MuscleMeat

pijn in pols na biceps curls

nacbreda

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
75kg
Hoi
Ik krijg vaak pijn in mijn pols na ongeveer 15 x biceps curls te doen. Ik doe het met 5 KG (totaal). Kan ik hier wat aan doen? Of moet ik misschien met wat minder KG beginnen ?
Ik ben pas een week bezig.
tnx! ;)

probeer eens met een halve kilo !

owwwwwwwwwww neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee weeer eeen toooooooooooooopiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiicccccccccc oveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer cuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurls

aight curltopic!

nog meer trainen zodat je polsjes sterker worden

• Topic Starter Topic Starter
Wat is beter?
- Doorgaan met trainen omdat me polsen zwak zijn, en het trainen niet gewend zijn?
- of met 0.5 / 1 KG te werk gaan?
?

krijg altijd last van me pols van smalldrukke ;( daar baal ik van !

Hoi
Ik krijg vaak pijn in mijn pols na ongeveer 15 x biceps curls te doen. Ik doe het met 5 KG (totaal). Kan ik hier wat aan doen? Of moet ik misschien met wat minder KG beginnen ?
tnx! ;)

Hoeveel setjes doe je? Hoeveel train je dan per week , toch niet elke dag ?

Nog een bicep curl topic :D

ik doe 15/20 x op en neer elke dag aan beide kanten van 5 KG totaal.
0.5/1 wil ik ook niet maar dat gaf 'quifix' als tip. Of heb ik dat te serieus opgevat...

Hoi
tnx! ;)

hou het gewicht niet zo ver in je hand, maar dichter tegen je pols, en laat je hand niet naar achteren hangen, maar buig hem iets naar je toe.

Of doe eerst een poosje hammercurls.

Ik ruik een hoog sniperx gehalte

Goeie voornemens jeweeetooog :cool: Nog ff snel dikke biceptzz en sixpack kweken voor de zomer.

Gelukkig zijn alle nieuwjaars sporters over een paar weken weer pleite. Hebben wij weer de ruimte.

superdudes zijn niet veel beter als mensen met goeie voornemens die snel opgeven
Allebei zijn niet meer dan vieze insecten die mensen die echt met de sport bezig zijn in de weg zitten.:)

ik had daar in het begin ook last van. ik heb nu handschoentjes die steun bieden aan mijn pols, kan echt handig zijn. en wat het gewicht betreft, niet lager gaan. 5kg houden en langzamerhand opbouwen. maar heb jij ook last van je pols met andere oefeningen of alleen met curls?

ik had/heb er ook last van...vooral bij het loslaten van dumbbell en met name barbell trekt er een hele pijnscheut door mn pols heen.
iemand vertelde mij dat het kan liggen aan mijn "upright rows" oefening met barbell voor schouders. De beweging die je dan zou maken zou die pijn in pols veroorzaken. Ik heb em nu 3 weken achterwege gelaten en moet zeggen dat het inderdaad al iets beter gaat met biceps trainen...

ik had daar in het begin ook last van. ik heb nu handschoentjes die steun bieden aan mijn pols, kan echt handig zijn. en wat het gewicht betreft, niet lager gaan. 5kg houden en langzamerhand opbouwen. maar heb jij ook last van je pols met andere oefeningen of alleen met curls?
Ja ik heb er alleen met deze oefening last van.

@ Haags Pietje
Bedankt voor de tip!

Terug
Naar boven