. maar de ontstekingremmende werking is een must. daarom wel nemen en een paar weken licht sporten, zwemmen is ideaal, zeker in warm water. dus niet zwaar doortrainen met ibu/dicofenac.....

denk verder 10x over voor en nadelen ald de arts of corticosteroiden in de elleboog in de pees wil zetten. dat kan een paarden middel zijn maar heeft heel veel nadelen! (ik zou dat zelf niet willen)

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 22:20 ----------

yap, is normaal bij tenniselleboog.

knakken is ook vaak gezwollen pees en peesschede. dat past dan niet meer soepel glijdend en dat is een fysieuze cirkel. pees blijft gezwollen door de wrijving in de schede.

Als het je gewricht is kan glucosamine ook helpen

Als het je gewricht is kan glucosamine ook helpen
had je 3 maanden eerder al moeten nemen moest het nu beginnen helpen. duurt altijd lang eer het begint te werken (of het al dan niet wel effect heeft is een vraag, schilt van persoon tot persoon). zoals ik al zei rust is het beste ! wou dit in het begin ook niet aannemen en kon achteraf wel met de shit zitten ;) duurt gemakkelijk een half jaar of langer als je weigert te rusten. dus rust & dokter is mijn advies !

Heb het ook een tijd gehad, bij mij kwam het gewoon door te snel zwaar gaan met overhead extensions / skullcrushers enzo. Als je gewoon twee weken rustig aan doet en gewoon heel goed opwarmt zou ik verwachten dat het wel een stuk minder is.. Wil je het zeker weten zou ik gewoon langs de fysio gaan.

Laten we niet te snel zijn met goed bedoelde diagnostische uitspraken en behandelstrategieen; we hebben nauwelijks informatie. Wat wel met enige stelligheid gezegd kan worden, is dat het geen tennis elleboog is; er worden geen klachten gerapporteerd bij oefeningen waarbij de grip fors wordt belast.

Wat verder is af te leiden is dat de pijnvrije oefeningen doorgaans niet met een ver doorgevoerde elleboogflexie worden uitgevoerd. Vraag aan topic starter: kun je eens testen of de oefeningen die wel provocatief zijn, klachten geven in de posities waarbij de elleboog nagenoeg helemaal gebogen is? Verder zou een grafische weergave van de pijnlokalisatie ons ook wat verder kunnen helpen.

Ik heb het ook een klein beetje, alleen ik heb echt het idee dat het een soort pees is die dan over me botten heen gaat, ik ben er wel achter. Dat als je geen rustpunt opzoekt, dus niet helemaal strekt-en terug laat gaan. Er geen tot minder last van heb, verder heb ik het alleen maar van af een bepaald gewicht.

Ik heb het ook een klein beetje, alleen ik heb echt het idee dat het een soort pees is die dan over me botten heen gaat, ik ben er wel achter. Dat als je geen rustpunt opzoekt, dus niet helemaal strekt-en terug laat gaan. Er geen tot minder last van heb, verder heb ik het alleen maar van af een bepaald gewicht.
ga toch maar eens langs de fysio

Als de pijn in het gewricht van de elleboog zit, raad ik je aan om glucosamine te gebruiken. Ik was er ook sceptisch over in het begin maar het helpt wel. Lijkt wel een tijdje te duren voordat het begint te werken. De Kruitvat biedt een grote pot voor 10 euro.

Maar wat of het ook is in dit geval: Rust is heel belangrijk.

Ook ik heb daar last van, maar heb helaas nog geen middel ervoor gevonden. heb verschillende instructeurs gevraagd, maar ik voer de oefeningen gewoon goed uit. Als ik (te) licht pak voel ik niks, maar dan train ik ook niks.....

Is het ook dat je gewricht steeds over elkaar knakt?
dit heb ik ook wel eens gehad.
vooral met skull crush

dan kon ik me elleboog niet helemaal strekken en als ik dat toch deed hoorde je zo knak en het voelde niet echt lekker.. toch doorgegaan met lichter gewicht en had er daarna geen last meer van..

eens wat betreft masker effect met nsaid achtige pillen ga je de grens helemaal minder voelen. maar de ontstekingremmende werking is een must. daarom wel nemen en een paar weken licht sporten, zwemmen is ideaal, zeker in warm water. dus niet zwaar doortrainen met ibu/dicofenac.....

denk verder 10x over voor en nadelen ald de arts of corticosteroiden in de elleboog in de pees wil zetten. dat kan een paarden middel zijn maar heeft heel veel nadelen! (ik zou dat zelf niet willen)

Waarom wil je de ontsteking remmen? De functie van een ontsteking is juist herstel, en die ga jij nu remmen? Sommige bijwerkingen van een ontsteking zijn niet relext, maar de uiteindelijke functie van een ontsteking is herstel, wat topicstarter toch wilt. Ik zou zeggen dat je de bijwerkingen van de ontsteking nu maar moet slikken. Bij een chronische ontsteking kun je natuurlijk wel aan medicijnen denken

Terug
Naar boven